Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2011 09:57 - МИЕТ уреди свои с пари за реклама
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1989 Коментари: 3 Гласове:
3



3,8 млн. лева лапнаха дъщерите на социолога Андрей Райчев от Министерство на икономиката, енергетиката и туризма. Вера, Стела и Ана Илза Райчеви участват в консорциум, който е спечелил една от най-големите поръчки по оперативна програма „Регионално развитие“. Тя е за провеждане на "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България", установи проверка на ШОУ в регистрите на финансовото министерство.     

Договорът с "Про ивент бизнес груп партнерс 3", чийто управител е Александър Тошев, е сключен през есента на миналата година и в момента се изпълнява. Собственици на консорцуима са "ОМ София", "Метрополис груп", "Реформа адвъртайзинг" и група нефизически лица. „ОМ София“ е притежание на шефката на рекламната агенция Ogilvy Екатерина Попова-Тупарева, която пък е съпруга на мастития продуцент Нико Тупарев. Другият участник в консорциума е лидерът на пазара на външна реклама "Метрополис груп", управлявана от Христо Гюрговски, Нели Луски, Марк Десбиенз, Евгени Йонов и Александър Тошев, показа справка на ШОУ в Търговския регистър.

Интересни факти се появяват около третия участник в консорциума- рекламната агенция „Реформа адвъртайзинг“ ООД. Наред с дъщерите си – Вера, Стела и Ана Илза, маститият социолог Андрей Райчев се е погрижил акционер там да бъде и близката до сърцето му водеща на предаването „Отпечатъци“ по бТВ Мирослава Баджева. Без грам притеснение журналистката печели стотици хиляди левове по европейски програми с помощта на министерства и в същото време води предаване, в което прави опити да бъде „морален стожер на обществото“, критикувайки политиката на кабинета на ГЕРБ.

В ръководството на „Реформа адвъртайзинг“ е и приятелката на Баджева - Десислава Тодорова – Олованова. Двете дами не за първи път успяват да се доберат до държавните поръчки за реклама. През 2010 г. заедно с бившата програмна директорка на Нова тв Олга Лозанова те взеха 300 000 лева от Програмата за развитие на селските райони. Поръчката е спечелена чрез скандалната фирма "От-до консулт" и е за производство, тиражиране на магнитен носител и разпространение чрез национален всекидневник на два 60-минутни филма за програмата за селските райони. До уволнението на Лозанова от Нова тв „От-до консулт“ ООД доби печална известност сред политическите и бизнес среди в страната. Възползвайки се от властта си в телевизията, Лозанова правеше високоплатени пиар услуги на забъркани в далавери политици и бизнесмени, а парите потъваха в касата на фирмата й. Корупционните й практики накараха собствениците на телевизията да назначат Светлана Василева за изпълнителен и програмен директор. Тя принуди Олга Лозанова да напусне поста, а заедно с нея от Нова тв си тръгна и Нико Турапев, който беше неин любимец и се радваше на невиждани бюджети за пошлите си тв риалита.

Концепцията на рекламната кампания представлява снимка от непопулярен туристически обект, обособен под формата на пъзел с липсваща част. Мотото, с което българите бяха убеждавани да останат в България е: „Можеш да завършиш картината с очите и сърцето си”. По бТВ, БНТ1, Нова тв, Diema, Diema 2 и Diema Family бяха излъчени 300 рекламни клипа. Консорциумът твърди, че рекламното послание е достигнало до 2 297 190 души. В рамките на пет месеца в пресата бяха публикувани 71 рекламни карета и 40 публикации с целева аудитория – 252 000 души.

