2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Британският летищен оператор BAA (British Airports Authority) може да бъде принуден да продаде две от трите си летища в Лондон плюс още едно летище в Шотландия, твърди “Файненшъл таймс”. Според изданието причина за това е убийственият доклад на комисията за мерките за насърчаване на конкуренцията. Това ще е най-голямото сътресение за сектора на британските летища, след като BAA беше приватизиран през 1987 г.
Предложението на комисията е да се продадат две лондонски летища, най-вероятно Гейтуик и Станстед, както и летището в Глазгоу или Единбург. В доклада на регулативния орган се посочва, че има проблеми с конкуренцията за всякo от седемте летища на BAA във Великобритания, към които освен изброените спадат Хийтроу, Саутхемптън и Абърдийн. Според комисия по конкуренцията собствеността на BAA над всички тях е свързана с неприятни последици за пътниците и самолетните компании.
Наоколо вече „кръжат” потенциални купувачи като най-големия летищен оператор на Oстрова “Manchester Airport Group” и “Global Infrastructure Partners”. Очаква се силен интерес и от водещи чуждестранни летищни оператори, инфраструктурни групировки и суверенни фондове. В лятото на 2006 г. испанската компания Ferrovial закупи 83% от BAA за сумата 10 млрд. паунда. Сделката се определя като „изключително противоречива”, тъй като поглъщащият консорциум, воден от испанците, използва главно ливъридж кредити, за да финансира сделката.
Значителните проблеми с конкуренцията проличавали от това, че не се отговаря на нуждите на самолетните клиенти, както и липсва инициатива в планирането на капацитета, констатира комисията. Инвестициите не са правени за посрещане нуждите по сигурността на пътниците и компаниите. Качеството на услугите станало по-ниско.
Промените в собствеността на летищата ще са само първа крачка в освобождаването на пазара и осигуряването на по-гъвкави условия, заявява комисията по конкуренцията. Таксите, които определя BAA в Хийтроу и Гейтуик, ще се запазят без изменения в следващите пет години, независимо дали ще има промяна в собствеността.