Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
11.01.2010 17:08 -
Шефът на Facebook: Променихме политиката за личните данни заради новите социални норми
Динамиката на социалните норми е основната причина за промяната на политиката на социалната мрежа Facebook по отношение личните данни на потребителите. Това заяви в интервю основателят на компанията Марк Закърбърг, цитиран от блога ReadWriteWeb.
Така Закърбърг обясни внезапното решение на Facebook да позволи по-широк достъп до личните данни на своите потребители. Решението беше обявено в края на минала година и беше посочено за рязка промяна в политиката на Facebook, която досега защитаваше личните данни на потребителите на социалната мрежа.
Дори и след промените Facebook дава възможност да направите недостъпни личните си данни. За целта обаче потребителят трябва собственоръчно да промени настройките. В противен случай профилът му получава настройки по подразбиране, според които част от личните данни на абоната са видими за останалите потребители на сайта и мрежата. Освен това промените дават достъп и на интернет търсачките до личните данни на потребителите във Facebook.
"Нашата роля е да отговаряме на новите социални норми и да променяме системата според предпочитанията", смята Закърбърг. ReadWriteWeb напомня, че две годни по-рано шефът на Facebook е бил на коренно различна позиция и е подкрепял ограниченото разпространение на личните данни. Според него това се е променило, защото различните социални мрежи и растящата популярност на блоговете променят желанието на потребителите да споделят лични данни.
"Докато бях в "Харвард", хората ме питаха защо ми е да публикувам личните си данни в интернет", казва още Закърбърг. Той започва да разработва идеята за социална мрежа, докато е студент. Днес Facebook има над 350 млн. потребители, а сайтът е считан за най-голямата социална мрежа в света.
Така Закърбърг обясни внезапното решение на Facebook да позволи по-широк достъп до личните данни на своите потребители. Решението беше обявено в края на минала година и беше посочено за рязка промяна в политиката на Facebook, която досега защитаваше личните данни на потребителите на социалната мрежа.
Дори и след промените Facebook дава възможност да направите недостъпни личните си данни. За целта обаче потребителят трябва собственоръчно да промени настройките. В противен случай профилът му получава настройки по подразбиране, според които част от личните данни на абоната са видими за останалите потребители на сайта и мрежата. Освен това промените дават достъп и на интернет търсачките до личните данни на потребителите във Facebook.
"Нашата роля е да отговаряме на новите социални норми и да променяме системата според предпочитанията", смята Закърбърг. ReadWriteWeb напомня, че две годни по-рано шефът на Facebook е бил на коренно различна позиция и е подкрепял ограниченото разпространение на личните данни. Според него това се е променило, защото различните социални мрежи и растящата популярност на блоговете променят желанието на потребителите да споделят лични данни.
"Докато бях в "Харвард", хората ме питаха защо ми е да публикувам личните си данни в интернет", казва още Закърбърг. Той започва да разработва идеята за социална мрежа, докато е студент. Днес Facebook има над 350 млн. потребители, а сайтът е считан за най-голямата социална мрежа в света.
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари