Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
08.01.2013 22:40 -
ТИМ се включи в битката за БДЖ "Товарни превози"
Девет фирми са закупили документация за участие в конкурса за продажбата на БДЖ "Товарни превози" до изтичането на крайния срок на 7 януари, съобщиха от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) във вторник.
Като най-отчетлив се очертава интересът на румънската "ТД Груп Феровиар Роман", която е закупила конкурсна документация веднъж от свое име и втори път от името на "Българска железопътна компания" (БЖК), която е вторият по-големина жп превозвач у нас и в която румънците държат мажоритарния дял, а партньор им е "Агрополихим". Според запознати презастраховането на "Груп Феровиар" идва от опасенията им, че БЖК може и да не мине летвата на поставените изисквания за стратегически инвеститор и затова паралелно ще участва и компанията майка, която е от най-големите жп превозвачи в Румъния. По първоначални оценки на АПСК обаче вероятно БЖК ще покрие критериите за допускане в конкурса.
Нов играч се явява "Българска корабна компания", която е собственост на "Химимпорт" на варненската група ТИМ и е купила документи в последния момент. "Химимпорт" притежава Параходство "Българско речно плаване"
Както бе обявено от шефа на приватизационната агенция Емил Караниколов сред първоначалните кандидати е и "Първа инвестиционна банка", чийто президент Цеко Минев е свързан със собствениците на ски съоръженията на Витоша и Банско. ПИБ също така финансира сделката по закупуването на "Кремиковци" от фирма, свързана с рециклиращото дружество "Надин", което пък бе участник в последния търг за закупуване на вагони на БДЖ за скрап. Не е ясно дали ПИБ играе за себе си или за свой клиент. Останалите закупили документация са юристи и адвокатски дружества, които работят за скрити на този етап клиенти, вероятно финансови инвеститори, играещи заедно с чужди стратегически кандидати.
Това са "Юриста груп", която участва от името на финансов инвеститор, както и адвокатското дружество “Георгиев, Тодоров и Ко”, за което "Капитал дейли" пише, че играе за бизнесмена Кирил Домусчиев, желаещ да разшири превозваческия си бизнес, включващ в момента "Български морски флот". Адвокатите Валентин Иванов и Тодор Ангелов, както и адвокатското дружество "Григоров и съдружници" също играят за клиенти, които не желаят да се разкриват засега.
В следващия етап на конкурсната процедура в срок до 28 януари 2013 г. кандидатите, които желаят да продължат, трябва да подадат документи, доказващи съответствие с предварителните квалификационни изисквания. Информационен меморандум за състоянието на дружеството ще може да се купува до 18 февруари, докогато и ще се издава сертификат за регистрация на останалите в надпреварата участници. те ще имат още два дни на разположение да подадат заявка за извършване на огледи на активи на дружеството и за срещи с шефовете на БДЖ "Товарни превози". Самите огледи и срещи ще се извършват до 4 март, а внасяне на депозит от 20 млн. евро за участие в конкурса. Оферти ще се подават до 12 март.
Нов играч се явява "Българска корабна компания", която е собственост на "Химимпорт" на варненската група ТИМ и е купила документи в последния момент. "Химимпорт" притежава Параходство "Българско речно плаване"
Както бе обявено от шефа на приватизационната агенция Емил Караниколов сред първоначалните кандидати е и "Първа инвестиционна банка", чийто президент Цеко Минев е свързан със собствениците на ски съоръженията на Витоша и Банско. ПИБ също така финансира сделката по закупуването на "Кремиковци" от фирма, свързана с рециклиращото дружество "Надин", което пък бе участник в последния търг за закупуване на вагони на БДЖ за скрап. Не е ясно дали ПИБ играе за себе си или за свой клиент. Останалите закупили документация са юристи и адвокатски дружества, които работят за скрити на този етап клиенти, вероятно финансови инвеститори, играещи заедно с чужди стратегически кандидати.
Това са "Юриста груп", която участва от името на финансов инвеститор, както и адвокатското дружество “Георгиев, Тодоров и Ко”, за което "Капитал дейли" пише, че играе за бизнесмена Кирил Домусчиев, желаещ да разшири превозваческия си бизнес, включващ в момента "Български морски флот". Адвокатите Валентин Иванов и Тодор Ангелов, както и адвокатското дружество "Григоров и съдружници" също играят за клиенти, които не желаят да се разкриват засега.
В следващия етап на конкурсната процедура в срок до 28 януари 2013 г. кандидатите, които желаят да продължат, трябва да подадат документи, доказващи съответствие с предварителните квалификационни изисквания. Информационен меморандум за състоянието на дружеството ще може да се купува до 18 февруари, докогато и ще се издава сертификат за регистрация на останалите в надпреварата участници. те ще имат още два дни на разположение да подадат заявка за извършване на огледи на активи на дружеството и за срещи с шефовете на БДЖ "Товарни превози". Самите огледи и срещи ще се извършват до 4 март, а внасяне на депозит от 20 млн. евро за участие в конкурса. Оферти ще се подават до 12 март.
Вълнообразно
10 фирми искат товарите на БДЖ
Протест за спиране на приватизацията и л...
Петко Каравелов за Българските Железници
Протест за спиране на приватизацията и л...
Петко Каравелов за Българските Железници
По първоначални оценки на АПСК обаче вероятно БЖК ще покрие критериите за допускане в конкурса.
цитирай