Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.01.2012 09:05 - Петък 13-ти: внимавайте да не ви мине черна котка пътя
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1152 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Днес е първият петък 13-и от общо три такива дати тази година. Денят е наричан още „черен петък“ и от незапомнени времена досега продължава да предизвиква у много хора неясното усещане на първобитен страх.

На тази дата мнозина дори не стават от леглото от страх да не им се случи нещо лошо. Други отказват да летят със самолет, да пътуват въобще, пък трети отлагат сключването да големи сделки.
На този ден само в САЩ бизнесът губи между 800 и 900 милиона долара, тъй като много хора просто не отиват на работа. Симптомите на фобията от черния петък варират от умерена тревога до тотална паника.

Психолози са установили, че хората, които се считат за нещастни, е по-вероятно да вярват в суеверия, свързани с лошия късмет. Една четвърт от анкетирани свързват числото 13 с лошия късмет. Именно тази група хора е най-вероятно да бъдат разтревожени в дни като петък, 13-и. Страхът от петък 13-и има и научно име – paraskevi dekatria phobia (съчетание от думите петък 13 и страх на гръцки).

На този ден обаче има и друга група хора – вярваща, че тъкмо числото 13 ще им помогне да се справят със задачите и твърдят, че делата им вървят добре в черния петък.

Всеки ден



Гласувай:
4


Вълнообразно


1. kasnaprolet9999 - Аз съм от втората група, може би з...
13.01.2012 09:49
Аз съм от втората група, може би защото мама е родена на 13 число. Най-голямото ми постижение на 13 и петък взимането на поправителен изпит по политикономия със 6. На редовната сесия един ненормален асистент ми писа 1 и ме изгони, каза че съм невменяема, защото бях облечена със червена пола една червена блузка с ваденка от сериала "Ну погоди". На поправителната сесия си сложих една перука и възможно най-дългата и широка рокля и седнах при професора. Той ме оцени обективно, през цялото време имаше възгласи като отличен отговор, браво и т.н. и когато приключихме се обърна към аудиторията и каза, че следващия който ще седне на този стол трябва да знае материала си за шестица. Асистента не ме позна и хукна след мен да ме пита дали съм се явявала на редовната сесия. Аз набързо му припомних как е изгонил половината момчета за дълги коси и ги е пратил да се постригват, а на мен ми е писал единица. Той се усети и така се разяри, че почервеня целия. Каза ми, че ако съм се била явила в този ден при него и тройка нямало да ми пише. Казах му, че политикономията е обективна наука и знанията, получени от нея трябва също обективно да се оценят, а при него водещ е субективизма, фръцнах се и го оставих със зяпнала уста. Такива весели работи ми се случиха на петък 13.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13046045
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930