Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2011 21:52 - Скандалът с издателя на "Труд" и "24 часа" - "Медийна група България Холдинг"
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1108 Коментари: 0 Гласове:
1



Христо Грозев е искал да вкара в "Медийна група България Холдинг” фирмата за алкохол "Винпром Пещера" и сочения за фактически собственик на вестниците "Монитор" и "Телеграф" Делян Пеевски. Такива обвинения към Грозев отправи в четвъртък сутринта управителят на "Медийна група България", издаваща вестниците "Труд" и "24 часа", Любомир Павлов. Той пък беше обвинен от Грозев, че многократно се е хвалил в уменията си по черен пиар.

Скандалът около собствеността на вестниците “Труд” и “24 часа” се задълбочи след почти едночасов скандал между двете страни, представлявани от Павлов и Грозев, в четвъртък в ефира на ТВ7, след като занимава публичното пространство вече три дни.

По думите на представителя на австрийските инвеститори в сделката за медийната група Христо Грозев, българските им съдружници са присвоили вестниците. Контратезата на Павлов обаче е, че Грозев и Карл Хабсбург са участвали финансово с две вноски по 2 млн. евро. “Разбирате каква сума е това – дори няма 4 млн. лева”, каза той. Според неофициална информация германската групировка ВАЦ - бившият собственик на двата най-тиражни всекидневника, на седмичника "168 часа", на няколко списания и на печатницата в бившия Полиграфически комбинат, е получила за собствеността си в България между 50 и 60 млн. евро.  

Павлов обясни, че Грозев се опитал да вкара нови инвеститори в медийната група, сред които "Винпром Пещера" заради неуредени лични сметки към алкохолния производител. Грозев дори му споделил, че се страхува за живота си, ако това не стане. От цялата междусобственическа свада не стана ясно дали "Пещера" е получила дял в медиите. Според Любомир Павлов Грозев преговарял да вкара като съдружници в "Труд" и "24 часа" и депутата от ДПС Делян Пеевски и шефа на Корпоративна банка Цветан Василев. Пеевски и Василев са фактическите собственици на медийния конгломерат, притежаващ освен другото вестниците "Монитор", "Телеграф" и телевизия ТВ7, в чието студио се разиграваше театърът.

Намек за някакви бизнес намерения, свързани с Цветан Василев, бе изненадващата публикация с рекламен характер на вестник "Труд", посветена на банкера, която се появи в деня, в който бе обявено влизането във вестника на новата главна редакторка Димитрана Александрова. 

Друга малка подробност от днешната картина, внасяща допълнително объркване, е, че ТВ7, в чието студио се разиграваше разпрата между бившите съдружници, преди да стане собственост на бизнескръга "Пеевски - Василев", бе притежание на Любомир Павлов. Той продаде на кръга телевизията заедно с вестник "Експрес" преди три години.

В четвъртък Грозев от своя страна опроверга много лаконично твърденията на Павлов с мотива, че “всичко това ще отиде в прокуратурата”. На свой ред той също се оплака от Павлов. Според Грозев управителят на медиите  разпространявал слухове по негов адрес, че “е човек на чуждите служби”. “Този човек има нужда от специализирана помощ” пък беше отговорът на Павлов.

От спора между двамата възникна и още един въпрос – на какъв принцип са били подбрани главните редактори на двата вестника, избрани преди малко повече от месец лично от управителя на "Медийна група България Холдинг" Любомир Павлов. Грозев обвини Павлов и Донев, че изборът на главните редактори е станало в неговото и на Карл Хабсбург отсъствие, а концепциите на кандидатите са били разгледани само от Любомир Павлов.

По думите на Грозев конкурсите за “Труд” и “24 часа” не са спечелени от хората, представили най-добрите идеи. “Любомир Павлов ми каза, че хората очакват промяна и затова не можем да изберем за главни редактори журналисти от самите медии, въпреки че именно те бяха представили най-добрите концепции”, добави Грозев.

Да се намеси в спора в студиото дойде и бившата журналистка от "Труд" Валерия Велева. Именно тя бе "майсторът" на четивото за банкера Цветан Василев. В телевизията на банкера Велева нападна Любомир Павлов, че не е била дадена гласност на концепциите на кандидатите за главни редактори и че не човекът с най-добрата е бил избран за редактор на "Труд". Обществена тайна е, че Велева е била сред кандидатите за главен редактор на изданието. Тя напусна вестника шумно само ден-два след идването на Димитрана Александрова.




Гласувай:
1
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 10540201
Постинги: 10473
Коментари: 5011
Гласове: 36248
Календар
«  Август, 2020  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31