Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
30.07.2008 19:05 -
На ваканция - с GPS!
Няма съмнение, че лятото е сезонът на най-масовото "преселение". Летища, гари и гранични пунктове се пукат по шевовете, всеки пътува нанякъде. По презумпция всички са тръгнали на почивка или поне да видят някоя друга част на света.
Е, да, но понякога се случват непредвидени неща. Като например домашният любимец да се разболее. Тогава? Къде да търси човек ветеринар в непозната държава. Или една далеч по-проста и ежедневна ситуация. Детето ви е уморено от слънце и хора и настойчиво иска да яде пица. Пицарии има навсякъде, но точно сега, когато "спешно" търсите, нито една пицария не ви се изпречва на пътя.
Подобни ситуации определено имат потенциала да провалят цялата почивка (или поне да оставят горчив привкус). Не и ако разполагаме с GPS устройство или мобилен апарат с GPS приемник. И в едната, и в другата ситуация е достатъчно да напишем ветеринар или пица, за да открием за секунди къде най-близо до нас можем да ги открием.
Изследвания и анализи показват, че както мобилният телефон вече е неразделна част от ежедневието на всеки, така навигацията, която осигуряват GPS (Global Positioning System) системите, е сред основните услуги, търсени от потребителите. Особено за тези, които пътуват често или живеят в големи градове. Именно GPS устройството е пръв помощник, когато търсим адреси, чудим се как да не попаднем в задръстване и откъде да минем заради наситения трафик, и дори да откриваме приятели, които по съвпадение са в същия град в този момент...
По данни на TomTom, популярен производител на устройства за глобално позициониране, през изминалата година се наблюдава забележителен растеж в продажбите на портативни GPS апарати. Статистиката за Северна Америка показва, че през 2007 г. са продадени около 10 млн. срещу около 2.5 млн. за предходната 2006 г. Прогнозите са тази година продажбите да се удвоят в сравнение с 2007 г. или да бъдат продадени 20 млн. устройства.
Не бива да забравяме, че редица модели мобилни и смарт телефони разполагат с вграден чип за GPS позициониране. Това на практика означава, че собствениците на подобни модели имат достъп до навигация чрез мобилните си апарати. Като добавим и още няколко технологични постижения като по-бързите безжични мрежи и подобрената графика на екраните, развитието в този сектор става още по-обяснимо.
Нещо повече, според анализатори потребителите могат да очакват нови подобрения в следните ниши на позиционирането. На първо място, по отношение на навигацията. Към момента моделът "завий наляво, завий надясно" е най-разпространената форма на упътване и следване на зададения адрес, която предлагат производителите на устройства. Но индустрията работи усилено за усъвършенстването й. И най-вече конкуренцията.
Наскоро Google Maps излязоха с нова версия за мобилни телефони, която позволява на потребителя (ако е жител на Сан Франциско, Чикаго или друг от 50-те града в Северна Америка, в която услугата стартира) да си избере най-подходящия обществен транспорт до желана дестинация. Миналата година търсачката Google снабди Maps и с функцията "моето местонахождение" (My Location), която позиционира потребителя чрез мобилния му телефон.
Според някои анализатори обаче фактът, че през интернет браузъра можеш да свалиш карта на Google или Yahoo на мобилния си телефон, все още не означава, че ще можеш лесно да се ориентираш. Една от причините е, че операционните системи на различните марки телефони са различни и могат да са объркващи за потребителите.
Може би затова в Google заложиха на своя мобилна операционна система, чиято завършена версия беше показана в края на май. Със сигурност най-изкушените от мобилните технологии си спомнят, че посетителите на Mobile World Congress в Барселона в началото на годината бяха първите, които видяха устройство, което работи под новата платформа Android. Тогава от Google обещаха да се появи на пазара през второто шестмесечие.
Тук няма да се спираме подробно на възможностите на операционната система и най-атрактивната може би за крайния потребител функция за работа със сензорния екран, а само на тези функции, свързани с навигацията. Функцията "Компас" определено не остана незабелязана от експертите по време на официалното представяне. Тя позволява на потребителя да използва интернет картите на Google Maps. В условия на пътешествие особено ценна е Wikitude - туристическият пътеводител, базиран на съдържание за интересни места, което може да бъде открито в Wikipedia. Още две функции на Android са посветени на локалното търсене - SynchroSpot ви предлага листа за пазар, когато влезете в супермаркет, а CallACab - с едно докосване на бутона "вика" такси за вас.
Всичко това може би обяснява защо именно Google е лидерът в мобилното търсене за първото тримесечие на годината. Според анализаторите от Nielsen Mobile търсачката държи пазарен дял от 61%, следвана от Yahoo с 18 на сто и MSN с почетните 5%. Споменавам това изследване, защото навигацията е на трето място в категориите, най-често използвани за мобилно търсене. Близо половината от потребителите използват мобилните си телефони именно за позициониране.
Накрая остана да споменем идеята за обединение между социалните мрежи и GPS, което според наблюдателите набира скорост. Приложението Loopt например, с което е снабден и iPhone, позволява да откриете къде се намират приятелите ви чрез информацията, която идва от GPS приемниците в телефоните им.
Всичко това на мнозина може би звучи по-скоро като постоянно наблюдение в стил Big Brother. Факт е, че въпросите, свързани с възможна злоупотреба с личната информация, продължават да са отворени. Още по-чувствителни са въпросите кой кого може да проследява чрез GPS устройство и най-вече с каква цел. Фирмите, които предлагат навигационни услуги, в този аспект все още са длъжници на своите верни потребители.
