Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2010 09:33 - Скандал с логото на България в рекламните клипове
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 8503 Коментари: 19 Гласове:
4

Последна промяна: 27.08.2010 09:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Логото на България е безобразно, не е ясно дали е баница или роза. Тази критика отправи вчера към икономическото министерство директорът на НДК Христо Друмев на представянето на проекта за масирана реклама на България като туристическа дестинация. Рекламните клипове за българския туризъм ще се излъчват по 4 водещи световни канала. Три клипа за страната ни ще се въртят по „Eurosport", „Euronews", „National Geographic Channel" и „Discovery Channel". Проектът на стойност 7 501 480 лева се финансира по линия на Оперативна програма „Регионално развитие". Рекламната кампания на България ще покаже пред повече от 608 млн. домакинства от Европа и света възможностите за почивка у нас.

Клиповете са изработени при предишното правителство за 483 000 лв. с ДДС. При презентирането на рекламите, Христо Друмев изрази недоволство от това, че са еднообразни. Зам.-министърът на туризма Иво Маринов обясни, че евентуално ще бъде изработено ново лого, а Друмев му опонира, че клиповете няма да свършат работа. В крайна сметка двамата си стиснаха ръцете.

Четирите рекламни клипа, които ще се завъртят от 6 септември, се очаква да осигурят ръст от 4-5 процента на чуждестранните туристи през следващата година. Това са прогнозите на зам.- министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Николов.

За излъчването 3166 пъти на четирите клипа в две вълни - септември-декември и края на януари 2010 - края на март 2011 г., ще бъдат платени 6.8 млн. лв., допълниха от икономическото ведомство. Не стана ясно къде отива разликата от цената на проекта, след като Николов обясни, че за изработката на клиповете са платени от бюджета близо 483 хил. лв., от които авансово 60 процента още през 2008 г. на фирмата „Идостил ТМ" ООД. Тя била избрана с обществена поръчка заради най-ниската си цена и предала клипчетата точно преди идването на новите управляващи. ГЕРБ решили да ги ползват след известна доработка.

Почти всички присъстващи изразиха съмнения относно качеството на четирите тематични клипа, посветени съответно на летните и зимни курорти, на историческото и културното ни наследства, на екологичния и селски туризъм и на предлаганите спа-услуги. Общият им слоган е „Магията живее тук", но в различните клипове има и едни и същи повтарящи се кадри - на нестинарки, дете, правещо сапунени балони на хубав пейзаж, части от Античния театър в Пловдив и др. Това предизвика негодуващи коментари за качеството и цената на клиповете, както и въпрос към Иво Николов дали харесва рекламите. Той заяви, че по-голямата част от кадрите му харесва, но одобрението на нещо е субективно и клиповете са били приети от специално създадена комисия.

Особено важно, по думите му, било рекламата на българския туризъм да достигне чрез каналите „National Geographic" и „Discovery" до далечна Азия, където страната ни няма възможност да участва в туристически изложения. Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков акцентира върху това, че сумата по европейския проект е двойно по-голяма от бюджета на неговото ведомство за туристическа реклама. Това е сто пъти по-голям достъп до потенциални туристи. Той прогнозира, че рекламата ще окаже съществено влияние върху положителния имидж на страната ни като целогодишна туристическа дестинация.

В края на представянето в хотел „Сити" стана скандал, когато изненадващо думата взе директорът на НДК Христо Друмев. Той попита министъра на икономиката Трайчо Трайков защо при положение, че НДК предоставя безплатно своите зали за подобни мероприятия, министерството е предпочело кампанията да бъде представена в хотел. Друмев изрази и критики към рекламните клипове, които ще бъдат излъчени, а платените пари за тях не отразяват цялостната картина на българския туризъм. Министър Трайков изслуша критиките на директора на НДК мълчаливо и не коментира по никакъв начин отправените упреци.

