Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03.2011 09:30 - Кризата в Северна Африка спасява туристическия сезон в България
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 605 Коментари: 0 Гласове:
1



Записванията за почивка по българското Черноморие са нараснали с 10% до края на февруари заради събитията в Близкия изток и Северна Африка.

Очакванията са, че България ще поеме част от туристите, които са се отказали да пътуват в размирната зона, коментира пред БТА директорът на Бургаската регионална туристическа камара (БРТК) Иван Иванов.

Туристическата ни индустрия има шансове да компенсира финансовите си загуби с очаквания ръст на туристите, които по традиция търсят евтини и екзотични дестинации и сега се пренасочват към Балканите, каза Иванов.

Предимствата на България

са топъл климат, хилядолетна история, добри хотели, красива природа и евтини туристически пакети. Всичко обаче зависи от това, дали през следващите месеци работещите в бранша ще успеят да изиграят добре картите си и да спечелят нови клиенти за българския пазар, заяви Иванов.

По думите му политическата криза в държавите от Северна Африка и ниските цени у нас са довели до спасяване на българския туризъм.

Специалисти от БРТК анализират периода 2008-2010 година, който се характеризира със световната финансова и икономическа криза, както и с нарасналата многократно хотелска и ресторантска база.

Според експертите предлагането в този период е

изпреварило търсенето с 11,8 пъти,

а легловата база от Обзор до най-крайната точка на юг - Резово е надхвърлила 800 хил. легла.

През 2008 г. рязко се е увеличил туристопотокът от Русия - с 36 на сто, а са намалели туристите от Дания, Норвегия, Швеция и Финландия - с общо 47%. Съкращаването на туристическия сезон през 2008 г. е принудило хотелиерите и ресторантьорите да занижат критериите за подбор на кадри, а постигнатият резултат е бил посредствена услуга.

През 2009 година туризмът се ръководеше от записвания "в последната минута". Делът на записванията по интернет от 10-15 процента на продажбите през 2008 г., скочи на 30-45% през 2009 г., а за някои хотели и на 50%. Ключовите думи, които съпътстваха туристите, бяха: несигурност в живота, да се почива по-близо, по-евтино и по-кратко, обясни Иванов.

През 2010 г. е отбелязан 5,8% ръст на обслужените туристи, но това не съпътства ръста на приходите в отрасъла, каза Иванов. Той допълни, че това са показали финансовите резултати на туристическите компании, чиито акции са се търгували на българската стокова борса.

През 2010 г.

ръстът на броя на туристите е бил за сметка на ниските цени

и тяхната печалба. Като цяло през периода 2008 - 2010 година, сектор "Туризъм" по южното ни Черноморие не можа да се похвали с повишени обороти и печалби, посочи експертът.

Заради кризата през последните години много туроператори и хотелиери не успяха да запълнят стаите, дори и в пиковия сезон. За да намалят разходите си, някои фирми се освободиха от активи и съкратиха персонал, заяви Иванов.

Той допълни, че въпреки трудностите сега в отрасъла се наблюдава леко стабилизиране. Бизнесът е наясно, че всички клиенти едва ли ще се върнат, но поне най-лошото отмина, добави експертът.

През миналата година рязко се е увеличил туристопотокът от Израел. Същевременно са се увеличили туристите от Чехия, Финландия, Казахстан, Молдова.

Английския пазар през 2009 г. е отчел спад от 21,1%, а през на следващата - ръст от 4,2 на сто, коментират от бранша.

Буди голямо безпокойство отново големият спад

на пазари като Ирландия, Словакия, Швеция и Нидерландия, посочва експертът. Видимо извършеното от наша страна е недостатъчно, но и липсва задълбочен анализ на причините и конкретна маркетингова политика на държавата и бизнеса, каза Иванов.

Големите надежди на пиар поклонници и туристическия бизнес не се оправдаха спрямо Македония и Сърбия. Това е особен пазар, отбеляза експертът.

Румънските туристи през уикенда вече достигнаха общините Созопол, Приморско и Царево, които се нуждаят от висококатегорийна база, места за паркиране, охраняеми паркинги, сигурност и защита, коментира Иванов.

Рязкото намаляване на цената на туристическия продукт преди и след сезона, преобладаващото обслужване "ол инклузив" за българи и чужденци спаси сезон 2010 от по-големи спадове, казва още той. /Вести.бг



Тагове:   туризъм,   бизнес,   икономика,


Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13042563
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930