Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.09.2008 13:04 - Пълна забрана на пушенето след една година
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1763 Коментари: 3 Гласове:
0



Здравното министерство обмисля пълна забрана на тютюнопушенето на обществени места. За целта ведомството на Евгений Желев ще внесе в Министерския съвет предложение за промяна на Закона за здравето. В момента у нас действа частична забрана, според която във всяка обществена сграда трябва да има определени места за пушачите. От здравното министерство искат обаче да отменят тази възможност и пушенето да бъде окончателно забранено в заведенията, работните места и транспорта. Ще бъдат премахнати и обособените места, където в момента служителите пушат, каза Маша Гавраилова, началник отдел „Опазване на общественото здраве” в министерството. 

Пълна забрана за пушенето на обществени места беше предложена и преди две години. Тогава тя беше залегнала в Националната програма за ограничаване на тютюнопушенето. Самите министри обаче решиха, че мярката е прекалено крайна и затова я въведоха частично. Този път обаче здравните експерти са решили отново да предложат забраната, защото страната ни е поела ангажимент пред Световната здравна организация да ограничи тютюнопушенето до 2011 г. От министерството искат забраната да бъде приета до края на тази година, за да може през следващата обществените сгради и заведенията постепенно да започната да я изпълняват и тя да е задължителна от юни 2010 г. В сегашното предложение обаче са предвидени същите санкции, както и при приемането на частичната забрана, а те не стряскат особено собствениците на питейни заведения и фирми. В момента в кръчма, където няма места за непушачи, трябва да платят от 50 до 300 лв. Причината да се следи най-строго тютюнопушенето в заведенията е, че именно работещите в ресторантите, баровете и кръчмите са най-застрашени от развитие на различни болести заради пасивното пушене, казват експертите на Желев. 

Почти половината българи пушат, показва статистиката на Националния център по опазване на общественото здраве за миналата година. Над 80 на сто от тийнейджърите са опитвали цигари, а децата на родители пушачи страдат три пъти по-често от астма, бронхити, конюнктивити и др. Сред възрастните пък едни от най-честите заболявания, предизвикани от цигарен дим, са сърдечносъдовите болести. Около 70 на сто от случаите на смърт у нас са причинени от заболявания на сърцето, показва статистиката.



Гласувай:
0



1. lelya - Аз съм пушачка. Не пуша от 1 г. 6 м. и 4 ...
30.09.2008 13:50
Аз съм пушачка. Не пуша от 1 г. 6 м. и 4 д. Това си е гадничко спрямо пушачите. Този път съм изцяло на страната на лошите. Разпъвайте ме на кръст ако щете, но според мен тютюневите компании си сбъркаха политиката, за това колко и на кого да плащат и след няколко шумно изгубени процеса срещу тях се вдигна мощно лоби. Искам да кажа, че според мен това с пасивното пушене на непушачите и как пушачите ги убиват си е балон. Естествено, че не е приятно да си непушач и да ти димят в теб, но мерките срещу пушачите за мен са си дискриминация. Един познат бил наскоро в чужбина и на летището в Мюнхен видял някакви ужасяващи, малки кабинки, в които се завирали пушачите. Това е унизително. След като се избрали да си пушат нека ги оставят намира. Не вредят чак толкова на непушачите, колкото замърсения въздух, озоновата дупка, храните пълни с добавки и всички други безкрайно на брой вредности. Значи прощаваме греховете на алкохолиците и наркоманите, защото са болни, а пушачите ги заточваме.
А, да вярно, че пушачите ни убиват.
Глупости.
цитирай
2. анонимен - свиква се !
30.09.2008 13:59
Свиква се с пушенето на определени места и след това ти се вижда варварско да пушиш навсякъде и да хвърляш фасовете си.Лятото като си идвах се чудех къде да завра остатъците фасове и ми се струваше ,че правя престъпление ,като ги размазвам на земята ,поради липса на обществени пепелници за това. Поздрави !
цитирай
3. lelya - Свиква се и да не пушиш. Обаче не съм ...
30.09.2008 16:39
Свиква се и да не пушиш. Обаче не съм забравила какво е. Все пак ми се струва несправедливо. Нали се справихме с всички други здравни проблеми...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 12996759
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031