ОЩЕ - ТУК



Тагове:   България,   лого,   скандал,


Гласувай:
4


Вълнообразно


1. flyco - ...
27.08.2010 09:37
Аз бих казал, че логото не ми прилича нито на баница, нитона роза, а на едно друго нещо, ама хайде, няма да го кажа :)
цитирай
2. maker - Обществена поръчка - лошо изпълнение
27.08.2010 09:38
Естествено, че ще са слаби клиповете. Като цяло обществените поръчки са лоша практика. Какво може да се очаква от най-ниска оферта освен най-ниско качество.
Законът винаги е бил суров: това, което не става с пари става с много пари.
цитирай
3. reporter - Имат хубави елементи, но като цяло ...
27.08.2010 09:49
Имат хубави елементи, но като цяло не са завладяващи, което значи че ефектът няма да е никакъв
цитирай
4. maker - reporter, то и пътят към ада
27.08.2010 10:01
reporter, то и пътят към ада е послан с добри намерения. В този случай е точно така и наистина ефектът ще е нулев. Но професионална реклама с обществени поръчки не се прави. Форд, струва ми се, беше казал, че ако изкараш 100 долара, дай 99 за реклама. Та така и с нашия туризъм. Нека наемат хора, които си разбират от занаята, да им платят както подобава и тогава ще имаме хубав въздействен продукт.
цитирай
5. анонимен - Логото на Бг си е чисто л...о
27.08.2010 10:15
Това е на което прилича, това отразява най-точно как живеем тук - на магия.Това което в белите страни е уредено с правила, закони , морални норми - тук хем го няма , хем ако го постигнеш си е чист късмет или иначе казано - магия. Здравеопазване , справедливост ,трудови договори ,мвр ни пази , лобистки акции срещу дупета,които се оказват годни за бг населението и нежелани за европееца....Чувам ехидния смях на кой знае как избрания колектив сътворил логото, когато си е получил паричките - пари за нищо или по точно пари за едно голямо л....
цитирай
6. reporter - maker,
27.08.2010 10:19
много си прав! фирмата, която е направила клиповете - "ИДО СТИЛ -ТМ" ООД, е обикновена рекламна агенция и вероятно е предоставила на подизпълнител изработването на клиповете. Класическа схема за източване на едни пари - чрез няколко посредници и подизпълнители.
цитирай
7. flyco - ...
27.08.2010 13:12
В България всяка измама е класическа. Дори за да измамиш се иска акъл, а тук не е нужно нищо ново да измисляш.
цитирай
8. maker - reporter,
27.08.2010 14:52
даже ми се струва, че познавам донякъде фирма "ИДО СТИЛ". Те действително хал хабел си нямат от изработване на клипове. Така че абсолютно си права, че са дали поръчката на подизпълнител. Ама поне подизпълнителят да беше читав. А то - ентусиаст...
цитирай
9. анонимен - Оранжевото "лого" било безобразно?
28.08.2010 10:03
А здрасти, голямо откритие. Че въпросното жълто-червеничко трендафилче, кръстоска между красната БСП роза и жълтите царски дупета, беше измислена още от министерчето Николайчо Василев, ама тогава журналята и пр. товарищи я харесваха, а сега им боде задниците. Важното е да се плюва, нали са пусти опозиционери, кво от това, че си плюят по собствените сурати? Пачаври лекета на хвещат.
цитирай
10. анонимен - ъд емогат да се видят тези клипчета?
28.08.2010 13:53
ъд емогат да се видят тези клипчета?
цитирай
11. linaviraassaamy - Ами..
28.08.2010 14:12
flyco написа:
Аз бих казал, че логото не ми прилича нито на баница, нитона роза, а на едно друго нещо, ама хайде, няма да го кажа :)

туй то!
цитирай
12. linaviraassaamy - Какво ли би написал
28.08.2010 14:15
анонимен написа:
Това е на което прилича, това отразява най-точно как живеем тук - на магия.Това което в белите страни е уредено с правила, закони , морални норми - тук хем го няма , хем ако го постигнеш си е чист късмет или иначе казано - магия. Здравеопазване , справедливост ,трудови договори ,мвр ни пази , лобистки акции срещу дупета,които се оказват годни за бг населението и нежелани за европееца....Чувам ехидния смях на кой знае как избрания колектив сътворил логото, когато си е получил паричките - пари за нищо или по точно пари за едно голямо л....


