Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
09.10.2008 15:59 -
Пазарът на хляб в България се свива с 3% годишно
Пазарът на хляб в България се свива годишно с 3%, сочат данни на Euromonitor за периода 2002 – 2007 г. Данните представи доц. д-р Бистра Василева, преподавател от Икономическия университет във Варна, на дискусионен форум за българския хляб. В изследването са участвали 250 български домакинства.
Българите продължават да ядат предимно бял хляб, като консумацията на пълнозърнест хляб през последните години бележи ръст - с 2% през 2004 г., и с 3,9% през 2007 г. По-малък ръст има и при консумацията на ръжен хляб - от 3% през 2004 г. до 4% през 2007 г. Консумацията на бял блях е намаляла през годините – през 2004 г. делът на продажбите на бял хляб е 92%, докато през 2007 г. – 89%.
В градове като София, Варна, Пловдив и Бургас потребителската кошница на хляб е разнообразна, докато в останалите населени места в България се яде предимно бял хляб. Като цяло продуктовата група на хляба и хлебните изделия продължава да бъде фрагментирана с преобладаване на продукти, произвеждани в малки индивидуални пекарни или пакетирани по време на покупката. На пазара на хляб в България все още няма ясно изразен конкурент, тъй като непакетираният хляб заема 73,7% пазарен дял.
От проучването става ясно, че потребителите купуват предимно бял хляб без марка – заводски с грамаж 700 гр. от кварталния магазин. Най-често купуваният хляб е пакетираният нарязан бял хляб. Интересно е, че потребителите не купуват хляб е неделя. Пълнозърнест хляб ядат преди всичко жените в семейството, а останалите членове на семейството предпочитат бял хляб.
Експертът по маркетинг и реклама Мая Златева- Вълчева посъветва хлебопроизводители и търговци да прилагат повече активност в промотирането на хлебните изделия. Значение има къде ще бъде нареден хлябът в магазина – по-евтиният трябва да е отделен от по-специалните видове хляб. Прясно изпеченият хляб е по-успешно продаваем, смята тя.
Промотирането на хляб е много важно за всеки търговски обект. Важна е връзката между търговец и производител. Петър Димитров от Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите в България подчерта пък, че има разлика между пресен и прясно изпечен хляб.
Има градове в България, където вече не се продава топъл хляб и има нежелание от страна на гражданите да режат хляба. Производители на опаковки са затрупани с поръчки за опаковки на хляб, посочи Борис Инчев, председател на браншовата камара на индустриалните хлебопроизводители и сладкари в България. Според него пазарът на хляб се е променил за една година драстично. /Фокус
Българите продължават да ядат предимно бял хляб, като консумацията на пълнозърнест хляб през последните години бележи ръст - с 2% през 2004 г., и с 3,9% през 2007 г. По-малък ръст има и при консумацията на ръжен хляб - от 3% през 2004 г. до 4% през 2007 г. Консумацията на бял блях е намаляла през годините – през 2004 г. делът на продажбите на бял хляб е 92%, докато през 2007 г. – 89%.
В градове като София, Варна, Пловдив и Бургас потребителската кошница на хляб е разнообразна, докато в останалите населени места в България се яде предимно бял хляб. Като цяло продуктовата група на хляба и хлебните изделия продължава да бъде фрагментирана с преобладаване на продукти, произвеждани в малки индивидуални пекарни или пакетирани по време на покупката. На пазара на хляб в България все още няма ясно изразен конкурент, тъй като непакетираният хляб заема 73,7% пазарен дял.
От проучването става ясно, че потребителите купуват предимно бял хляб без марка – заводски с грамаж 700 гр. от кварталния магазин. Най-често купуваният хляб е пакетираният нарязан бял хляб. Интересно е, че потребителите не купуват хляб е неделя. Пълнозърнест хляб ядат преди всичко жените в семейството, а останалите членове на семейството предпочитат бял хляб.
Експертът по маркетинг и реклама Мая Златева- Вълчева посъветва хлебопроизводители и търговци да прилагат повече активност в промотирането на хлебните изделия. Значение има къде ще бъде нареден хлябът в магазина – по-евтиният трябва да е отделен от по-специалните видове хляб. Прясно изпеченият хляб е по-успешно продаваем, смята тя.
Промотирането на хляб е много важно за всеки търговски обект. Важна е връзката между търговец и производител. Петър Димитров от Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите в България подчерта пък, че има разлика между пресен и прясно изпечен хляб.
Има градове в България, където вече не се продава топъл хляб и има нежелание от страна на гражданите да режат хляба. Производители на опаковки са затрупани с поръчки за опаковки на хляб, посочи Борис Инчев, председател на браншовата камара на индустриалните хлебопроизводители и сладкари в България. Според него пазарът на хляб се е променил за една година драстично. /Фокус
Страх тресе западната кочина
© Либералът с тоталитарен уклон
Още един извор за историята на българско...
© Либералът с тоталитарен уклон
Още един извор за историята на българско...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари