Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2011 11:21 - СЪЗДАВАНЕ И ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ТУРИСТИЧЕСКО АТРАКЦИОННО ВЛАКЧЕ НА ОСНОВАТА НА ТЕСНОЛИНЕЙКАТА ОТ ГРАД СЕПТЕМВРИ ДО ГАРА ДОБРИНИЩЕ
Автор: bosia Категория: Други   
Прочетен: 2234 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 02.09.2013 10:03


     Единствената действуваща теснолинейка в момента у нас е Септември-Добринище.Икономическите параметри от години сочат,че тя е икономически неизгодна и трябва да бъде извадена от сега действуващата железопътна система.Оттук-нататък има два пътя.Да бъде разпродадена на търг за унищожаване или да бъде дадена на концесия/прехвърлена на консорциум от общините,през чиито землища минава /.      КОЙ И КАКВО ПЕЧЕЛИ ОТ ЗАКРИВАНЕТО      Ако теснолинейката бъде закрита ще спечели само тоз,който спечели търга и продаде терените и метала.Колкото и да е висока тази цена тя е еднократна и нищожна в сравнение с работещ ж.п. превозвач.      МОЖЕ ЛИ ДА ДОНЕСЕ ПЕЧАЛБА      Глупаво и абсурдно е да се разбива действуваща транспортна връзка,която при правилно експлоатиране може да носи печалба и да осигури работни места.Просто трябва да се прецени за какви цели може да бъде използувана тя.Като се има предвид,че има специални съоръжения/Мостове,тунели/,които са изградени специално за теснолинейката и след еветуалното и демонтиране ще бъдат абсолютно безполезни .Като се вземе предвид ,че трасето минава през изключително красиви и екологично чисти места,природни забележителности,райони с различни битови и културни традиции,то демонтирането и стопроцентово ще бъде голяма глупост от всяка една разумна гледна точка.      КАКВО ПРЕДЛАГАМЕ      Влакчето преминава през територията на седем общини:Септември,Ракитово,Велинград,Якоруда,Белица,Разлог и Банско.При положение,че се вземе решение и се тръгне към продобиване на съоръжението,то могат да бъдат направени и допълнителни трасета до интересни местности и селища с цел повишаване на атрактивността на превоза.Трасето и сега дава възможност да се видят невероятни от културно-историческа ,фолклорно-битова,архитектурна и климатична гледна точка богатства,които нямат аналог в Европа.Като се започне от тракийските могили в равнината на община Септември,лозята и тракийския фолклор,премине се през родопския фолклор,архитектура и бит и се стигне до Рила и Пирин с техните неповторими ритми,архитектура и уникални алпийски панорами,буквално на всеки километър има основание да се спре и да се запознае туристът с тези невероятни гледки и културни забележителности.Не бива де се пренебрегва и кулинарното изкуство,което е изключително разнообразно Така,ако се създаде необходимата организация или се създаде стопанско сдружение/с наш или чужд партньор/, то влакчето може да стане голяма атракция и да носи печалба,да не говорим за социалния фактор.Чрез това влакче може да се ангажират хотели/селски къщи,пригоде ни за туризъм/,фолклорни ансамбли,ресторанти,манасти- ри,природни и исторически музеи и забележителности, спорт,туризъм,художествени занаяти и др.Освен за наши и чуждестранни туристи влакчето може да се използува за организиране на семейни, ведомствени и фирмени празници,новогодишни,великденски,коледни и други национални празници,сватбени церемонии,ученически екскурзии и други групови мероприятия.Могат да се създадат съвместно с наши или чужди фирми маршрути продължаващи от два до дванадесет-четиринадесет дни. За целта трябва освен собствеността на трасето да се придобият права и върху самите влакчета и гарите.Остана лата инфракструктура може да се ползува от сега действуващата,както и да се застроят нови обекти.      ФИНАНСИРАНЕ      Има достатъчно възможности по сега съществуващите предприсъединителни и други фондове да се финансира експлоатацията,поддръжката,ремонта на трасето и инфраструктурата,както и строеж на нови трасета и обекти.Има достатъчно мощни туристически и туроператорски фирми,с които да се започне общ бизнес.Накрая държавата може да подпомогне създаването на специален фонд от чужди инвеститори за разработката и експлоатацията на маршрута,предвид уникалността на географския,културен,спортно-атракционен и екологично-климатичен регион.Той е показен ,с национално значение и е един вид уникална реклама за България.      КАКВО Е НАПРАВЕНО ДОСЕГА      При среща с ръководството на БДЖ стана ясно,че линията ще бъде закрита.Държавата не е наясно какво ще стане оттук-нататък с нея.В министерството на икономиката са проведени предварителни разговори за прехвърляне на линията и съответните съоръжения на общините.Естествено,собствеността е на министерството на транспорта,но след придобиването и експлоатацията на теснолинейката като туристическа атракция,министерството на икономиката може да съдействува изключително много за стартирането на идеята.Министерството на труда и социалната политика също адмирира едно такова начинание.Предстои в най-скоро време среща и с министъра на регионалното развитие,за да се затвори кръга от заинтересованите държавни институции и идеята да придобие реални очертания и параметри.      КАКВО ДА ПРАВЯТ ОБЩИНИТЕ      Редно е в най-кратък срок да се направи среща между кметовете на общините,през които минава теснолинейката и съвместно с икономисти,юристи и специалисти по история,археология,архитектура,фолклор,етнография,енология и кулинария,планински туризъм,икономика на транспорта и туризъм да направят преценка относно икономическата полза от едно такова начинание.Впоследствие могат да бъдат привлечени и специалисти по санаториално и курортно лечение предвид съществуването и експлоатацията на топлите минерални извори пре село Варвара и Велинград.Зимните съоръжения на Юндола и особено в Банско също трябва да бъдат максимално използувани.При добра организация и желание още напролет може да се започне изграждането на организацията и инфраструктурата. 28.01.2004 г.    



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11736198
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031