Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
05.01.2010 08:56 -
Разследват Министерство на културата за далавера с авторски права
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 3220 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 05.01.2010 08:57
Прочетен: 3220 Коментари: 1 Гласове:
2
Последна промяна: 05.01.2010 08:57
Около Министерството на културата назрява чутовен скандал. “БЛИЦ” се добра до уникални документи, които показват какви ги е вършил шефът на много важната Дирекция “Авторско право и сродните му права” Георги Дамянов.
В момента ГДБОП се занимава с една от схемите, която се размирисала един хубав ден, когато познати на естрадната легенда Ирина Чмихова й се обаждат чак от Гърция, за да й се похвалят, че са си купили нейния диск “Вечните руски романси”. Да, ама певицата за пръв път чува за съществуването на такъв диск. Естествено, вдига патардия. Дава показания в ГДБОП, където и в момента се мъчат да разплетат една изключително нагла схема.
В случая с “обира” на авторските права на Ирина Чмихова става въпрос за следното. Небезизвестният музикален продуцент Владислав Славов представя във “важната дирекция” една папчица с няколко документчета. Най-напред Славов се застрахова с Пълномощно, издадено му от Ирина Николаева Енева-Чмихова, че го упълномощава да я представлява при извършването на дейностите, свързани с издаването, тиражирането и разпространението на албума “Вечните руски романси” от нейно име и за нейна сметка. Приложена е и декларация от самата Ирина Чмихова, която декларира, че е продуцент, издател и изпълнител на песните, включени в албума “Вечните руски романси”. В папчицата има и заявление от заявителя Ирина Чмихова, която сочи, че данните / основанията / за възникване или придобиване на правата са декларации с авторите, срок на правата 10 години, носителят е СD, количество неограничено, територия на разпространение – България. С тези документчета и вездесъщият гумен печат на културния министър Славов получава регистрационен номер от Министерството и напълно законно започва да залива пазара с “Вечните руски романси” на Ирина Чмихова за 14 лв. парчето. Иначе на пазара продуктът е напълно законен, има си всичко, включително най-важното – гумения печат, фраснат от шефа Георги Дамянов.
Незаконен е пътят до пазара. Как така вездесъщият шеф на авторското право в министерството не забелязва, че под документчетата се кипрят
три различни “автографа” на една и съща Ирина Чмихова –
с един упълномощава Владислав Славов, с друг декларира, че е продуцент, издател и изпълнител на “Вечните руски романси”, а с трети заявява, че по Закона за административното регулиране на производството и търговията с оптични дискове, матрици и други носители, съдържащи обекти на авторското право и сродните му права разполага с декларациите на авторите / композитори, автори на текстове и т.н. / , даващи и право за период от 10 години да възпроизвежда и разпространява съвместното им творчество за срок от 10 години в неограничено количество на територията на България. И след като на Георги Дамянов и подопечните му чиновници не прави впечатление, че
пълномощното не е нотариално заверено,
че документите са с три различни подписа на Ирина Чмихова, албумът се тиражира наистина в неизвестно и неограничено количество у нас и в чужбина / в частност Гърция / с въпросната абсурдна легитимация на Министерството на културата.
Едно от най-пикантните изпълнения на министър Данаилов е ламбадата със заварената му заместничка Ина Килева. Не е ясно как така след куп задни и предни комплименти и отличия през 2007 г. Ламбо неочаквано освобождава Килева, която без да се регистрира в бюрото по труда скача на поста изпълнителен директор на БАМП - Българска асоциация на музикалните продуценти. БАМП е много любопитна и много значима организация. Предполага се, че наместничката на министъра на културата Килева е изпратена да я оглави в ролята си на байпас между скачените съдове - културно ведомство, ПРОФОН и БАМП.
А що е ПРОФОН? Според информаторите на “БЛИЦ” всичко около аферите през 2007 г. съвпадат с окончателното установяване на монополно положение на ПРОФОН сред агенциите за защита на авторските права. Въпреки мижавите си 30-на члена агенцията събира баснословни суми на гърба на гладуващите творци от всякакви поколениия. С тяхно или без тяхно знание и съгласие. Никой не знае как става така, че
ПРОФОН заемат монополни позиции и събират за периода 2003-2007 г. от радиостанции и телевизии / с кръчмите е по трудно / над 4 млн. лв.
Просто отиват, няма преговори, диктуват цената и получават едно доста съществено перо от приходите на съответния оператор, без самите автори на продукта да знаят кой, колко и как получава пари от тяхно име.
Какво правят от своя страна скачените съдове БАМП и ПРОФОН? Правозащитната “профонска” организациия, където доминират продуцентите от БАМП, слага събраните милиони на безсрочни влогове, изплаща от тях символични обезщетения на творците и превежда многократно повече на шуробаджанашката “бампаджийска” асоциация на “бедните” продуценти, за да се борят с интелектуалното пиратство, осъществявано майсторски и с финес от нейни членове, както в случая с Ирина Чмихова!?
Впрочем мистериозното препращане на заместничката на министър Ламбо Килева към БАМП според злите езици има своето обяснение.
Чрез Министерството на културата пристигат едни европари в размер на 300 000 евро,
за подпомагане на кампанията срещу интелектуалното пиратство. Известни артисти си свалят гащите и снимат голите си задници на плакати с внушението, че ги грабят интелектуални пирати. С тези пари са отпечатани около 20 000 плаката с дупетата на ограбените. Според запознати дори 100 000 плаката струват не повече от 30 000 лв. Тоест, евросубсидията се е изпарила. Пита се къде? И не е ли Килева изгорелият бушон, който е телепортиран със съответните благодарности на новото си поприще?
Най-мистериозната заслуга на Ламбовото министерство в изграждането на нова ценностна система в младото поколение обаче е неистовата защита културното ведомство да узаконява порнографиията и в най-уродливия й вид. Преди да се превъплъти в шеф на БАМП, лично
зам.-министър Килева е удряла гумения държавен печат на министъра върху разрешенията за внос на порнография.
След нея с тази тегоба се нагърбва директорът Дамянов. Изглежда далаверата е голяма, защото след 2003 г., когато новият царски морал си присвоява монопола върху порноиндустрията, при Стефан Данаилов тази защита стига своя връх. Въпреки, че според чл. 159 ал. 1 НК инкриминира производството и разпространението на порнопродукти и вече има няколко заведени дела срещу подобни продукти, шефът по авторско право към културното ведомство Георги Дамянов удря разрешителни печати и върху най-перверзните вносни порнофилми и твърди, че не ги гледа, а гледа да спазва Закона за административното регулиране на производството и търговията с оптични дискове, матрици и други носители, съдържащи обекти на авторско право и сродните му права!? Преди него Ина Килева пък се мъчи да убеждава, че било много трудно да се направи разлика между еротика и порнография. В резултат на всичките тези “порнографски” изпълнения от страна на въпросните чиновници днес на стотина метра от Министерството на културата по вестникарските будки могат да се купят на килограм порно-DVD със заглавия като: “Изпразни се върху мен”, “Сперма вампири”, “С юмрук в дупето”, “Страстните баби се чукат отзад”, “Погледни кой пикае”, “От дневника на една курва”, “Ненормални студентки нимфоманки”, “Сперма екстаз”, “Поглъщам всичко с уста”, “Мокро разцепване”, “Уикенд с юмручно разцепване”, “Писинг, анал и фистинг”, ”Момичето и възбудените парчета” и пр. заглавия, в които ексзам.-министър Килева много трудно разграничава еротиката от порното.