Братът на световноизвестния художник Кристо Явашев – Анани Владимиров Явашев, е прибрал близо 2,1 млн. лева от Програмата за развитие на селските райони. Договорът е сключен с рекламната агенция "Арчър айдиъс" АД, която доскоро беше известна с другото си име "Лео Бърнет". И преди, и сега фирмата е част от рекламния обръч на медийния бос Красимир Гергов. Възложената й поръчка е за публикуване на материали в национални и регионални всекидневници и седмични печатни издания. Агенцията се управлява от Вихра Хаджиганчева и Даниела и Анани Явашеви. Мотото на рекламната кампания е "Европа дава ръка на биологичните производители".
http://www.blitz.bg/news/article/123817


"Атака": 23 млн. подарени на Красимир Гергов за реклама
Свързаното с всички правителства досега бивше ченге от ДС - УБО Красимир Гергов през 2012 г. ще получи достъп до 22,8 млн. лева за национална туристическа реклама. Това разтръби в. "Атака", цитирайки прессъобщение на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.    

От МИЕТ обявиха за решението да се отпуснат нови милони за реклама на туризма, взето на заседание на Националния съвет по туризма, председателстван от Трайчо Трайков. Част от този съвет обаче е и Националният борд по туризъм (НБТ), управляван от... Красимир Гергов. През август 2009 г. той бе осветлен като част от комунистическите служби. Гергов бе проверен като собственик в "Кантус фирмус" АД заради "Класик ФМ радио" АД. Той е бил щатен служител на Управление за безопасност и охрана (УБО, Пето управление на ДС) от 1985 г., когато е назначен като разузнавач. Същият зае поста в НБТ от предшественика си Георги Гергов.

От данните става ясно, че парите за реклама, където монополист е именно бившият охранител от УБО, през 2012 г. ще се увеличат 4,1 млн. лева. Ръстът в средствата е основно за сметка на проектите, финансирани по линия на Оперативната програма "Регионално развитие".

На заседанието на Националния съвет по туризъм е отчетена годишната програма за национална туристическа реклама през 2011 г. и е представена новата за следващата година. През 2011 г. предвидените средства за национална туристическа реклама бяха 18,7 млн. лв., от които 7,7 млн. лв. по програмния бюджет на министерството на икономиката, енергетиката и туризма, а останалите - по Оперативна програма "Регионално развитие". За 2012 г. обаче общата сума вече е 22,8 млн. лв. Като 8 млн. лв. от тях са осигурени от бюджета на министерството (сиреч от парите на българския народ), а останалите - по оперативната програма. Съветът е решил към него да се създаде работна група по маркетинг и реклама, с консултативни функции.

"Трябва ли да напомняме, че Красимир Гергов е известен именно със своите "консултантски" заложби, под чиято форма повече от 10 години управляваше бТВ вместо да се осветли като собственик", питат от "Атака". Сега същата схема се прилага и за реклама на туризма. Според министерството на Трайчо Трайков тази нова "работна група" ще е в помощ и на сектора, и на министерството. До седмица бизнесът трябвало да представи кандидатурите си за участие в нея.
http://www.blitz.bg/news/article/123840


Тагове:   туризъм,   МИЕТ,   реклама,


Гласувай:
3


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. otempora - Молба
04.12.2011 10:14
Приятел, с най-добри го казвам, твоят материал е интересен, но ме обърка с имена и цифри. Ще съм благодарен, ако пуснеш материала на части и на по-обикновен език, щото не всички сме толкова умни, че да поемем наведнъж това огромно море от имена и цифри.
Не разбирам къде е далаверата - има фирми на известни хора, които печелят поръчки за реклама, но в разрез със закона за обществените поръчки ли е това? Средствата са отпуснати за реклама, а не трябва, това ли е другата ти теза?
Това е просто писмо с молба, а не критичен коментар.
С най добри чувства
КД
цитирай
2. otempora - Молба
04.12.2011 10:16
Пропуснах, в знак на добрите ми чувства, гласувам положително за материала, макар да не разбрах тезата.
цитирай
3. reporter - otempora,
04.12.2011 10:20
чети бързо, мисли бавно :))
успех!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13000374
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031