2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Прочетен: 418 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 03.02.2012 11:47
След 66 години непрекъсната дейност, унгарският превозвач МАЛЕВ официално прекрати дейността си. Авиокомпанията е в състояние на практически фалит. МАЛЕВ бе единственият превозвач, който предлагаше директна въздушна линия м/у Будапеща и София.
Унгарската авиокомпания MАЛЕВ обяви още на 30 януари, че няма средства, за да продължи да извършва дейността си, предаде Агенция Ройтерс. Съобщението на компанията стана часове, след като правителството на страната предприе стъпки за преструктуриране носещия загуби авиопревозвач и да го спаси от процедури по обявяване на банкрут.
Съобщението на MАЛЕВ идва и след постановление на Европейската комисия, според което авиокомпанията трябва да върне милиони долари, получени като държавна помощ в периода 2007-2010 г.
Авиокомпанията осигурява 40% от годишния оборот на международното летище в Будапеща. Според съобщението на компанията, е постигнато споразумение с американската компания ILFC за продължаването на лизинга на флотилията на компанията, която включва 22 пътнически самолета.
През 2010 г. компанията отчете загуба в размер на 110 млн. долара, но по-рано този месец прогнозира значително увеличаване на оперативните си резултати за 2012 г. за сметка на по-висока печалба и увеличаване на транспортния капацитет.
Това е втората европейска авиокомпания, след испанската Спанеър (Spanair), който обяви фалит на 30 януари, след като изненадващо прекрати дейността си и остави без превоз 20 000 пътници, купили билети за отменените в края на седмицата над 220 полета, предаде ДПА, цитиран от БТА. Спанеър обяви, че е натрупала дългове за над 300 милиона евро.
В събота испанското правителство съобщи, че ще съди Спанеър за предполагаемо нарушаване на правилата за сигурност и погазване на потребителските права на гражданите с прекратяване на дейността си. Министърът на развитието Ана Мария Пастор Хулиан заяви, че правителството е започнало процедури, които могат да доведат до налагането на глоба от 6 милиона евро за две "сериозни нарушения" на законодателството за авиационната сигурност.
Авиокомпанията Спанеър обяви късно в петък, че е решила да прекрати дейността си и самолетите й няма да летят. Централата на Спанеър се намира на летището в Барселона и за компанията работят близо 2000 души, а освен това тя използва и услугите на близо 1200 души наземен персонал. Въздушният превозвач обяви, че спира дейността си, след като испанското регионално правителство заявило, че повече не може да го финансира.
В същото време от Мудис заявиха, че банковата и трудовата реформа ще окажат положително влияние върху икономиката на Испания не по-рано от 2013 година. Според рейтинговата агенция Испания няма да може да понижи бюджетния дефицит през 2012 година до планираните 4,4 процента. Мудис също така определя като негативна кредитната перспектива на кралството за близките две години.
"Правителството ще представи през март 2012 година проект на новия бюджет и нови мерки за регулиране на дефицита, но според нас за страната ще бъде много сложно да изпълни плана за тази година", подчертават от агенцията.