Тук схемата за вноса на подобни порнофилми е следната. Най-често се внасят матрици, от които по-късно се тиражират определен брой заглавия. Разбира се, на митниците има проверки какво се внася, но вносителите / и бъдещи разпространители / представят удостоверения от Министерството на културата, с които се разрешава вносът им. Като пример, само едно удостоверение за внос показва, че с един документ са внесени 445 заглавия, три дни по-късно с друго удостоверение – 500 заглавия. Ако прибавим и филмите, които се тиражират на видеокасети, се получава разрешен тираж с едно удостоверение за 110 000 бр. За неограничен срок. Това означава, че
от 2003 г. до днес са внесени и тиражирани милиони копия с перверзно съдържание с благословията на Министерството на културата,
въпреки забраната на институциите на правораздаването.
Така се стига до момента, в който Олаф Стокмо – един от големите експерти по авторско право и радетели за прилагането му в България напуска възмутен страната ни с думите : “Това не е държава!” Според мълвата причината за отвращението му е, че при поредното от безбройните му посещения, за да спомогне за синхронизирането на някои точки от Закона за авторското право в България с европейските норми шефът от културното ни ведомство Георги Дамянов и съответният експерт д-р Георги Саракинов му казват в прав текст общо взето следното –
дай 10 000 евро и ние ще ти променим, която точка искаш.
Впрочем, според източниците ни на един форум в Ирландия Стокмо е изнесъл скандалния факт, а свидетел на позора е била вдовицата на Николай Хайтов...
Според изчисления на експерти, откакто старият закон действа в този си вид българските творци са загубили около 1,5 млрд. лв. От тях 20% биха влезли в Министерството на културата, което означава 300 млн. лв.
Всъщност, какво е правил министър Стефан Данаилов, докато са се вършили въпросните безобразия под носа му? Според запознати през това време Ламбо е обикалял света, снимал се из снимачните площадки на високобюджетни филми. При тях няма тарифи, всеки хонорар е индивидуален и табу за всички останали, което означава, че доходите на Ламбо от изявите му зад граница са напълно чисти.
Ако пък тези доходи се сборуват с други такива за други услуги, никак няма да бъде чудно, ако се окажат верни слуховете, че Стефан Данаилов и завареният му син Росен Цанков са закупили огромни терени в землището на Елин Пелин за втори киноцентър у нас на името на сина?
http://www.blitz.bg/news/article/67305
В момента ГДБОП се занимава с една от схемите, която се размирисала един хубав ден, когато познати на естрадната легенда Ирина Чмихова й се обаждат чак от Гърция, за да й се похвалят, че са си купили нейния диск “Вечните руски романси”. Да, ама певицата за пръв път чува за съществуването на такъв диск. Естествено, вдига патардия. Дава показания в ГДБОП, където и в момента се мъчат да разплетат една изключително нагла схема.
В случая с “обира” на авторските права на Ирина Чмихова става въпрос за следното. Небезизвестният музикален продуцент Владислав Славов представя във “важната дирекция” една папчица с няколко документчета. Най-напред Славов се застрахова с Пълномощно, издадено му от Ирина Николаева Енева-Чмихова, че го упълномощава да я представлява при извършването на дейностите, свързани с издаването, тиражирането и разпространението на албума “Вечните руски романси” от нейно име и за нейна сметка. Приложена е и декларация от самата Ирина Чмихова, която декларира, че е продуцент, издател и изпълнител на песните, включени в албума “Вечните руски романси”. В папчицата има и заявление от заявителя Ирина Чмихова, която сочи, че данните / основанията / за възникване или придобиване на правата са декларации с авторите, срок на правата 10 години, носителят е СD, количество неограничено, територия на разпространение – България. С тези документчета и вездесъщият гумен печат на културния министър Славов получава регистрационен номер от Министерството и напълно законно започва да залива пазара с “Вечните руски романси” на Ирина Чмихова за 14 лв. парчето. Иначе на пазара продуктът е напълно законен, има си всичко, включително най-важното – гумения печат, фраснат от шефа Георги Дамянов.
