Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
23.03.2011 09:44 -
Втори опит - министри, превозвачи и търговци ще търсят решение за по-евтини горива
Само седмица след първата си обща среща, днес, в Министерски съвет, превозвачи, търговци и производители на горива ще дискутират с икономическия, транспортния и финансовия министри - мерки за поевтиняването на бензина и дизела. При предишното обсъждане, браншовите организации предложиха да бъде премахната биокомпонентата от цената на горивата, държавата да поеме част от задължителните резерви на компаниите и да бъде намален акцизът върху горивата. Последната идея беше отхвърлена от финансовия министър Симеон Дянков след среща на Екофин в Брюксел през седмицата. Тогаво той категорично отказа да бъдат намалявани данъци, за да поентинеят горивата.
С висока степен на вероятност остана идеята, държавата до поеме голяма част от задължителния резерв на производителите и вносителите на горива. В момента държавата плаща една трета от тези разходи, като сега идеята е те да се завишат, което да облекчи компаниите и да им позволи да свалят крайните цени на горивата. Производителите и бензиностанциите са длъжни да поддържат резерви от горива в такива количества, че в случай на липса на всякакви доставки да задоволят търсенето за 90 дни.
Срещу идеята да отпадне задължителната биокомпонента в цената на горивата през седмицата се обявиха от Националната асоциация на биогоривата в България, които показаха данни, че това няма да доведе до поевтиняване на бензина и дизела. Източник от икономическото министерство също потвърди пред "Дневник", че е малко вероятно това предложение да остане, заради изскванията на Брюксел. Този въпрос остана отворен и на вчерашното заседание на икономическата комисия към парламента, която гласува за второ четене закона за енергията от възобновяеми източници.
От най-голямата рафинерия в България през седмицата предложиха нестантартен подход за понижаване на цените - тяхното едномесечно задържане на едно ниво. Мярката беше обявена от премиера Бойко Борисов. Очаква се днес кабинетът окончателно да реши как ще се бори с високите цени на горивата. Преди две седмици на протест срещу скъпите бензин и дизел излязоха организирани по интернет хора. Транспортните фирми също заплашиха, че ще затворят София и ще протестират.
С висока степен на вероятност остана идеята, държавата до поеме голяма част от задължителния резерв на производителите и вносителите на горива. В момента държавата плаща една трета от тези разходи, като сега идеята е те да се завишат, което да облекчи компаниите и да им позволи да свалят крайните цени на горивата. Производителите и бензиностанциите са длъжни да поддържат резерви от горива в такива количества, че в случай на липса на всякакви доставки да задоволят търсенето за 90 дни.
Срещу идеята да отпадне задължителната биокомпонента в цената на горивата през седмицата се обявиха от Националната асоциация на биогоривата в България, които показаха данни, че това няма да доведе до поевтиняване на бензина и дизела. Източник от икономическото министерство също потвърди пред "Дневник", че е малко вероятно това предложение да остане, заради изскванията на Брюксел. Този въпрос остана отворен и на вчерашното заседание на икономическата комисия към парламента, която гласува за второ четене закона за енергията от възобновяеми източници.
От най-голямата рафинерия в България през седмицата предложиха нестантартен подход за понижаване на цените - тяхното едномесечно задържане на едно ниво. Мярката беше обявена от премиера Бойко Борисов. Очаква се днес кабинетът окончателно да реши как ще се бори с високите цени на горивата. Преди две седмици на протест срещу скъпите бензин и дизел излязоха организирани по интернет хора. Транспортните фирми също заплашиха, че ще затворят София и ще протестират.
Вълнообразно
Валентин Златев върти 16 млрд., а според...
Челен сблъсък между икономическия минист...
"Лукойл" свали цената на пропа...
Челен сблъсък между икономическия минист...
"Лукойл" свали цената на пропа...
Няма коментари