2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Розовите самолетчета на Wizz Air
След като новото ръководство на транспортното министерство реши да прекрати договора за закупуване на два правителствени самолета втора ръка, остана да виси въпросът кой ще превозва властимащите занапред.
В сряда кабинетът натовари министър Александър Цветков със задачата да проведе
процедура по наемането (чартирането) на самолети, които да извършват полети за нуждите на правителството.
Това обаче ще се налага само в случай, че държавният Авиоотряд 28 не може да изпълни даден полет с наличния си авиопарк.
Според отлично осведомени източници на Bulgaria News властта ще избере три компании, с които да лети в бъдеще.
Едната от тях ще бъде унгарската нискотарифна Wizz Air.
Авиокомпанията е включена в списъка на авиационните оператори в България с издаден лиценз за въздушен превозвач от Гражданската въздухоплавателна администрация.
Wizz Air оперира от 11 бази в Европа, ситуирани в полските градове Катовице, Варшава, Гданск и Познан, унгарската Будапеща, българската столица, румънските Букурещ, Клуж Напока и Тимишоара, Прага и Киев в Украйна. Авиокомпанията предлага полети по 150 маршрута. Услугите на превозвача от основаването му през 2003 г. Досега са ползвали десетки милиони пасажери.
Българското подразделение на Wizz Air първоначално е лицензирано да извършва полети само от София до Лондон, Рим и Дортмунд, но
от лятото на миналата година лети и до Варна, Барселона, Валенсия, Милано и Брюксел.
За това кои ще бъдат останалите две авиокомпании, на чиито криле ще летят премиерът Бойко Борисов, председателят на Народното събрание Цецка Цачева и президентът Георги Първанов, остава само да гадаем.
Има вероятност управниците да прибегнат до услугите на българи, собственици на частни самолети.
Проверка на Bulgaria News показа, че те никак не са малко за мащабите на страната ни.
Туристическите инвеститори Ветко Арабаджиев и Николай Банев например основаха първата родна авиокомпания за ВИП превози. Полет с "Бизнес Еър" може да се резервира само три дни преди пътуването. Възможните дестинации са из цяла Европа, Северна Африка и Близкия изток. Имената на пътниците ще се пазят в тайна, за да не попречат на бизнес начинанията им и да е защитен личният им живот, обявиха собствениците на компанията.
Крилатите машини на ""Бизнес Еър"" са закупени от австрийската компания "Авконджет" и са базирани в София и Пловдив.
Най-богатият наш сънародник Васил Божков пък пое изцяло шурвала на авиокомпанията за бизнес полети "АВБ 2004"
през март тази година. Авиокомпанията извършва превози за собствена сметка и полети за бизнес клиенти срещу заплащане. Очаква се тя да стане основен конкурент на най-големия наш превозвач за луксозни полети - "Ер Лазур".
"АВБ 2004" има валидно Свидетелство за авиационен оператор за превоз на пътници, товари, поща и за оказване на спешна медицинска помощ, съобщиха от Главната въздухоплавателна администрация.
В регистъра на името на превозвача са записани четири луксозни самолета: Cessna 550 Citation Bravo (LZ-ABV), два Learjet 60 (LZ-BVV и LZ-BVE) и Challenger 605 (LZ-BVD).
Сред останалите заможни българи, които са си позволили ""малкото"" удоволствие да си купят частен самолет са директорът на курортния комплекс "Албена" Красимир Станев, бизнесмените братя Диневи,
алкохолният бос Миньо Стайков, компанията “Нафтекс” на Митко Събев и Първа инвестиционна банка.
Търсенето на нови криле за властовите делегации у нас се наложи след развалянето на контракта с компанията ""Би Ейч Еър"", спечелила търг за доставка на два употребявани ""Еърбъс""-а А319. Това стана, след като екипът на Министерството на транспорта констатира, че фирмата е нарушила няколко от условията на възложената поръчка.
Първото от тях е свързано с факта, че
закупените на лизинг самолети не отговарят на част от техническите изисквания, заложени в тръжната документация.
Така например, те не могат да извършват междуконтинентални полети без спиране за зареждане с гориво. По силата на Закона за обществените поръчки (ЗОП) е следвало бившите управляващи да спрат процедурата по закупуването на машините, но това така и не се е случило.
В изготвения преди дни доклад се казва още, че основният контракт не е идентичен с първоначално подписания от миналото правителство и “Би Ейч Еър” проектодоговор. Той съдържал клаузи, които не фигурирали в официалния документ, узаконяващ сделката.
“Вкарана е една нова клауза, която позволява на “Би Ейч Еър” - фирмата, спечелила търга, да забави доставката", поясни прокурор Пламен Георгиев, който наблюдава
образуваното в понеделник досъдебно наказателно производство срещу длъжностни лица от Министерство на транспорта,
които са сключили явно неизгодния договор. Те се разследват за извършени престъпления по служба.
Процедурата за закупуването на самолетите втора ръка е открита на 12-ти август 2008 г. със заповед на бившия транспортен министър Петър Мутафчиев. Финалният вариант на контракта обаче е парафиран от тогавашния главен секретар на ведомството Румен Христов.
Цената на всяка една от машините е 44,2 милиона долара. Те трябваше да бъдат изплатени за пет години на 60 вноски, след което да станат собственост на транспортното министерство.
Досега от бюджета на ведомството са заделени над 14 милиона лева за погасяване на дължимата по договор сума.
Повече от 800 хиляди лева пък са похарчени за обучение на пилотите за управление на този тип самолети.
Преди повече от седмица обаче министър Цветков заяви, че повереното му министерство няма пари за следващата вноска в размер на 2.8 милиона лева, чийто падеж беше миналия петък. Според Цветков контрактът с “Би Ейч Еър” е подписан от бившите управляващи с ясното съзнание, че са осигурени средства само за първоначалното плащане, но не и за допълнителните разходи по сделката.
Сега държавата може да си върне вложените до момента средства само, ако сделката бъде обявена за нищожна от съда.
За целта обаче трябва официално да се докаже, че фирмата-доставчик е нарушила условията, записани в тръжната документация.
Действията на прокуратурата в тази посока трябва да се извършат възможно най-бързо, тъй като договорът с “Би Ейч Еър” предвижда неустойка при петдневно закъснение на някое от плащанията по лизинговите вноски.
--------------------------------------------------------------------------------------
*Заглавието е променено
Оригиналът: ttp://www.bulgaria-news.bg/category/bulgaria/politics/article/post3840.html