Незаконен е пътят до пазара. Как така вездесъщият шеф на авторското право в министерството не забелязва, че под документчетата се кипрят
три различни “автографа” на една и съща Ирина Чмихова –
с един упълномощава Владислав Славов, с друг декларира, че е продуцент, издател и изпълнител на “Вечните руски романси”, а с трети заявява, че по Закона за административното регулиране на производството и търговията с оптични дискове, матрици и други носители, съдържащи обекти на авторското право и сродните му права разполага с декларациите на авторите / композитори, автори на текстове и т.н. / , даващи и право за период от 10 години да възпроизвежда и разпространява съвместното им творчество за срок от 10 години в неограничено количество на територията на България. И след като на Георги Дамянов и подопечните му чиновници не прави впечатление, че
пълномощното не е нотариално заверено,
че документите са с три различни подписа на Ирина Чмихова, албумът се тиражира наистина в неизвестно и неограничено количество у нас и в чужбина / в частност Гърция / с въпросната абсурдна легитимация на Министерството на културата.
Едно от най-пикантните изпълнения на министър Данаилов е ламбадата със заварената му заместничка Ина Килева. Не е ясно как така след куп задни и предни комплименти и отличия през 2007 г. Ламбо неочаквано освобождава Килева, която без да се регистрира в бюрото по труда скача на поста изпълнителен директор на БАМП - Българска асоциация на музикалните продуценти. БАМП е много любопитна и много значима организация. Предполага се, че наместничката на министъра на културата Килева е изпратена да я оглави в ролята си на байпас между скачените съдове - културно ведомство, ПРОФОН и БАМП.
А що е ПРОФОН? Според информаторите на “БЛИЦ” всичко около аферите през 2007 г. съвпадат с окончателното установяване на монополно положение на ПРОФОН сред агенциите за защита на авторските права. Въпреки мижавите си 30-на члена агенцията събира баснословни суми на гърба на гладуващите творци от всякакви поколениия. С тяхно или без тяхно знание и съгласие. Никой не знае как става така, че
ПРОФОН заемат монополни позиции и събират за периода 2003-2007 г. от радиостанции и телевизии / с кръчмите е по трудно / над 4 млн. лв.
Просто отиват, няма преговори, диктуват цената и получават едно доста съществено перо от приходите на съответния оператор, без самите автори на продукта да знаят кой, колко и как получава пари от тяхно име.
Какво правят от своя страна скачените съдове БАМП и ПРОФОН? Правозащитната “профонска” организациия, където доминират продуцентите от БАМП, слага събраните милиони на безсрочни влогове, изплаща от тях символични обезщетения на творците и превежда многократно повече на шуробаджанашката “бампаджийска” асоциация на “бедните” продуценти, за да се борят с интелектуалното пиратство, осъществявано майсторски и с финес от нейни членове, както в случая с Ирина Чмихова!?
Впрочем мистериозното препращане на заместничката на министър Ламбо Килева към БАМП според злите езици има своето обяснение.
Чрез Министерството на културата пристигат едни европари в размер на 300 000 евро,
за подпомагане на кампанията срещу интелектуалното пиратство. Известни артисти си свалят гащите и снимат голите си задници на плакати с внушението, че ги грабят интелектуални пирати. С тези пари са отпечатани около 20 000 плаката с дупетата на ограбените. Според запознати дори 100 000 плаката струват не повече от 30 000 лв. Тоест, евросубсидията се е изпарила. Пита се къде? И не е ли Килева изгорелият бушон, който е телепортиран със съответните благодарности на новото си поприще?
Най-мистериозната заслуга на Ламбовото министерство в изграждането на нова ценностна система в младото поколение обаче е неистовата защита културното ведомство да узаконява порнографиията и в най-уродливия й вид. Преди да се превъплъти в шеф на БАМП, лично
зам.-министър Килева е удряла гумения държавен печат на министъра върху разрешенията за внос на порнография.
