Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2008 16:59 - Железниците почват да возят с автобуси
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 533 Коментари: 0 Гласове:
0



Вместо с влакове, държавните железници ще возят пътниците си с автобуси по 20 жп маршрута, съобщиха от компанията в понеделник. БДЖ отменя 20 пътнически влака, а на тяхно място ще има автобуси, които ще се движат по същите маршрути и разписания. Причината е, че превозвачът е взел решение от вторник да започне поетапното изваждане от движение на почти всички електрически мотриси от остарелите 32-ра и 33-та серия.

Подмяната на влакове с автобуси ще става поетапно, в зависимост от процедурите за сключване на договори между "Български държавни железници" ЕАД и автобусни фирми, обясниха от железниците. Цената на билетите няма да се промени. От БДЖ обаче отказаха коментар на Mediapool за това каква ще е разликата в цената на услугата, защото още не били сключили договорите с автобусните превозвачи.

БДЖ разполагат с общо 42 мотриси от двете серии. Тридесет от тях, обслужващи 140 пътнически влака с различни маршрути, ще бъдат извадени от експлоатация до края на месеца. Останалите 13 машини ще продължат да обслужват общо 31 пътнически влака, докато бъдат сертифицирани пет нови електромотриси "Дезиро", които са доставени на БДЖ, но още не са въведен в експлоатация.

Железниците имат 25 дизелови и 25 електрически мотриси "Дезиро", като от последните пет са за сертификацията.

От БДЖ не се наеха да кажат планират ли закупуването на нови мотриси, както и не се ангажираха с период, в който ще продължи возенето с автобуси вместо с влакове.

Мотрисите от 32-ра и 33-та серия се движат повече от 35 години. Спирането им е една от поредните мерки, които дружеството предприема с цел да минимизира рисковете при превоз на пътници, съобщават от БДЖ.

Превозвачът е направил извънреден преглед за техническата и противопожарна безопасност на всички 42 електрички от 32-ра и 33-та серия, по разпореждане на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Проверката бе наредена заради последния пожар във влака София-Пловдив на 21 юли

Установени са неизправности, които обаче "по никакъв начин не застрашават сигурността на железопътните превози", съобщават от БДЖ. Въпреки това мотрисите няма да се движат по релсовите пътища. На спрените машини ще им бъде направен пълен преглед, който ще установи дали ще се ремонтират или ще се бракуват.

След поетапното изваждане от движение на електрическите мотриси, обслужването на 140-те влака ще бъде извършвано по следния начин: съставите на 43 от пътническите влакове ще бъдат заменени с композиции от локомотиви и пътнически вагони; двадесет влака ще бъдат подменени с автобуси; 77 пътнически влака ще продължат засега да се обслужват с 13 електрически мотриси от 32-ра серия, които после ще се поемат от "Дезиро".

Според транспортния министър Петър Мутафчиев около 5 млрд. лева са необходими за модернизация на железопътната инфраструктура и още 1.5 млрд. лева за подновяване на подвижния състав на БДЖ. Сумите са залегнали в програмата за финансиране на българските железници за периода 2008 – 2013 г., върху която работела експертна група със срок на написване 15 септември.

Въз основа на тази програма Мутафчиев ще поиска 200 млн. лева от бюджетния излишък за подновяване на подвижния състав на българските железници. Сумата беше обявена от министъра по време на срещата на тройната коалиция в Банско, малко след като втори влак се запали поради техническа неизправност.

Пътници спряха аварийно влак заради прегрели спирачки

Последните два вагона на бързия влак от София за Варна през Бургас са били откачени от композицията, защото от тях се носела миризма на изгоряло, съобщиха в понеделник от БДЖ.

Пътниците са преместени в другите вагони и след един час престой край Костенец влакът продължил по маршрута си.

Преди гара Ихтиман пътници усетили миризма на изгоряло и дръпнали аварийната спирачка, а хората слезли от вагоните. След около десет минути престой, влакът потегля и преди Костенец пътуващите отново усещат неприятната миризма. Сред повторното му спиране железничарите правят оглед на проблемните вагони.

Според твърденията на БДЖ, задушливата миризма се усеща заради честото използване на спирачките в района, който е с голям наклон.

(Източник: Медиапул)





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13047636
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930