Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.10.2012 18:18 - Занижени критерии към кандидатите за "БДЖ Товарни превози"
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 506 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 28.10.2012 18:19


Занижените критерии в приватизационната процедура за "БДЖ Товарни превози" ще осигурят минимум трима – четирима кандидати, обяви Емил Караниколов, шеф на приватизационната агенция, пред БНР в неделя.


"Консултантите ни дадоха профили на потенциални инвеститори за стратегически инвеститори с обороти годишни между 100 и 150 милиона евро. Напомням, че първите процедури бяха стартирани на 400 милиона евро за годишен оборот. От тази гледна точка имаха предписания за опита да не е десет години, а пет години", обясни Караниколов.

 

Новите критерии за стратегически инвеститор са да има 100 милиона оборот за всяка от трите години – общо 300, както и 5-годишен опит. "А за финансовите инвеститори първата процедура беше стартирана на един милиард оборот, което за големи финансови инвеститори не е много. В момента е занижена на 400 милиона евро годишно за всяка от трите години", каза още шефа на Агенцията по приватизация.

 

По информацията на Mediapool ведомството очаква да получи минимум 100 млн. лв. за железопътния товарен превозвач, като бъдещият му собственик ще трябва да плати и задълженията на дружеството, които вече възлизат на над 114 млн. лв. Първата оценка на стопирания конкурс беше за 200 млн. лв. плюс задължения от 104 млн. лв.

 

До поправителния за продажбата на “БДЖ – Товарни превози” се стигна, след като при първия опит, въпреки закупените документи за участие от трима адвокати, румънската "Груп Феровиар Ромън" (собственик на частната "Българска железопътна компания") и чешката "Адвансд уърлд транспорт", документи подаде единствено регистрираното малко преди процедурата дружество "Дует реълуей България". Според търговския регистър то е собственост на компания, регистрирана в Кипър. Според публикации в медиите обаче зад него стоят собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев и руската “ВТБ Капитал”. Това принуди АПСК да спре процедурата.

 

Караниколов обясни, че пазарният дял на "БДЖ Товарни превози" е намалял след влизането на частни компании в сектора, но това е нормално и не е следствие на лош мениджмънт.

 

"Другото, което е – социалният елемент. Знаете, държавните дружества са длъжни да го запазят, тъй като и самото общество така е свикнало. А от тази гледна точка затова много важно е за това дружество и това, което агенцията е заложила, задължително инвестиция в срок от три години минимум 50 милиона лева", каза Караниколов.

 

Така дружеството ще остане конкурентноспособно в условията на либерализиран пазар.




Гласувай:
0
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 9658111
Постинги: 10470
Коментари: 5010
Гласове: 34537
Календар
«  Септември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930