2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Железопътният транспорт у нас ще бъде подложен на мониторинг от страна на Европейската комисия, след като преди един месец от Брюксел дойде предупредително писмо, че не сме изпълнили европейското законодателство по така наречения "Първи железопътен пакет". Това обяви във вторник Симеон Ананиев, директор на изпълнителна агенция "Железопътна администрация" на заключителната конференция по проекта "Железопътна безопасност и оперативна съвместимост - практическо осъществяване на законодателството".
Комисията е недоволна не само от България, но и от още 23 държави членки, че в тези страни управлението на инфраструктурата не е независима от железопътните оператори, няма достатъчни стимули за намаляване на разходите и таксите, липсва независим регулаторен орган със силни правомощия в областта на конкуренцията в железопътния сектор.
По отношение на липсата на стимули и зависимостта от операторите, Ананиев даде следния пример. Ако Национална копания "Железопътна инфраструктура" има за цел да съкрати времето за пътуване по една дестинация, тя трябва да инвестира в подобрение на релсовия път, сигнализацията и т.н. Но в момента няма механизъм за финансово стимулиране от страна на държавата при съкращаването на времето за пътуване – инвестицията трябва да се покрие от инфраструктурните такси, които превозвачите плащат.
Отправянето на предупредително писмо е първа стъпка в наказателната процедура на Европейската комисия срещу държава членка на Европейския съюз по проблеми, свързани с прилагането на европейското законодателство.
“Мониторингът ще е непрекъснат. Ние трябва да доказваме с действия и законодателни мерки, че вършим работа”, каза Ананиев. Според него това не е рестриктивна мярка, а начин на “по-пряко управление от Европа в изграждането и управлението на единна железопътна европейска мрежа”.
Няма никаква опасност за спиране на средства от ЕС по проекти за развитие на българските железници, каза още Симеон Ананиев. България има документи по всички проекти, свързани с железниците - проектите са минали през орган за нотификация и имат сертификати за безопасност, точно каквито са изискванията на ЕК, посочи Ананиев.
Българските железници имат техническа и оперативна съвместимост с инфраструктурата на другите европейски държави, посочи Ананиев. Въвеждаме единната европейската система за сигнализация постепенно, като отсечката Пловдив-Свиленград вече отговоря на нейните изисквания.
(Източник: Медиапул)
М-р Найденов, или нас мислите за идиоти,...
Първият в Европа Паметник на фалоса щрък...