Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
12.10.2010 16:57 -
Променят закона за превозите заради проблемните сертификати на жп вагоните
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 757 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 12.10.2010 20:50
Прочетен: 757 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 12.10.2010 20:50
Министерството на транспорта смята да реши проблема с изтеклите сертификати за безопасност на вагоните на БДЖ, като направи промени в Закона за железопътните превози и направи документите безсрочни. Софийският административен съд излезе с решение, че 80% от вагоните на държавната компания се движат с изтекъл 5-годишен сертификат. От БДЖ ще обжалват решението пред Върховния административен съд, а от министерството на транспорта са подготвили промени в закона, с които ще транспорнират европейска директива и така отпада срокът за действието на документите. Това обявиха днес зам.-министърът на транспорта Камен Кичев и ръководството на БДЖ.
Законът трябва да влезе за обсъждане в Народното събрание най-късно до края на годината.
"Железниците няма да спрат. Ще направим всичко възможно те да продължат да се движат", каза Кичев и добави, че решението на съда няма да спре вагоните. Зам.-министърът добави, че българските влакове се движат в чужбина без сертификати и това не противоречи на закона. "Сертификатът за безопасност удостоверява готовността за движение на локомотивите и вагоните по железопътната мрежа. Той не е свързан с технически прегледи или със сигурността на возилата", обясни Кичев и добави, че евродирективата от 2004 г., която тепърва ще бъде транспонирана в българското законодателство, не изисква наличието на проблемните документи.
Изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов обясни, че сертификатите за безопасност на вагоните са нужни само при пускането им в мрежата, а след това годността на машините се проверява с годишни технически прегледи. "Контролът за техническата годност на возилата се извършва от нас. Сертификатите касаят допускането на возилото в мрежата", каза Попов.
И Кичев, и ръководството на БДЖ успокоиха, че пътуването с влаковете на компанията е "напълно безопасно", тъй като те минават през ежедневни технически прегледи. "На всеки влак се извършва технически преглед в началната и крайната гара за движение и в междинни гари, в които се извършва попътен технически преглед", каза Кристиян Кръстев, директор "Експлоатация" на БДЖ.
Директорът на БДЖ каза, че 600 пътнически вагона са необходими всеки ден на компанията, а графикът на движение се осигурява с 430. Останалите 170 вагона са за ремонт. От тях около 70% били без сертификати. Попов припомни, че БДЖ обяви обществена поръчка за ремонт на 186 вагона, а освен това компанията трябва да получи 20 млн. лв. трансфер от държавния бюджет, за да купи нови вагони. Въпреки очакваните подобрения скоростта, с която се движат влаковете, скоро няма да надмине 160 км в час, заяви Попов. Причината е, че вагоните, предназначени за по-висока скорост, са два пъти по-скъпи от останалите.
Още по темата - ТУК
Законът трябва да влезе за обсъждане в Народното събрание най-късно до края на годината.
"Железниците няма да спрат. Ще направим всичко възможно те да продължат да се движат", каза Кичев и добави, че решението на съда няма да спре вагоните. Зам.-министърът добави, че българските влакове се движат в чужбина без сертификати и това не противоречи на закона. "Сертификатът за безопасност удостоверява готовността за движение на локомотивите и вагоните по железопътната мрежа. Той не е свързан с технически прегледи или със сигурността на возилата", обясни Кичев и добави, че евродирективата от 2004 г., която тепърва ще бъде транспонирана в българското законодателство, не изисква наличието на проблемните документи.
Изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов обясни, че сертификатите за безопасност на вагоните са нужни само при пускането им в мрежата, а след това годността на машините се проверява с годишни технически прегледи. "Контролът за техническата годност на возилата се извършва от нас. Сертификатите касаят допускането на возилото в мрежата", каза Попов.
И Кичев, и ръководството на БДЖ успокоиха, че пътуването с влаковете на компанията е "напълно безопасно", тъй като те минават през ежедневни технически прегледи. "На всеки влак се извършва технически преглед в началната и крайната гара за движение и в междинни гари, в които се извършва попътен технически преглед", каза Кристиян Кръстев, директор "Експлоатация" на БДЖ.
Директорът на БДЖ каза, че 600 пътнически вагона са необходими всеки ден на компанията, а графикът на движение се осигурява с 430. Останалите 170 вагона са за ремонт. От тях около 70% били без сертификати. Попов припомни, че БДЖ обяви обществена поръчка за ремонт на 186 вагона, а освен това компанията трябва да получи 20 млн. лв. трансфер от държавния бюджет, за да купи нови вагони. Въпреки очакваните подобрения скоростта, с която се движат влаковете, скоро няма да надмине 160 км в час, заяви Попов. Причината е, че вагоните, предназначени за по-висока скорост, са два пъти по-скъпи от останалите.
Още по темата - ТУК
Вълнообразно
Безплатен интернет във влака София – Бур...
Горя пътническия влак Червен бряг-Монтан...
Ти на мене, аз на тебе
Горя пътническия влак Червен бряг-Монтан...
Ти на мене, аз на тебе
Няма коментари