Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
14.12.2008 19:17 -
Мутафчиев: Общините сами да определят минималните и максимални цени на такситата
Добре е всяка община да може с наредбата да определи минимални и максимални граници на таксиметровите услуги и общината да да каже колко таксита й трябват, заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Трябва да уточним кои текстове ще минат в наредба, защото това е транспорт, който обслужва и самите градове, уточни министърът и допълни, че условията в София, Варна, Пловдив и условията във Велинград са различни.
„Още преди Душана Здравкова чрез депутати от Европейския парламент да се опитат да създадат някакъв скандал, ние говорихме за максимална граница единна за страната”, обясни министър Мутафчиев. Той каза, че трябва да се работи за премахване на двойната регистрация на такситата. „Сега такситата са регистрират в общината, а след това и в Министерство на транспорта. Министерство контролира единствено правилата, които те трябва да спазват като превозвачи- табелите, които трябва да имат, цената, на която возят. Контролът по цените трябва да бъде на общината и на Министерство на финансите. Така че да не си играем на котки и мишки”, каза още транспортният министър.
Петър Мутафчиев разказа, че откакто са направени стоянките на летище София, такситата, които возят на висока цена, обикалят около летището и търсят клиенти. „Ако един човек не внимава, той може да бъде излъган. Много е трудно един министър да каже за София каква трябва да бъде цената на такситата. Това е услуга, която се предоставя на гражданите и има децентрализация, за която много често се говори от общините. Аз мога да кажа, че максимумът в цените на таксиметровите услуги е 1 лв., но има ли някакво значение, че ще го кажа?”, каза още транспортният министър.
Мутафчиев препоръча да се види какви са цените на градския транспорт и какви са перспективите там. „В социалния диалог се постига ръст и на заплатите, понякога скачат и разходите за горива. Това трябва да се планира от общината и на базата на тези планирани цени, да се планират и цените на таксиметровите услуги”, препоръча Мутафчиев. Според него има още един голям проблем, за който не се говори. „Това е формулата, по която се разрешават допълнителните линии, т.е. маршрутните таксита. Те хем са автобусни линии, хем са таксита и накрая пак потърпевши са клиентите, защото заради едно уж хуманно решение се махнаха седалките, за да могат да се качват хора със затруднения в предвижването. В един момент в една такава кола се събират и по 20 човека, а тя е с голям спирачен път и при една катастрофа може да има много пострадали хора”, каза транспортният министър. Според него този въпрос трябва да се обмисли с общините и да се промени наредбата. „Ако ще бъдат допълнителен автобусен превоз, трябва да отговаря на условията за превоз, ако ще бъде такси, то трябва да бъде със съответните седалки и да отговаря на изискването за такси”, каза още министър Мутафчиев.
„Още преди Душана Здравкова чрез депутати от Европейския парламент да се опитат да създадат някакъв скандал, ние говорихме за максимална граница единна за страната”, обясни министър Мутафчиев. Той каза, че трябва да се работи за премахване на двойната регистрация на такситата. „Сега такситата са регистрират в общината, а след това и в Министерство на транспорта. Министерство контролира единствено правилата, които те трябва да спазват като превозвачи- табелите, които трябва да имат, цената, на която возят. Контролът по цените трябва да бъде на общината и на Министерство на финансите. Така че да не си играем на котки и мишки”, каза още транспортният министър.
Петър Мутафчиев разказа, че откакто са направени стоянките на летище София, такситата, които возят на висока цена, обикалят около летището и търсят клиенти. „Ако един човек не внимава, той може да бъде излъган. Много е трудно един министър да каже за София каква трябва да бъде цената на такситата. Това е услуга, която се предоставя на гражданите и има децентрализация, за която много често се говори от общините. Аз мога да кажа, че максимумът в цените на таксиметровите услуги е 1 лв., но има ли някакво значение, че ще го кажа?”, каза още транспортният министър.
Мутафчиев препоръча да се види какви са цените на градския транспорт и какви са перспективите там. „В социалния диалог се постига ръст и на заплатите, понякога скачат и разходите за горива. Това трябва да се планира от общината и на базата на тези планирани цени, да се планират и цените на таксиметровите услуги”, препоръча Мутафчиев. Според него има още един голям проблем, за който не се говори. „Това е формулата, по която се разрешават допълнителните линии, т.е. маршрутните таксита. Те хем са автобусни линии, хем са таксита и накрая пак потърпевши са клиентите, защото заради едно уж хуманно решение се махнаха седалките, за да могат да се качват хора със затруднения в предвижването. В един момент в една такава кола се събират и по 20 човека, а тя е с голям спирачен път и при една катастрофа може да има много пострадали хора”, каза транспортният министър. Според него този въпрос трябва да се обмисли с общините и да се промени наредбата. „Ако ще бъдат допълнителен автобусен превоз, трябва да отговаря на условията за превоз, ако ще бъде такси, то трябва да бъде със съответните седалки и да отговаря на изискването за такси”, каза още министър Мутафчиев.
Няма коментари