2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Прочетен: 538 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 03.11.2009 20:21
Строежът на автомагистрала “Тракия“ от София до Бургас и ремонтът на жп линията в участъка от Пловдив до Бургас ще вървят паралелно, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков във вторник по време на среща с представители на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ).
На 12 ноември ще започне тръжната процедура за автомагистрала "Тракия", ЛОТ 2, съобщи малко преди него министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, след което Цветков добави, че до дни ще тръгне и процедурата за рехабилитацията на жп линията и двата проекта, които са в едни и същи регион, ще вървят успоредно.
След като по-рано пред бизнеса премиерът Бойко Борисов съобщи, че е наследил 132 млн. лв. дълг за “ланския сняг“, Плевнелиев успокои строителните фирми, че още на следващия ден ще предложи на Министерски съвет да одобри схема за уреждане на забавените им от предишното правителство плащания по договори за пътно поддържане и снегопочистване.
“Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) е изключително нещастно, че заради негови задължения, за което обаче сегашното ръководство няма вина, фалира бизнесът“, каза Плевнелиев.
Към момента ведомството дължи над 200 млн. лв. на строителни фирми за почистване на пътища и по други проекта, а също така има договорени задължения за още 300 млн. лв. Фактурирано е ДДС за 180 млн. лв., защото фирмите са повярвали на държавата. То е платено и сега трябва да се види как ще се уреди проблемът, добави регионалният министър.
Идната седмица – на 11 ноември, той ще има среща с Асоциацията на българските банки, на която ще се обсъди механизъм държавата да гарантира неиздължените плащания на пътната агенция към фирми изпълнители, така че те да могат да ползват банкови кредити. В момента заради тежкото финансово положение на редица фирми, на които пътното ведомство дължи пари, те не могат да получат кредити за развитие на бизнеса си.
Плевнелиев също така обеща на строителния бизнес да раздели магистралите на лотове и да определи критерии за участие в процедурите за изпълнители, че да могат в тях да участват и български фирми.
Той отново посочи, че през следващата година ще се отделят средства за проектиране, тъй като в последните 18 месеца Агенция “Пътна инфраструктура“ не обявила нито една поръчка за проектиране, а “от 20 години дъвчем магистрала “Тракия“. Той обеща бъдещата процедура за аутобана “Марица“ да бъде разделена на 4 лота, както е по технически документи, а не на един, както е планирала предишната власт.