Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
20.07.2008 19:14 -
Ремонтират и модернизират Централна гара в Пловдив чрез публично-частно партньорство
„Реконструкцията и модернизацията на Централна жп гара - Пловдив, е елемент от цялостната политика на Министерството на транспорта и националната компания „Железопътна инфраструктура“ за подобряване на условията за пътниците и уеднаквяване на проектирането на приемните сгради в градовете от Европейския съюз.“ Това заяви Антон Гинев, генерален директор на НКЖИ, по време на представянето на проектите от конкурса за обемно-устройствено проучване на Централна гара - Пловдив. На докладването присъстваха министърът на транспорта Петър Мутафчиев, главният архитект на Пловдив Румен Русев, представители на архитектурната и инженерната колегия, общественици, експерти и журналисти. Бяха представени визиите за пловдивската жп гара, класирани на първите пет места.
Конкурсът за обемно-устройствено проучване бе обявен от НКЖИ през март 2008 г. Това бе вторият опит на ведомството да набере идеи за възстановяването на знаковото място в Града под тепетата и да придобие приблизителна представа за необходимите средства. Документи закупиха 11 фирми и архитектурни бюра, а седем от предложенията са изпълнили всички условия. Проектите бяха оценявани от експертно жури под председателството на арх. Хубена Салджиева, представител на Камарата на архитектите в България. Конкурсната програма и методиката за оценяване бяха съгласувани с Камарата и Съюза на архитектите в България и община Пловдив. Първопремиран бе проектът на „Арконт-А“ ООД с ръководител арх. Илко Николов. Концепцията на колектив под ръководството на арх. Веселин Дончев бе класирана на второ място. Трети е проектът на екип с ръководител арх. Александър Шинолов. На следващите места бяха подредени разработките на „Никонсулт“ ЕООД - София, „Колорит проект“ ООД - Пловдив, архитектурно бюро „Михайлови“ - Пловдив, и „Архус дизайн“ ООД - София.
Проведеният конкурс съкращава значително времето до реалния старт на реконструкцията на гарата, подчерта министър Мутафчиев. Предстои технологичен анализ на съвместимостта между архитектурното решение и функциите на гарата. Трябва да бъде изготвен и подробен устройствен план. Идеите ще бъдат подложени на финансова и икономическа оценка, тъй като финансовото изражение на отделните конкурсни проекти в зависимост от сложността и съдържанието варира от 120 млн. евро до 30 млн. лв. Едва тогава може да се пристъпи към конкретно договаряне за реализация на проекта, поясни на свой ред изпълнителният директор на НКЖИ Антон Гинев. Възможните финансови източници са европейските фондове или републиканският бюджет. Най-реалният вариант обаче е публично-частното партньорство. Ще се използва законоустановената процедура за учредяване на възмездно право на строеж върху прилежащите територии срещу ремонта и реконструкцията на приемното здание на Централна гара - Пловдив, и изграждането на нови обеми. (Източник: Строителство Имоти)
Конкурсът за обемно-устройствено проучване бе обявен от НКЖИ през март 2008 г. Това бе вторият опит на ведомството да набере идеи за възстановяването на знаковото място в Града под тепетата и да придобие приблизителна представа за необходимите средства. Документи закупиха 11 фирми и архитектурни бюра, а седем от предложенията са изпълнили всички условия. Проектите бяха оценявани от експертно жури под председателството на арх. Хубена Салджиева, представител на Камарата на архитектите в България. Конкурсната програма и методиката за оценяване бяха съгласувани с Камарата и Съюза на архитектите в България и община Пловдив. Първопремиран бе проектът на „Арконт-А“ ООД с ръководител арх. Илко Николов. Концепцията на колектив под ръководството на арх. Веселин Дончев бе класирана на второ място. Трети е проектът на екип с ръководител арх. Александър Шинолов. На следващите места бяха подредени разработките на „Никонсулт“ ЕООД - София, „Колорит проект“ ООД - Пловдив, архитектурно бюро „Михайлови“ - Пловдив, и „Архус дизайн“ ООД - София.
Проведеният конкурс съкращава значително времето до реалния старт на реконструкцията на гарата, подчерта министър Мутафчиев. Предстои технологичен анализ на съвместимостта между архитектурното решение и функциите на гарата. Трябва да бъде изготвен и подробен устройствен план. Идеите ще бъдат подложени на финансова и икономическа оценка, тъй като финансовото изражение на отделните конкурсни проекти в зависимост от сложността и съдържанието варира от 120 млн. евро до 30 млн. лв. Едва тогава може да се пристъпи към конкретно договаряне за реализация на проекта, поясни на свой ред изпълнителният директор на НКЖИ Антон Гинев. Възможните финансови източници са европейските фондове или републиканският бюджет. Най-реалният вариант обаче е публично-частното партньорство. Ще се използва законоустановената процедура за учредяване на възмездно право на строеж върху прилежащите територии срещу ремонта и реконструкцията на приемното здание на Централна гара - Пловдив, и изграждането на нови обеми. (Източник: Строителство Имоти)
Легендата за Джендем тепе (+ снимки)
Джендем тепе в 8 сутринта, 24.02.2017
Нова република тръгна от Пловдив с антик...
Джендем тепе в 8 сутринта, 24.02.2017
Нова република тръгна от Пловдив с антик...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари