Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03.2010 20:41 - 4 рекламни агенции правили кампаниите за изборите през 2009 г.
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 944 Коментари: 0 Гласове:
0



Партиите и коалициите, участвали на миналогодишните избори за европейски и национален парламент, са работили основно с четири големи рекламни агенции, пише електронното издание Медиапул.

Това са рекламната агенция на Красимир Гергов ”Крес”, ”Пиеро 97 МА”, която по документи се води на Иво Цеков, но се смята, че е под контрола на Гергов; ”Аргент 2002”, собственост на Владимир Денев, и "Актив груп" на Моника Йосифова.

Макар че Йосифова се занимаваше с PR-а на редица министерства при предишните две правителства и най-вече с кампании на бившия премиер Станишев, за изборите е била ангажирана най-вече с НДСВ.

Информацията за рекламните агенции, с които са сключвани договори за кампанията, бе оповестена от Сметната палата, която миналата седмица публикува данни за извършените от партиите разходи за изборите.

За рекламно обслужване на изборите за европейски парламент в бТВ, Нова телевизия и други медии, РЗС са сключили договори за рекламно обслужване с "Крес". Фактурираните разходи за рекламно време в частни телевизии и радиа от ”Крес” са 305 932 лв. Отчетените разходи за други медии по договора със същата агенция са 57 219 лв. За реклама в печатни издания РЗС отчита 91 542 лв., за които са издадени фактури от ”Крес”. Отчетени са разходи за възнаграждение и производство на тв. клип от ”Крес” от 84 802 лв.

За парламентарните избори РЗС отново работи с ”Крес”, получавайки рекламно време за 58 334 лв.

Същата агенция е била ангажирана и за рекламната кампания на ДПС по бТВ и Нова телевизия за изборите за ЕП на стойност 120 000 лева.

”Пиеро 97 МА” е работила с почти всички партии и коалиции на миналите избори. За рекламно време в бТВ РЗС са сключили договор с агенцията на стойност 28 152 лв. С тази агенция работи и коалиционният партньор на БСП – ”Нова зора”. ”Нова зора” съвместно с партията Национално движение за спасение на отечеството (НДСО) подписват с агенцията договор за закупуване на рекламно време, за място и за организиране на заявяването и контрола по излъчването на рекламни кампании. Общият размер на разходите за кампанията, фактурирани от НДСО, е 435 381 лв.

Партия ”Лидер” е сключила договор за рекламно време в частни телевизии и радиа с ”Пиеро 97 МА” за 385 114 лв за евроизборите. Със същата агенция ”Лидер” е сключила договор и за печатна реклама на стойност 327 151 лева. На парламентарните избори ”Лидер” отчита реклама в печатни издания в размер на 147 562 лв. през ”Пиеро 97 МА” и в телевизии за 38 310 лв.

Това е и единствената рекламна агенция, за която е ясно, че е работила за парламентарните избори със сегашната управляваща партия ГЕРБ. За реклами в бТВ партията сключва договор за разсрочено плащане за 48 284 лв. До приключването на одита на Сметната палата този разход не е бил изплатен от страна на ГЕРБ.

В одита не се посочват други рекламни агенции или консултантски фирми, с които партията на Борисов е работила по време на предизборната кампания.

”Пиеро 97 МА” се явява и подизпълнител на ”Актив груп” в кампанията на НДСВ.

Синята коалиция е сключила договори за реклама с ”Пиеро 97 МА” на обща стойност 591 716 лв.

Коалиция за България е работила основно с ”Аргент 2002”. На нея е възложен черният PR срещу ГЕРБ ”Ако гласуваш за Бойко, получаваш Костов”, който е струвал 221 627 лв. Освен това БСП сключва с агенцията  договор на стойност 236 688 лв. за рекламна кампания с имиджови за партията клипове.

С ”Аргент 2002” работи солидно и ДПС. На евроизборите движението е сключило договори с агенцията за публикации в частни печатни издания за 120 381 лв. и за рекламни материали на стойност 100 000 лв. От рекламната агенция са издадени фактури за реклама в бТВ и Дарик радио на обща стойност 150 230 лв. и за интернет реклама за 12 000 лв.

