Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2010 12:48 - Юрген Рот се страхувал от Румен Петков
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 660 Коментари: 0 Гласове:
1



На първото заседание по делото на Румен Петков срещу германския журналист Юрген Рот, ответникът не се яви. Пред радио "Дойче Веле" в петък Рот обяснява защо не се е явил.

Първото заседание по делото в София беше на 1 февруари. Защо Юрген Рот не се яви?

"Не се явих поради две причини: Първо, не бях поканен да присъствам по правилата. Получих писмото с призовката в четвъртък вечерта. В документите беше оказан срок от седем дни преди делото. Този срок обаче не беше спазен. Аз не мога да се кача в самолета на следващия ден и да замина за София, без да имам адвокат", казва писателят.

"И второ: няма сигурност за живота ми в София. Просто още ми се живее. И това е причината, поради която няма да отида в София. Не съм убеден, че сигурността ми е гарантирана", пояснява той.

"Лъжец, циник, нищожество"

През 2008 година журналистът написа в своя блог и в книгата си "Новите демони", че тогавашният български вътрешен министър бил замесен в търговия с амфетамини и че имал контакти с мафията, напомня "Дойче Веле". В резултат на това самият Румен Петков заяви пред българските медии, че Юрген Рот е "лъжец, циник, безгръбначно мекотело и нищожество" и заведе дело срещу германския разследващ журналист за клевета.

"Господин Петков беше обвинен, че е замесен в търговия с амфетамини, но досега няма доказателства за това. При всички положения обаче имаше подозрения към него, че има връзки с мафията и това беше причината, поради която той трябваше да се оттегли от поста си на вътрешен министър. На интернет-страницата си писах, че съществуват подобни предположения за господин Петков. Не съм писал нито нищо повече", твърди Юрген Рот.

В повдигната срещу него жалба се казва, че той е накърнил достойнството на Румен Петков и че няма уважение към правната система. Ето какво отговаря Юрген Рот:

"Не знам как е структурирана личност, която казва за журналистите, че трябвало да бъдат пребити. На такъв човек не може нито да се вярва, нито пък той има правото да твърди, че има достойнство. Питам се дали човек, който твърди, че съм финансиран от Ал Кайда, изобщо е с ума си. Онзи, който пише подобни глупости, или не е прочел написаното от мен, или пък е получил грешен превод. Нека първо да се запознае с фактите и после да се занимава с мен."

Журналистът си има своя теза за заведеното срещу него дело: "Мисля, че Румен Петков иска да ме накара да се чувствам отговорен за това, че изгуби високия пост на вътрешен министър. Но аз изобщо не се чувствам отговорен. Един журналист или писател не може да доведе до оттеглянето на един вътрешен министър. Имаше много обвинения срещу Петков в българската преса. Той просто не си беше на мястото във вътрешното министерство, така че оттеглянето му рано или късно щеше да бъде факт."

"Не се боя от мафията, но се боя от Петков"

На въпроса какво очаква да се случи от тук нататък Юрген Рот отговаря: "Очаквам, че Петков е твърдоглав и ще продължи с жалбите срещу мен. Щом иска, нека го прави. Аз не се страхувам от мафията, но се страхувам от него, защото той е непредвидим и защото в моите очи е един изключително опасен политик, който има добри връзки със сфери, в които никой нормален гражданин не би искал да попадне."

Юрген Рот не изключва възможността съдът да не се произнесе в негова полза, но казва, че това е малко вероятно, защото всичко, което е писал, може да се прочете и на сайта му, и в книгата му, която е издадена както на български, така и на немски език.

Юрген Рот казва още: "В миналото съм се борил срещу мафиотите, сега се боря срещу един български политик. Това е част от професията ми - да се боря за правдата, колкото и преувеличено да звучи това. И ще продължа да се боря. В следващата ми книга отново ще става дума за България. И тогава пак ще стане много весело..."




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 12998418
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031