Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
10.08.2009 12:48 -
Рупърт Мърдок: "Добрата журналистика не е евтина"
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 691 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 10.08.2009 13:22
Прочетен: 691 Коментари: 1 Гласове:
1
Последна промяна: 10.08.2009 13:22
Онлайн съдържанието на вестниците на медийния магнат може да стане платено. Анализатори виждат в това решение началото на радикална промяна в сектора.
Рупърт Мърдок, снимка: Reuters
„Ще бъдем неутрални, но не безплатни”, обяви на пресконференция Мърдок минути, след като контролираната от него корпорация обяви спад на приходите и нетна загуба. Заради срива на рекламните приходи, сигналът за промяна става все по-оглушителен, заяви той, цитиран от в. Independent. „Качествената журналистика не е евтина, а една индустрия, която раздава своето съдържание просто самоизяжда способността си да прави добра журналистика”.
В момента само един вестник на компанията на Рупърт Мърдок има платен достъп до част от съдържанието на своя уебсайт. Това е Wall Street Journal. Той стана част от медийната империя на Мърдок преди две години. Когато бе сключена сделката, Мърдок смяташе да направи онлайн съдържанието на вестника безплатно, но междувременно промени мнението си.
Рупърт Мърдок не крие надеждите си, че това ще бъде моделът на онлайн журналистиката в бъдеще: „Ако постигнем успех, всички ще ни последват”, прогнозира той. Други издатели като The New York Times също вече търсят начини да събират пари за онлайн новините и са убедени, че не бива да предоставят новини на търсачки като Google и Yahoo, коментира агенция Reuters. Много медийни експерти обаче смятат, че по този начин издателите ще се лишат от рекламни постъпления и от читатели.
Все още не е ясно какви ще бъдат тарифите за изданията на News Corp и кога ще бъдат въведени. Очаква се това да стане преди края на новата финансова година на корпорацията. Тя изтича през юни 2010 г.
През изминалата финансова година, която приключи този юни, News Corp отчете нетна загуба от 3.38 млн. долара в резултат на отписване на активи покрай придобиването на Dow Jones (издателя на Wall Street Journal), както и в поделението Fox Interactive Media, което е собственик на MySpace.
За сравнение през предходната финансова година News Corp бе на печалба с 5.4 млрд. долара.
Самият Мърдок призна, че миналата година е била „една от най-тежките, които сме имали в нашата история”, но допълни: „смятам, че най-лошото вече е зад нас”.
Вестникарскат империя на магната включва известните таблоиди като New York Post и The Sun и вестници като лондонския Times и австралийския Australian.
http://www.capital.bg/showblog.php?storyid=766734
Следващ постинг
Предишен постинг