Рекламната агенция е организирала и рекламна кампания на ДПС за парламентарните избори за 130 144 лв. Движението е сключило и договор за печатна реклама със същата агенция във вестниците ”Монитор”, ”Телеграф”, ”24 часа”, ”Труд”, ”Стандарт” и в регионална преса за 177 658 лв. На агенцията е възложена и рекламата на билбордове и външни табла за 75 585 лв.

На евроизборите НДСВ отчита разходи по договор с “Актив груп“ на Моника Йосифова за 378 655 лв за реклами в радиата и телевизиите. Договорът е за пълно комуникационно обслужване, схеми на излъчване на рекламите, с брой, продължителност и единична цена на излъчванията, фактури и платежни документи.

Към основния договор е сключен и анекс, с който се увеличава възнаграждението за изпълнителя “Актив груп“ с 25 000 лв. и се възлага реклама в електронни медии за предизборните кампании за 37 612 лв. Със същата агенция НДСВ има договор и за печатна реклама на стойност 88 532 лв.

На изборите за национален парламент НДСВ е сключило договор за реклама в радиа и телевизии с “Актив груп“ за 417 999 лв. Отново е сключен идентичен с първия анекс и пак с тази агенция е и договорът за печатна реклама – за 13 377 лв.

Любопитен е договорът на БСП с фирмата ”ЕА” АД за отпечатването на брошури с управленските проекти на партията на изборите за Европейски парламент. Те струват 182 160 лв., които не са включени в отчета на Коалиция за България.

Съветът на директорите на фирмата се състои от трима души – Петьо Пенков, Цветко Алексиев и Валентина Великова. Имената на Петьо Пенков и Цветко Алексиев бяха замесени в скандала около газовия договор с дружеството “Хардланд Инвестмънт“ през 90-те години на миналия век. Аферата се разгоря около сделката с регистрираната в офшорния щат Уайоминг "Хардланд инвестмънт" за доставка на газ от февруари 1997 г. до февруари 1998 г.

Същият газ е продаван от "Булгаргаз" на "Хардланд" в Румъния и е внасян у нас на ишлеме за производство на тор от "Агрополихим", "Агрохим", "Неохим" и "Химко". Според прокуратурата сделката е нанесла щети за 2 456 000 лв. на "Булгаргаз". Пенков и Алексиев се оказаха в регистрацията на “Хардланд”. Пенков – като президент на компанията, а Алексиев - като финансист. Пенков е масон и бивш член на БСП-Плевен, където е базирана и фирмата ”ЕА” АД.

С няколко партии е работила и фирмата “Фокус Нунти“ на собственика на информационна агенция “Фокус“ Красимир Узунов. В одита на Сметната палата “Фокус Нунти“ е упомената като рекламна агенция, въпреки че Узунов е собственик и на радиоверига, а Законът за радиото и телевизията в този момент забраняваше съвместяване на собственост в медии и собственост в дружество с предмет рекламна дейност.

РЗС е отчела разходи за рекламно време по договор с ”Фокус Нунти” за 22 041 лв. на парламентарните избори. 24 000 лв. са платили на същата фирма от партия ”Лидер”, но за информационно обслужване. НДСВ е платила на ”Фокус Нунти” 14 479 лв. за рекламно време на евроизборите.

В одита на Сметната палата не се съобщава за договори на други партии и коалиции с ”Фокус Нунти”, макар по време на предизборната кампания на сайта на агенцията да имаше реклами и на други субекти.

Други по-големи договори са този на партия “Лидер“ с фирмата “Сън Аут ъф Хоум Медия” за рекламни табла на стойност 46 600 лв и този на НДСВ, също за билбордове, с фирмата “Райц 2“ на стойност 50 000 лева, на Синята коалиция за външна реклама с ”Метрополис Груп” АД за 106 780 лв., с ”Идея Комм” за 95 653 лв.



Тагове:   кампании,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13036085
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930