2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Записванията за почивка по българското Черноморие са нараснали с 10% до края на февруари заради събитията в Близкия изток и Северна Африка.
Очакванията са, че България ще поеме част от туристите, които са се отказали да пътуват в размирната зона, коментира пред БТА директорът на Бургаската регионална туристическа камара (БРТК) Иван Иванов.
Туристическата ни индустрия има шансове да компенсира финансовите си загуби с очаквания ръст на туристите, които по традиция търсят евтини и екзотични дестинации и сега се пренасочват към Балканите, каза Иванов.
Предимствата на България
са топъл климат, хилядолетна история, добри хотели, красива природа и евтини туристически пакети. Всичко обаче зависи от това, дали през следващите месеци работещите в бранша ще успеят да изиграят добре картите си и да спечелят нови клиенти за българския пазар, заяви Иванов.
По думите му политическата криза в държавите от Северна Африка и ниските цени у нас са довели до спасяване на българския туризъм.
Специалисти от БРТК анализират периода 2008-2010 година, който се характеризира със световната финансова и икономическа криза, както и с нарасналата многократно хотелска и ресторантска база.
Според експертите предлагането в този период е
изпреварило търсенето с 11,8 пъти,
а легловата база от Обзор до най-крайната точка на юг - Резово е надхвърлила 800 хил. легла.
През 2008 г. рязко се е увеличил туристопотокът от Русия - с 36 на сто, а са намалели туристите от Дания, Норвегия, Швеция и Финландия - с общо 47%. Съкращаването на туристическия сезон през 2008 г. е принудило хотелиерите и ресторантьорите да занижат критериите за подбор на кадри, а постигнатият резултат е бил посредствена услуга.
През 2009 година туризмът се ръководеше от записвания "в последната минута". Делът на записванията по интернет от 10-15 процента на продажбите през 2008 г., скочи на 30-45% през 2009 г., а за някои хотели и на 50%. Ключовите думи, които съпътстваха туристите, бяха: несигурност в живота, да се почива по-близо, по-евтино и по-кратко, обясни Иванов.
През 2010 г. е отбелязан 5,8% ръст на обслужените туристи, но това не съпътства ръста на приходите в отрасъла, каза Иванов. Той допълни, че това са показали финансовите резултати на туристическите компании, чиито акции са се търгували на българската стокова борса.
През 2010 г.
ръстът на броя на туристите е бил за сметка на ниските цени
и тяхната печалба. Като цяло през периода 2008 - 2010 година, сектор "Туризъм" по южното ни Черноморие не можа да се похвали с повишени обороти и печалби, посочи експертът.
Заради кризата през последните години много туроператори и хотелиери не успяха да запълнят стаите, дори и в пиковия сезон. За да намалят разходите си, някои фирми се освободиха от активи и съкратиха персонал, заяви Иванов.
Той допълни, че въпреки трудностите сега в отрасъла се наблюдава леко стабилизиране. Бизнесът е наясно, че всички клиенти едва ли ще се върнат, но поне най-лошото отмина, добави експертът.
През миналата година рязко се е увеличил туристопотокът от Израел. Същевременно са се увеличили туристите от Чехия, Финландия, Казахстан, Молдова.
Английския пазар през 2009 г. е отчел спад от 21,1%, а през на следващата - ръст от 4,2 на сто, коментират от бранша.
Буди голямо безпокойство отново големият спад
на пазари като Ирландия, Словакия, Швеция и Нидерландия, посочва експертът. Видимо извършеното от наша страна е недостатъчно, но и липсва задълбочен анализ на причините и конкретна маркетингова политика на държавата и бизнеса, каза Иванов.
Големите надежди на пиар поклонници и туристическия бизнес не се оправдаха спрямо Македония и Сърбия. Това е особен пазар, отбеляза експертът.
Румънските туристи през уикенда вече достигнаха общините Созопол, Приморско и Царево, които се нуждаят от висококатегорийна база, места за паркиране, охраняеми паркинги, сигурност и защита, коментира Иванов.
Рязкото намаляване на цената на туристическия продукт преди и след сезона, преобладаващото обслужване "ол инклузив" за българи и чужденци спаси сезон 2010 от по-големи спадове, казва още той. /Вести.бг
България е заинтересована да либерализир...
SWOT и TOWS анализите