Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2012 12:03 - Американските фирми игрорират CV, преценяват кандидатите по уебприсъствието им
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 604 Коментари: 0 Гласове:
1



Какво се случва с автобиографията ви, след като я изпратите онлайн? Търсещите работа, които кандидатстват за позиции, обявени в интернет, се оплакват, че рядко получават дори потвърждение, камо ли личен отговор, разказва в анализ Wall Street Journal (WSJ), съобщи "Капитал Дейли".

Наскоро нюйоркската фирма за рисков капитал Union Square Ventures обявила свободна позиция за инвестиционен анализатор, разказва вестникът.

Вместо да изисква автобиографии, компанията, която редовно инвестира в Twitter, Foursquare, Zynga и други технологични фирми, пожелала от кандидатите да изпращат линкове, представящи тяхното уебприсъствие - като Twitter акаунт или Tumblr блог например. Кандидатите трябвало да представят и кратки видеоклипове, които обясняват защо ги интересува тази позиция.

Златните зрънца
Union Square твърди, че техният метод привлича по-квалифицирани служители, особено за компания с рисков капитал, която инвестира сериозно в интернет и в социалните медии. Фирмата планира да го използва отсега нататък, за да си осигури нужните анализатори и други позиции.

Компаниите все по-често разчитат на социални мрежи като LinkedIn, видеопрофили и онлайн тестове, за да се преценят годността на бъдещите си служители. Докато все още повечето изискват автобиография при кандидатстване, има и други, които вече не я смятат за нужна.

Автобиографията не разкрива кандидата в особено дълбок план, отбелязва пред WSJ Кристина Касиопо, сътрудник в Union Square Ventures, която блогва по въпроса за назначенията в уебсайта на компанията. Самата тя е била наета, след като си е съставила профил, включващ личния й блог, профилите й в Twitter и LinkedIn, както и линкове към социалните мрежи Delicious и Dopplr, следящи пътуванията й.

Допълнителният филтър
"Ние сме най-заинтересовани от това какво представлява човекът, какво е да се работи с него и какъв е начинът му на мислене", казва тя.

Джон Фишер, основател и собственик на StickerGiant.com в Колорадо, компания за маркетинг стикери за автомобили и други, казва, че CV-то не е най-добрият начин да се определи дали потенциалният служител ще е добро попадение за компанията в социален аспект. Вместо това неговата фирма използва онлайн проучвания за по-задълбочена оценка на кандидатите.

Въпросите са съобразени с позицията. Например във въпросите към кандидат-експерт по Adobe Illustrator са включени такива като: "Каква е мечтаната от вас работа?" и "Каква е най-добрата работа, която някога сте имали?" Кандидатите имат възможност и да прикачат автобиография, но това не е задължително. Фишер споделя, че употребява онлайн въпросници от няколко години след случай, в който компанията му получава прекалено много автобиографии от кандидати, които не са с нужните качества или интереси. Попълването на тези въпросници е един вид "филтър", казва той.

Друга обява на StickerGiant.com, търсеща интернет маркетинг специалист, изисква от кандидатите да оценят своите маркетингови и социално-медийни умения по скалата от 1 до 10 и да изберат от списък с думи как биха ги описали техните приятели и колеги. Опциите включвали: енергичен, уравновесен, перфекционист, креативен, забавен и т.н.

Да разширим обхвата
Във време на висока безработица избягването на автобиографиите може да помогне на компаниите да подберат кандидати от един по-широк пазар на труда.

IGN Entertainment Inc, фирма за игри и медии, дъщерна на News Corp, стартира програма, наречена Code Foo, в която се преподава програмиране на запалени геймъри с малко опит, като участниците получават заплащане по време на обучението си. Вместо да пита за автобиографии, фирмата публикувала серия от предизвикателства на своя уебсайт, които имат за цел да изследват мисловните процеси на кандидатите. (Едно от предизвикателствата: колко пенита едно до друго са нужни, за да изпълнят целия мост "Голдън Гейт"?)

Кандидатите трябвало да представят и видео, което показва любовта им към игрите и продуктите на фирмата.

Близо 30 души от около 100 били избрани за шестседмичната програма Cod Foo, а шест от тях в крайна сметка са били наети на пълно работно време. Няколко от наетите били измежду нетрадиционните кандидати, които не са завършили колеж и нямали особено голям опит.
"Ако гледахме автобиографиите, никога нямаше да се спрем на тези хора", казва Грег Силва, вицепрезидент на IGN. Компанията по принцип изисква CV-та за редовните работни места.

СV наопаки
В повечето американски фирми автобиографиите са все още първата стъпка на процеса по кандидатстване. Те са задължителни дори и в уж нетрадиционни места като Google Inc., които са наели около 7000 души през 2011 г., след като са получили около два милиона автобиографии, пише WSJ. Google има армия от "стотици" HR специалисти, които всъщност четат всяко CV, казва пред WSJ Тод Карлайл, директор на персонала в технологичната фирма. Но самият той чете автобиографиите по необичаен начин: от долу на горе.

По-ранният опит на кандидатите, хобитата им, участията им в различни дейности като например боядисване на къщи, заплащане на колежански такси чрез турнета с пънк-рок групи из цяла Европа и т.н. Често така се добива представа колко добре даден кандидат ще се вмести в културата на компанията.



Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13000897
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031