2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Национална агенция "Пътна инфраструктутра" (НАПИ) обяви в сряда дългоочакваната обществена поръчка за дострояването на магистрала "Тракия" в частта й Стара Загора – Карнобат.
Конкурсът е за избор на изпълнител на т.нар. Лот 2. Това е около 31-километровата отсечка от Стара Загора до Нова Загора. В участъка са предвидени строителството на общо 5 моста над реките Азмака, Бедечка, Малка река и Блатница. Ще бъдат изградени и надлеза там, където магистралата се пресича със селскостопански пътища – 8 бр, с пътища от републиканската пътна мрежа – 6 бр., както и надлез над ж.п. линията София – Бургас. Проектът включва реконструкция на далекопроводи, водопроводи, реконструкция на напоителни, отводнителни полета и съоръжения.
Поръчката е с дата на регистрация от вторник и излиза на страницата на Агенцията по обществени поръчки (АОП) в сряда. Според Георги Харизанов от строителната компания "Главболгарстрой" (ГБС), НАПИ продава тръжната документация от понеделник.
Потърсен от Mediapool за коментар на предварителната продажба на документация според посочените горе данни, новият директор на НАПИ Димитър Иванов каза, че подписвал много документи и не може да каже точната дата, от която е пуснал обществената поръчка.
"Ние закупихме документи за търга във вторник, възнамеряваме да участваме и имаме капацитета да се справим с тази поръчка.", коментира Харизанов пред Mediapool. От ГБС очакват засилен интерес към строежа на магистралата както от местни, така и от чужди компании. Редовните кандидати за пътно строителство в България са турските, гръцките и хърватските фирми, коментира Харизанов.
Местните играчи с мераци за апетитната поръчка, за която правителството вече отдели 120 млн. лева, са ясни от години - "Холдинг пътища" на Васил Божков, "Глаболгарстрой" на Симеон Пешов и "Трейс груп" с мажоритарен собственик Николай Михайлов. Трите фирми с най-голям брой поръчки за строителство от пътния фонд дадоха заявките си за строежа на "Тракия" още докато имаше законен концесионен договор с българо-португалския консорциум. Договорът беше анулиран в края на май тази година. Още тогава местните строителни гиганти услужливо предложиха да започнат строежа на своя сметка, след което средствата да им бъдат възстановени.
Кандидатите за "Тракия" имат 52 дни да подготвят офертите си. Те ще бъдат отворени на 14 ноември, а срокът за изпълнение на поръчката е 2 години след сключване на договора с изпълнителя.
Новият изпълнителен директор на НАПИ Димитър Иванов трябва да назначи тръжна комисия, която да оцени офертите на кандидатите. Тя ще се състои от минимум трима души, един от които е задължително правоспособен юрист. Останалите членове на комисията може да са външни експерти. Такива може да се назначават и като консултанти на комисията.
Обществената поръчка ще се следи от близо от европейските ни партньори, въпреки че се изпълнява с национални средства, тъй като резултатите от нея ще са ясен показател за това има ли промяна към добро в компрометираната структура. Пътният фонд години наред беше раздиран от корупционни скандали и конфликт на интереси, което доведе до спиране на всички европейски пари за пътища, трансформиране на агенцията за четвърти път и поредна смяна на ръководството й. След новото преструктуриране структурата мина под личния надзор на премиера.
(Източник: Медиапул)