Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09.2012 21:57 - Джеймс Уорлик пред bTV: Трябва да се потърси отговорност за сключването на тайни енергийни сделки
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 868 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Трябва да се потърси отговорност на хората, сключвали тайни енергийни сделки с парите на българите. Това заяви посланикът на САЩ у нас Джеймс Уорлик в интервю за бТВ дни предида напусне страната на 14 септември.”Мисля, че е важна прозрачността, особено в енергийните сделки. Те са се сключвали зад затворени врати и никой не е знаел какво пише в договорите. Някои от тях са тайни и до днес”, коментира Уорлик.На въпрос дали има предвид договорите за АЕЦ ”Белене”, посланикът заяви: ”И други също - има и други секретни договори, които са сключени с пари, които принадлежат на българите. Трябва да се провери как са похарчени тези пари и да бъде потърсена отговорност на хората които са го правили. Виждам прогрес и в двете посоки, по-голяма прозрачност и диверсификация”.


”Когато пристигнах в България не мисля, че имаше много българи, които да използват думата диверсификация. Те дори не знаеха какво означава. Сега я чувате всеки ден от премиера, президента, политическите партии, и мисля че вече наистина се осъзнава, че видовете енергия и енергийните източници трябва да се разнообразят. Това не е бърз план, който да реализирате за една нощ. Това изисква сериозен ангажимент на управлението за дълъг период от време и мисля, че правителството е решено да го постигне. Когато има диверсификация ще паднат цените,  защото ще се създаде конкуренция. Това се случва в Съединените щати - колкото повече видове енергия от различни източници има, толкова по-евтина става тя. Това е посоката, която България поема”, посочи Уорлик.

”Виждам хора, които ми размахват пръст – ”О, той се меси във вътрешните ни въпроси”. Моят отговор е следният: Въпросите на България трябва да бъдат решавани от българите, но аз мога да започна дискусия по даден въпрос дори и да е противоречив - по теми като енергетиката, например, или нещо друго. Мисля, че така си върша работата. Някои не искат да чуват тези тежки въпроси, но аз мисля че това помага и придвижва дебата и се радвам, че активно заемах активна позиция”, коментира той.

На въпрос провокирала ли е страната ни с нещо атентата в Бургас, Уорлик заяви: ”Не. Не сте. Това не е свързано с България изобщо. Тези терористи очевидно избраха за мишена невинни израелци, дошли на почивка. Би могло да се случи на много други места. Мисля че полицията свърши добра работа, разследването продължава и смятам, че хората, извършили този терористичен акт ще получат правосъдие”.

”Не съм запознат с всички факти в разследването. То трябва да си свърши работата и ние уважаваме това. ФБР има готовност да помогне, израелците също помагат. Надяваме се на пробив в разследването и тези, които са го извършили заслужават да са зад решетките”.

Посланикът коментира още, че е горд с участието си в сериала на бТВ ”Стъклен дом”. ”Аз съм много горд от тази продукция и затова, че участвах в нея. Беше невероятно изживяване за мен. Знам, че няма да взема ”Оскар” с тази роля, но за мен беше опит. Научих много и разбрах, че това не е никак лесна работа”, заяви той. Попитан как е получил разрешение от  Държавния департамент за това участие Уорлик отговори: ”Първо те реагираха: Какво прави той? Това е под достойнството на един посланик, да бъде в такова шоу!”, но аз им казах: ”Напротив - много хора ще ме видят”. Нали помните ролята ми в ”Стъклен дом”, аз всъщност играех себе си и помагах на американски гражданин. Знаете ли, посланието беше много позитивно, колко хора четат вестници днес - не много. Но колко хора гледат ”Стъклен дом” – милиони. Успях да достигна до много млади хора, които не си купуват вестници всеки ден, но гледат ”Стъклен дом”. Исках да ме видят като човешко същество, като човешкото лице на Америка. Мисля, че това е уважение и към страната, да участваш в такава отлична драма. Сприятелих се с много от актьорите и актрисите. Незабравим опит е за мен. Просто съжалявам, че сериалът свърши, според мен трябваше да има още един сезон!”




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13030567
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930