След нея с тази тегоба се нагърбва директорът Дамянов. Изглежда далаверата е голяма, защото след 2003 г., когато новият царски морал си присвоява монопола върху порноиндустрията, при Стефан Данаилов тази защита стига своя връх. Въпреки, че според чл. 159 ал. 1 НК инкриминира производството и разпространението на порнопродукти и вече има няколко заведени дела срещу подобни продукти, шефът по авторско право към културното ведомство Георги Дамянов удря разрешителни печати и върху най-перверзните вносни порнофилми и твърди, че не ги гледа, а гледа да спазва Закона за административното регулиране на производството и търговията с оптични дискове, матрици и други носители, съдържащи обекти на авторско право и сродните му права!? Преди него Ина Килева пък се мъчи да убеждава, че било много трудно да се направи разлика между еротика и порнография. В резултат на всичките тези “порнографски” изпълнения от страна на въпросните чиновници днес на стотина метра от Министерството на културата по вестникарските будки могат да се купят на килограм порно-DVD със заглавия като: “Изпразни се върху мен”, “Сперма вампири”, “С юмрук в дупето”, “Страстните баби се чукат отзад”, “Погледни кой пикае”, “От дневника на една курва”, “Ненормални студентки нимфоманки”, “Сперма екстаз”, “Поглъщам всичко с уста”, “Мокро разцепване”, “Уикенд с юмручно разцепване”, “Писинг, анал и фистинг”, ”Момичето и възбудените парчета” и пр. заглавия, в които ексзам.-министър Килева много трудно разграничава еротиката от порното.
Тук схемата за вноса на подобни порнофилми е следната. Най-често се внасят матрици, от които по-късно се тиражират определен брой заглавия. Разбира се, на митниците има проверки какво се внася, но вносителите / и бъдещи разпространители / представят удостоверения от Министерството на културата, с които се разрешава вносът им. Като пример, само едно удостоверение за внос показва, че с един документ са внесени 445 заглавия, три дни по-късно с друго удостоверение – 500 заглавия. Ако прибавим и филмите, които се тиражират на видеокасети, се получава разрешен тираж с едно удостоверение за 110 000 бр. За неограничен срок. Това означава, че
от 2003 г. до днес са внесени и тиражирани милиони копия с перверзно съдържание с благословията на Министерството на културата,
въпреки забраната на институциите на правораздаването.
Така се стига до момента, в който Олаф Стокмо – един от големите експерти по авторско право и радетели за прилагането му в България напуска възмутен страната ни с думите : “Това не е държава!” Според мълвата причината за отвращението му е, че при поредното от безбройните му посещения, за да спомогне за синхронизирането на някои точки от Закона за авторското право в България с европейските норми шефът от културното ни ведомство Георги Дамянов и съответният експерт д-р Георги Саракинов му казват в прав текст общо взето следното –
дай 10 000 евро и ние ще ти променим, която точка искаш.
Впрочем, според източниците ни на един форум в Ирландия Стокмо е изнесъл скандалния факт, а свидетел на позора е била вдовицата на Николай Хайтов...
Според изчисления на експерти, откакто старият закон действа в този си вид българските творци са загубили около 1,5 млрд. лв. От тях 20% биха влезли в Министерството на културата, което означава 300 млн. лв.
Всъщност, какво е правил министър Стефан Данаилов, докато са се вършили въпросните безобразия под носа му? Според запознати през това време Ламбо е обикалял света, снимал се из снимачните площадки на високобюджетни филми. При тях няма тарифи, всеки хонорар е индивидуален и табу за всички останали, което означава, че доходите на Ламбо от изявите му зад граница са напълно чисти.
Ако пък тези доходи се сборуват с други такива за други услуги, никак няма да бъде чудно, ако се окажат верни слуховете, че Стефан Данаилов и завареният му син Росен Цанков са закупили огромни терени в землището на Елин Пелин за втори киноцентър у нас на името на сина?
http://www.blitz.bg/news/article/67305
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
анонимен -
Явно всички досегашни управленци
05.01.2010 14:53
05.01.2010 14:53
трябва да отидат под строй на дерматолог, за да бъдат проверени кой колко се е протъркал от чесане на едно определено място, докато " управляваха с безкрайна компетентност и всеотдайност България" и я превърнаха в кочина.
цитирай