Алеко Константинов, ако беше наш съвременник?
цитирай
13. linaviraassaamy - Важното е
28.08.2010 14:18
reporter написа:
много си прав! фирмата, която е направила клиповете - "ИДО СТИЛ -ТМ" ООД, е обикновена рекламна агенция и вероятно е предоставила на подизпълнител изработването на клиповете. Класическа схема за източване на едни пари - чрез няколко посредници и подизпълнители.


купона да тече!
цитирай
14. анонимен - стилизирана роза е! имало е сигурно ...
28.08.2010 17:48
стилизирана роза е! имало е сигурно конкурс и е избрана рисунката на даден художник! вие се възмущавате, но това е решено от държавни органи. Аз лично не се възмущавам, защото съм художник и една рисунка е уникална по себе си и е различна за възприемане от всеки. Друг е въпроса, дали трябва да рекламира България и надали това е най големия ни проблем! Само като дойдат чужденците и видят каква цигания е тук и как плуват отпадъци във водата или по плажовете е заринато с тях или олющените стари блокове...надали ще се сетят за стилизираната роза на рекламите
цитирай
15. pumona - така си е
29.08.2010 15:56
ще започна по идиотски изречението си - аз не мога да се съглася, че трябва да рекламирам България! пред кого?! защо?! обидно е да представяш една държава в рекламен клип. не разбирам.
наскоро дори попаднах на група във фейсбук - да рекламираме България - знамето беше с последователност на цветовете червено зелено бяло. е чак пък толкова...
нямам думи.
цитирай
16. linaviraassaamy - Мале мила, мале......
29.08.2010 17:26
анонимен написа:
стилизирана роза е! имало е сигурно конкурс и е избрана рисунката на даден художник! вие се възмущавате, но това е решено от държавни органи. Аз лично не се възмущавам, защото съм художник и една рисунка е уникална по себе си и е различна за възприемане от всеки. Друг е въпроса, дали трябва да рекламира България и надали това е най големия ни проблем! Само като дойдат чужденците и видят каква цигания е тук и как плуват отпадъци във водата или по плажовете е заринато с тях или олющените стари блокове...надали ще се сетят за стилизираната роза на рекламите


.....

Чак ми иде да запея, ама по-точно го е казал поета ,, Не пей ми се ,не смей ми се ,че ми иде да заблея,,
Абе, то май нищо не се е променило ?????
цитирай
17. eien - "Особено важно, по думите му, било рекламата на българския туризъм да достигне чрез каналите „National Geographic" и „Discovery" до далечна Азия,
08.09.2010 08:27
Как да няма, нали има търговски съветници. В Япония са даже двама. Не липсват и културни аташета, съветници...каквото си искате.
цитирай
18. panazea - Рекламите в БГ се правят за по-евтино от неспособни във всяко отношение хора!
08.09.2010 15:15
Резултатът е плачевен ! Спомнете си умопомрачаващите реклами на Мтел.
ан14 , ти ли рисува розичката дето прилича на л...? Ха ха , изчислих те !
Не е достатъчно да си син или дъщеря на някой си , за да създадеш нещо свестно!
Необходимо и достатъчно условие е да имаш дарба! А тя е от Господа ! Ха ха !
И голите ви задници ще лъснат пред цяла Европа!
цитирай
19. анонимен - Срамувам се да гледам!
10.04.2012 10:50
... един клип да бяха направили за тези пари, но да е професионален и наистина рекламен! Тъмни картини в контражур, две анемични госпойци се появяват за имитация на лайф и какаво друго видяхме??? По Тошово време се снимаха същите "мили родни картинки" и само братушките можеха да им клъвнат ... Тези "професионалисти", министри и пр. нямат ли очи за красотата на България - няма я в нито един клип!!!! Кой плати тези грешни пари, на кого ... и ЗАЩО???
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 12995736
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031