Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2011 14:13 - Какъв човек беше Касим Дал?
Автор: iliaganchev Категория: Политика   
Прочетен: 1826 Коментари: 0 Гласове:
0



Какъв човек беше Касим Дал?

(написано и публикувано в //redfen.bg  на 24.10.2008)

Запознах се с Касим Дал през 1990 - скоро след като беше излязъл от затвора, където беше лежал заедно с Веселин Данов – всеки от двамата по различни причини ...

(Данов ми беше студент в Техническия университет Варна (тогава ВМЕИ) по техническа механика – беше супер умен, а след като завърши, замина на работа в софийския радиозавод „Климент Ворошилов” за 2 години, направи 4 изобретения в насока електроника... В рамките на политическите борби и оплювания бяха казали, че не бил завършил ВУЗ – глупости!)

 

Касим беше председател на ДПС във Варна.

 

Беше много приятен и весел човек.

 

Доста често сме били на една официална трапеза с него и с варненската топ-журналистка Веселина Томова от журналистическата школа на Петър Тодоров, тогавашния главен редактор на главния социалистически вестник във Варна „НД Независим”, който след това стана „Черно Море” и премина във владение на ТИМ, сега главен редактор му е Хари Касабов, който пък беше член на Координационния съвет на коалицията СДС от партията ДЦ.

 

Касим Дал се отличаваше с голяма чувствителност като човек, с умерена искреност,  и ,без да беше по онова време много образован, с интелектуален подход. После завърши нещо, но съм забравил какво точно.

 

Всички го харесваха – и в СДС, и в БСП (то тогава други във Варна практически нямаше...)

 

Бяхме добри приятели и си симпатизирахме взаимно.

 

Заедно с него и с председателят на тогавашния Общински съвет на Варна, младежа Пламен Герасков, ходехме в Турция за установяване на контакти със социал-демократическия кмет на Лозенград Кадир Гьокчъ и още един кмет на юг.

Една подробност за заслугите на Пламен Герасков – това беше човекът, който предложи на СДС да издигне сегашния кмет от БСП Кирил Йорданов за тогавашен областен управител на Варна с назначение от Филип Димитров)

(След като падна от властта на СДС, Герасков стана асистент във Варненския свободен университет – ректор му е проф. Ана Недялкова, един от последните секретари на Градския комитет на БКП по идеологическите въпроси преди 10 ноември – сложен е животът, дорогие ребята, - преди 10 ноември другарката Ана ни учеше на комунизъм и ново мислене, а след 10-ти стана главен менаджер на капитала в приватизационния фонд „Варна”. Винаги е била много е умна и предприемчива!)

 

И моят съученик от Морското училище и приятел Апостол Димитров, който по времето на председателството на проф. Лилов беше н-к отдел архив на ВС на БСП, после председател на БСП Варна, после депутат от БСП, а сега член на Комисията по досиетата, се уважаваше с Касим – и правилно, защото Касим беше едно добро момче!

 

Касим Дал имаше едно изключително човешко качество, с което ми допадаше повече отколкото много от хората, които контактувах – беше добър и верен приятел – готов да те защити дори, когато всички са срещу тебе ... Имах възможност лично да изпитам това!

Колко от нас имат това качество???

 

През 1992 г Касим ме запозна с Ахмед Доган – това е показано на третата ми снимка, която съм публикувал в моя профил (на нея той е 30-годишният младеж вляво, а аз съм 49-годишният вдясно, гледащ към Ахмед Доган).

 

След 1995 или може би 1996 година повече не сме се виждали.

Виждам го отвреме-навреме на малкия екран и се чудя, как се е променил (външно)?! Като че ли никога не съм го познавал ...

 

В началото на есента на 1992 срещу мене се беше подготвил един своеобразен „комплот”, който не бях усетил. Един месец преди официализирането на заговора Касимчо ме предупреди за това в конфиденциален разговор, но аз не му повярвах – изглеждаше ми невероятно, това, което той ми беше разказал в подробности.

Бях го питал, защо ми е доверил тайните неща, на които е станал свидетел – той ми отговори, че е искал да ме предупреди, защото ме счита за почтен човек.

 

Накратко казано – взаимно проявявахме уважение един към друг.

 

В този „Частен случай” ви разказах всъщност доста типични неща за него . . .

 

КАКЪВ Е СЕГА КАСИМ – НЕ МОГА ДА ЗНАМ – КАТО РАЗБЕРА, ЩЕ ВИ КАЖА ...



Тагове:   приятелства,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 5260172
Постинги: 4968
Коментари: 877
Гласове: 1345
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031