Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2013 23:59 - Уволненият полк. Райков: Надявам се ръководството на НСО да бъде сменено и да се върнa на работа
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1184 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 25.01.2013 00:03


Допълнителни мерки за сигурност преди конференцията на ДПС е поискал полк. Георги Райков, единият от наказаните с дисциплинарно уволнение заради нападението срещу Ахмед Доган. В интервю за Дарик полк. Райков съобщи, че е поискал повече служители от тези, които са били в залата, но му е било отказано от шефа на НСО. По думите му служителите са били в намален състав и някои от тях с неголям опит.
Началникът на авангарда, който отговарял за охраната на мероприятието в зала 3 на НДК, смята, че ръководството на НСО е трябвало да понесе отговорност за станалото. Той е категоричен ,че ще търси правата си в съда.
Полк. Райков се надява ръководството да бъде сменено и да се върне на работа.  
Вие свършихте ли си работата и защо точно вие трябваше да бъдете уволнен?
  Аз смятам, че трябваше много бързо да се вземе някакво решение, за да се успокои общественото мнение. И за съжаление аз бях предаден от ръководството на службата, вместо те достойно да си подадат оставката.   Т.е. измиха си ръцете с вас?   Да.   А вие смятате ли, че вашите действия са били адекватни по време на конференцията на партията и по време на нападението?   Сложно е да отговоря на кратко, но да.   Как нападателят стигна до трибуната, до лидера на ДПС?   По принцип пропускателният режим се организира от частна охранителна фирма. НСО няма отношение.   По време на самата реч как той се изкачи на трибуната?   Това е записано на много камери и мисля, че е излишно аз да го коментирам.   Вече сте запознат какво каза генерал Коджейков, той каза, че началникът на авангарда не е направил необходимото, не сте подали веднага информация на тези, които са на трибуната, по радиостанции или по ваши си методи, затова, че лицето се качва по стълбите?   Ако лицето, което се отправяше по начин, по който да се реагира, ние всички бихме реагирали. Включително екипите, които са в близкото обкръжение. Но на една такава конференция хората стават, сядат, има някакво движение. Няма как да подозираш всеки. А и в случая, при положение, че не беше извършена пълна проверка на всички, които присъстваха в залата, бе допуснато именно това да се случи.   Тоест вие сте направили всичко необходимо?   Да, с хората, които ми бяха дадени, съм направил всичко необходимо.   Това означава ли, че сте били с малко хора?   Да, определено бях с малко хора, и тези хора, които имах на мероприятието, ми бяха допълнително дадени в последния момент по мое настояване и бяха хора, които нямат никакъв опит.   Колко служители са били?   Аз не искам от мен да се цитира бройка. Това е сложен въпрос - кой, с каква бройка и какви хора е ангажирал в този момент.   Вие сте началникът на авангарда и казвате, че сте действали адекватно и сте направили всичко необходимо. А началникът на охраната, неговите действия как ги оценявате, той също беше уволнен?   Не съм човекът, който трябва да даде оценка на неговите действия.   Сега ще си търсите ли по някакъв начин правата?   Определено, смятам законово да си потърся правата, по никакъв друг начин.   Какво ще направите?   Има ред, който е определен ясно, в 14-дневен срок трябва да се обжалва заповедта за дисциплинарно уволнение. Има ред, който юристите, които са запознати, трябва да го решат.   Вие обиден ли сте от тази ситуация?   Изключително съм разочарован, чувствам се предаден. Това е точната дума.   Предаден от кого?   От ръководството на службата, няма да конкретизирам имена. Не опира само до началника на службата. Има си ред, ще си търся правата, надявам се ръководството да бъде сменено и аз да бъда възстановен на работа.   Мислите ли, че може да бъде сменено, след като генерал Коджейков заяви, че той няма да подаде оставка, защото не е участвал в инцидента?   Не се очаква от генерал Коджейков да стане лична охрана и да стане да предпази господин Доган, за да носи отговорност. Охраняваните от НСО лица са основна отговорност на началника. Всички мерки, които се взимат за охранявани лица по нормативните документи са описани, главна отговорност носи началникът. Той нали за това е началник. Много е лесно така винаги да си измиват ръцете с един, втори и трети.   Тогава неговата постъпка как ще я коментирате?   Неговата отговорност главно опира до това, че на него многократно му беше предлагано да бъдат взети всички мерки и той не се съгласи с това.   Вие преди това му предложихте, преди конференцията сте имали други мерки?   Точно така. Пълни мерки. Това означава да се прави чекинг на всеки, който влиза в залата, техническа проверка и други мерки, които не е нужно сега да уточнявам.   А той защо не се съгласи, след като вие му предложихте?   Няма как да знам съображенията му. Надявам се да са продиктувани само и единствено от некомпетентност.   Имахте ли възможност да разговаряте с него и да го попитате защо сте уволнен и да му припомните, че вие всъщност сте искали допълнителни мерки?   Да му ги припомням сега, след като съм дисциплинарно уволнен мисля, че е излишно.   Той разговаря ли с вас?   Не, не е разговарял с мен. Аз при връчването на заповедта поисках разговор с него, но ми беше казано, че няма такава възможност. Получих отказ.   Това, което разбрах от нашия разговор, е, че Вие сте си свършил професионално работата и нямате пропуски?   Не искам да използвам квалификации дали е било професионално и дали съм си свършил работата докрай, звучи нескромно. От друга страна това е повод за дискусия. Много бързо претупаха нещата, проведоха се едни разпити, бяха назначени вътрешни проверки, не е точният термин разпит. Вътрешна проверка, която протече изключително бързо. Идеята беше да се намери някой, който да отнесе тази отговорност.   И я отнесохте Вие и колегата Ви, които сте хора с дългогодишен опит в системата?   Да. Не съм сигурен колко е опитът на колегата, но е приблизително колкото моя. Решението на тази комисия е по отношение на някакви нарушения, решенията за наказания ги определя той. Аз съм безкрайно разочарован, че съм предаден.   Добре, да не казваме професионално, свършили сте необходимото, което е можело в този състав и при тази ситуация?   Точно така. Не желая да коментирам повече темата. Безкрайно болезнена е за мен и освен всичко друго е свързана с много класифицирана информация, която аз няма как да обсъждам.



Гласувай:
0


Вълнообразно


1. gslavova - Това със съда е кюр фишек!
26.01.2013 11:50
Искате ли да ви публикувам едно решение на съд по такова дело за възстановяване на незаконно освободен човек, в което в прав текст се казва - абе има закон, ама точно тук няма да прилагаме закона, защото решихме тук да не прилагаме закона ... следователно уволнението е законно!
Ако спечели този в българския съд, значи сме гледали циркова сценка тип ''ти сега си бушон, после ще те върнем, мълчи сега, споко, и малко да походиш по телевизорите, за народен кеф''!
цитирай
2. reporter - Да, публикувайте го тук като ком...
26.01.2013 16:58
Да, публикувайте го тук като коментар, или ми го изпратете като лично съобщение
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13041760
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930