(Източник: Дневник)
Е, да, но понякога се случват непредвидени неща. Като например домашният любимец да се разболее. Тогава? Къде да търси човек ветеринар в непозната държава. Или една далеч по-проста и ежедневна ситуация. Детето ви е уморено от слънце и хора и настойчиво иска да яде пица. Пицарии има навсякъде, но точно сега, когато "спешно" търсите, нито една пицария не ви се изпречва на пътя.
Подобни ситуации определено имат потенциала да провалят цялата почивка (или поне да оставят горчив привкус). Не и ако разполагаме с GPS устройство или мобилен апарат с GPS приемник. И в едната, и в другата ситуация е достатъчно да напишем ветеринар или пица, за да открием за секунди къде най-близо до нас можем да ги открием.
Изследвания и анализи показват, че както мобилният телефон вече е неразделна част от ежедневието на всеки, така навигацията, която осигуряват GPS (Global Positioning System) системите, е сред основните услуги, търсени от потребителите. Особено за тези, които пътуват често или живеят в големи градове. Именно GPS устройството е пръв помощник, когато търсим адреси, чудим се как да не попаднем в задръстване и откъде да минем заради наситения трафик, и дори да откриваме приятели, които по съвпадение са в същия град в този момент...
По данни на TomTom, популярен производител на устройства за глобално позициониране, през изминалата година се наблюдава забележителен растеж в продажбите на портативни GPS апарати. Статистиката за Северна Америка показва, че през 2007 г. са продадени около 10 млн. срещу около 2.5 млн. за предходната 2006 г. Прогнозите са тази година продажбите да се удвоят в сравнение с 2007 г. или да бъдат продадени 20 млн. устройства.
Не бива да забравяме, че редица модели мобилни и смарт телефони разполагат с вграден чип за GPS позициониране. Това на практика означава, че собствениците на подобни модели имат достъп до навигация чрез мобилните си апарати. Като добавим и още няколко технологични постижения като по-бързите безжични мрежи и подобрената графика на екраните, развитието в този сектор става още по-обяснимо.
Нещо повече, според анализатори потребителите могат да очакват нови подобрения в следните ниши на позиционирането. На първо място, по отношение на навигацията. Към момента моделът "завий наляво, завий надясно" е най-разпространената форма на упътване и следване на зададения адрес, която предлагат производителите на устройства. Но индустрията работи усилено за усъвършенстването й. И най-вече конкуренцията.
Наскоро Google Maps излязоха с нова версия за мобилни телефони, която позволява на потребителя (ако е жител на Сан Франциско, Чикаго или друг от 50-те града в Северна Америка, в която услугата стартира) да си избере най-подходящия обществен транспорт до желана дестинация. Миналата година търсачката Google снабди Maps и с функцията "моето местонахождение" (My Location), която позиционира потребителя чрез мобилния му телефон.
Според някои анализатори обаче фактът, че през интернет браузъра можеш да свалиш карта на Google или Yahoo на мобилния си телефон, все още не означава, че ще можеш лесно да се ориентираш. Една от причините е, че операционните системи на различните марки телефони са различни и могат да са объркващи за потребителите.
Може би затова в Google заложиха на своя мобилна операционна система, чиято завършена версия беше показана в края на май. Със сигурност най-изкушените от мобилните технологии си спомнят, че посетителите на Mobile World Congress в Барселона в началото на годината бяха първите, които видяха устройство, което работи под новата платформа Android. Тогава от Google обещаха да се появи на пазара през второто шестмесечие.
Тук няма да се спираме подробно на възможностите на операционната система и най-атрактивната може би за крайния потребител функция за работа със сензорния екран, а само на тези функции, свързани с навигацията. Функцията "Компас" определено не остана незабелязана от експертите по време на официалното представяне. Тя позволява на потребителя да използва интернет картите на Google Maps. В условия на пътешествие особено ценна е Wikitude - туристическият пътеводител, базиран на съдържание за интересни места, което може да бъде открито в Wikipedia. Още две функции на Android са посветени на локалното търсене - SynchroSpot ви предлага листа за пазар, когато влезете в супермаркет, а CallACab - с едно докосване на бутона "вика" такси за вас.
Всичко това може би обяснява защо именно Google е лидерът в мобилното търсене за първото тримесечие на годината. Според анализаторите от Nielsen Mobile търсачката държи пазарен дял от 61%, следвана от Yahoo с 18 на сто и MSN с почетните 5%. Споменавам това изследване, защото навигацията е на трето място в категориите, най-често използвани за мобилно търсене. Близо половината от потребителите използват мобилните си телефони именно за позициониране.
Накрая остана да споменем идеята за обединение между социалните мрежи и GPS, което според наблюдателите набира скорост. Приложението Loopt например, с което е снабден и iPhone, позволява да откриете къде се намират приятелите ви чрез информацията, която идва от GPS приемниците в телефоните им.
Всичко това на мнозина може би звучи по-скоро като постоянно наблюдение в стил Big Brother. Факт е, че въпросите, свързани с възможна злоупотреба с личната информация, продължават да са отворени. Още по-чувствителни са въпросите кой кого може да проследява чрез GPS устройство и най-вече с каква цел. Фирмите, които предлагат навигационни услуги, в този аспект все още са длъжници на своите верни потребители.
(Източник: Дневник)
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари