Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.05.2019 11:59 - ДЕЦАТА, КАК СЕ РАЖДАТ - ГРЕШНИ ИЛИ БЕЗГРЕШНИ?
Автор: monbon245 Категория: Други   
Прочетен: 2078 Коментари: 0 Гласове:
-2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

Любезна сестра Гойнарова,

    Приех Вашето писмо от 29.08.1966г. и Ви благодаря за доверието, което ми оказвате. Въпросът Ви, дали децата се раждат грешни или безгрешни, е вълнувал не само Вас, а и много видни представители на християнската мисъл през времето след Христа. И това е много естествено, защото Господ Исус е първият във всемирната история, Който извади децата от тяхното презряно положение, в което се намираха до тогава и ги постави в центъра на вниманието на обществото.

    Вярно е, че децата се раждат невинни. Те не са извършили никакво престъпление. Ето защо Господ Исус ги поставя като пример на вярващи и невярващи: „Ако не се обърнете и бъдете като децата, няма да влезете в небесното царство.” /Мат. 18:3/. Тази мисъл на Спасителя се осветлява от апостол Павел в I.Коринт. 14:20 : „Братя, не бивайте деца по ум, а по незлобие.” Ние виждаме колко бързо изчезват между децата всякакви спорове и караници и веднага се сближават като, че нищо не е имало между тях. Вината се явява тогава, когато имаме на лице съзнателно, волево дело.

    Този факт довежда мнозина до неправилното заключение, че децата се раждат добри или неутрални по отношение на доброто и злото. Някои мислят, че детето е неписана хартия и то става това, което са написали другите върху тази чиста хартия. Тука вече ние имаме за ръководител Божието Слово, което ни казва цялата истина, колкото и неприятна и нежелана за нас да бъде тя.

    В Битие 5:3 се казва, че Адам имал син по негово подобие и образ. Един военнопленник, който остава неосвободен,  може да има деца в страната, където пребивава. И те остават деца на военнопленник, не защото са извършили престъпление, но поради това на баща си. Тази мисъл ясно се определя и в Римл. 5:18,19. Грехът на един води със себе си падението на човечеството. За нашия ум тази мисъл е несправедлива, но делото на Адам би извършил всеки от нас, ако би бил оставен при блажените му условия.

    Защото в Словото под понятието „грях”, се разбира не само наказуемото дело, но и резултата, следствието от него. А това следствие може да засегне не само деятеля, но и други.

    В Притчи 22:15 се казва: „Безумието е вързано за сърцето на детето.”. А в Йов.15:14 : „Що е човек, та да е чист и роденият от жена, та да е праведен?”. И още – в Йов 14:4 : „Кой може да извади чисто от нечисто? Никой!”. Също и в Псалом 51:5 : „Ето родих се в беззаконие. И в грях ме зачена майка ми.”.  Затова Исайя признава: „Всички ние се заблудихме като овце.” В Битие 8:21 : „Помишлението на човешкото сърце е зло, от младостта му.”. Ето защо, в Йоан 3., Господ Исус заповядва новорождение, а не поправяне и подобрение на човека.

    Мнозина мислят, че злото иде от лошия пример. Но кой даде отначало този лош пример? Откъде Каин видя, та уби брат си? Ако човешкото естество не би било зло в ядката си, защо злият пример намира такъв радостен прием в човешкото сърце? Вместо да се уплаши и ужаси от злото, човек просто го попива. Защо? Защо децата на добри родители не винаги стават добри? Възпитанието и доброто влияние имат наистина значение за човешкия характер, но то засяга повече външната страна, като сърцето се засяга само от Божия Дух. Още от най-ранна възраст ние наблюдаваме у малките деца злоба, отмъстителност, завист, които именно причиняват на възпитателя такива големи трудности. От къде се появиха те?

    Ето защо, наш дълг е, веднага, щом детето започне да разбира, да го доведем до Господа Исуса Христа, както направиха преди 2 000 години майките, които представиха рожбите си на Спасителя.

    Вие ми задавате и въпроса „Що мисля за киното?” и сте напълно права да твърдите, че то принася повече вреда и не ползва младите, които вървят по страшно хлъзгава плоскост.

    Но защо киното да бъде зло? – Защото светът е зъл! Във филмите намира отражение светът. Какъвто е светът, такъв е и плодът му. Светът не е зъл, защото киното е лошо, но киното е зло, защото светът е лош.

    Ето защо нашата борба трябва да се отправи не против плода, а против дървото, което дава този лош плод. Това направи и Христос. Той се обяви против човешката лоша природа и проповядваше покаяние и новорождение. Когато имаме добър свят, ще имаме и чисто, благодатно кино. Киното само по себе си е едно неутрално средство. С ножа ние режем хляб, но можем и да убиваме! Но това не значи, че трябва да премахнем ножовете. Или – с атомната енергия се правят атомни бомби, но, също така, тази енергия се използва и за полезни цели. Да осъдим ли атомната физика?

    Злото не е само в киното. По предприятия и заводи, по пазари и паркове, по автобуси и обществени места, където се срещат човеци, опасностите гъмжат и преследват особено младите. По курорти и плажове съблазните ги гонят. Ние не можем да премахнем съблазните. Не е възможно да не дойдат те. Лука 17:1. Който става техен проводник си получава възмездието. Но нашата задача е не да се опълчваме против това, което не можем да спрем, а да се молим и работим над себе си и нашите близки, за да станат победители. И тази е победата, която превъзмогна света, е нашата вяра.(I.Йоан 5:4)

    В чужбина  в много църкви се прожектират и филми. Има прекрасни филми от работата на църквите по мисионерските полета, има библейски филми, които си  имат своето място и в църквите. В София са прожектирали филм за Евангелието на Матей. И посещението било много голямо. Въобще в нашата страна има глад за духовни филми. Четох, че имало и филм „Мойсей”, в който бил представен животът на Мойсей, неговото рождение, робството на евреите в Египет, поставянето на детето в реката Нил, израстването на детето в царския палат, убийството на египтянина, бягството в Синайския полуостров, призоваването на Мойсей, язвите в Египет, преминаването през Червено море, Синай, пустинята и т.н. Нека Бог да ми прости, ако си мисля, че и във вечността ще има някакви особени божествени филми, в каквито Бог е запазил цялата световна история за сътворението на света и на нашия собствен живот.

    Лично аз много рядко ходя на кино. Само, когато има някакъв хубав, научен или рядко художествен и музикален филм. Тогава посещавам кинотеатъра. Съветвам младите не да не ходят на филм, но да внимават какво гледат. Със забрана се получават само обратни резултати. Сам апостол Павел, в I.Коринт.10:23 казва: „Всичко ми е позволено, но не всичко е за полза.”. Някой е казал: „Люби Бога и върши тогава, каквото щеш!” Прекрасно правило, щом се приложи искрено и сърдечно.

     Благодаря Ви за поканата да ви посетя някой неделен ден. Дано Бог благоустрои пътя ми към Вас, за да изпълня това Ви желание.

    С братски привет и към Вас и към сестрите и братята в Самоков.

Ваш искрен в Христа брат:

Симеон Попов

  Шумен, август 1966 г.





Гласувай:
3


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: monbon245
Категория: Други
Прочетен: 1444925
Постинги: 2442
Коментари: 24
Гласове: 1695
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031