Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2008 23:23 - Сергей Станишев: Има политически сили, които се опитват да яхнат протестите
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 719 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 19.12.2008 23:23


Мисля, че имаше добър диалог със зърнопроизводителите. За десет години общата земеделска субсидия беше един милиард лева. Само за тази година тя е около 800 милиона лева, догодина ще бъде 1,2 милиарда лева. Това каза в предаването „Панорама” на БНТ министър-председателят Сергей Станишев. 
Има явна промяна към по-добро. Достатъчно е да погледнете тракторите и машините, с които дойдоха земеделците, за да видите че секторът се развива, уточни той. Днес се срещнах със зърнопроизводителите и им казах какво мога да направя аз за решение на техните проблеми. Януари месец планирам цяла поредица от срещи с представители на земеделски организации, за да видим какво можем да направим за земеделския бранш, допълни министър-председателят. Според мен за протестите има определен замисъл. 
Има политически сили, които се опитват да яхнат протестите. Столичният кмет казва – докато не падне това правителство, земеделците ще протестират. Той не се държи като кмет, а като лидер на партия, като политик, подчерта Станишев. Опитват се чрез манипулации и слухове да организират протести на различни съсловия. Аз с голям интерес наблюдавам кой ще се опита да възседне недоволството на полицаите. Но както видяхте, коледни надбавки има. Министър Миков винаги е отстоявал интересите на полицаите. Тази година са ремонтирани много полицейски управления. Догодина се планират още ремонти. Искам да благодаря на българските полицаи, че те защитиха честта на пагона, каза още премиерът. 
Виждам опити да се дестабилизира държавата само и само да се дойде на власт предсрочно. Никога не съм употребявал епитети към кмета на София, каквито той е употребявал към мен. Аз съм го поканил на публична дискусия, каза още Сергей Станишев. 
Ясно е, че мащабите на идващата криза ще бъдат дълбоки. Тя идва отвън. Ние сме много отворена икономика и няма как кризата в наши търговски партньори да не се отрази и у нас. У хората и фирмите има едно очакване, но икономическата криза все още не е настъпила. Това не е случайно, това се дължи на една последователна политика, смята той. Трябва да гарантираме спестяванията на хората, стабилността на лева. България, за разлика от други страни, не е принудена да взима радикални икономически мерки. За българския икономически бум има много фактори. По икономически растеж се нареждаме на трето място в ЕС, каза премиерът. 
Подписахме споразумения за възобновяемите източници, което е резултат на много работа. През 2009 година първо ще гарантираме стабилността на държавата, на нейната финанси. Имаме много добре обезпечена финансово инвестиционна програма за реалния сектор. Поръчал съм на министрите да ми предоставят инвестиционни доклади министерство по министерство, допълни той.
Ще изискам от министър Желев да гарантира, че средствата за фонд „Ин витро” ще отиват там, където трябва. Трябва да установим защо в България тези процедури са в пъти по-малко ефективни, отколкото в други страни. Трябва да има ясен механизъм за контрол по този процес, подчерта Станишев. 
Задавам си въпроса, защо протестите са само към Министерски съвет. Ние носим своята част от отговорността, но такава отговорност носи и Столичната община, която издава разрешителните за строеж в Студентски град например. Аз не приемам задаващата се кампания, че всички депутати са безделници, защото ги познавам и една част от тях наистина работят усилено, уточни министър-председателят. 
Тук опираме и до отговорност на медиите и на политически и шоу предавания – трябва да има някаква мярка. Медиите винаги са опозиция на властта, но те са длъжни да предават обективно нещата. Винаги съм приемал упреци към себе си и съм се придържал към добрия тон, което не може да се каже за някои други политици, подчерта той. 
Аз съм еврооптимист по натура и вярвам в европейския проект. Като министър-председател съм длъжен да работа за това, след дълъг период на преход, България да достигне европейските стандарти. Мисля, че нашата работа дава резултати, но винаги има какво повече да се иска. Никой не може да отрече свършеното, особено в последната половин година, каза още министър-председателят.
http://www.focus-news.net/?id=n1099335


Тагове:   сили,   Станишев,   опитват,


Гласувай:
0



1. kalbotobg - ....
20.12.2008 09:03
Ми , има! С неговата партия са от един дол дренки. Кога ще се сети ,че освен политиката има България и народът и ?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13002026
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031