Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.10.2008 15:59 - Пазарът на хляб в България се свива с 3% годишно
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 577 Коментари: 0 Гласове:
0



Пазарът на хляб в България се свива годишно с 3%, сочат данни на Euromonitor за периода 2002 – 2007 г. Данните представи доц. д-р Бистра Василева, преподавател от Икономическия университет във Варна, на дискусионен форум за българския хляб. В изследването са участвали 250 български домакинства.
Българите продължават да ядат предимно бял хляб, като консумацията на пълнозърнест хляб през последните години бележи ръст - с 2% през 2004 г., и с 3,9% през 2007 г. По-малък ръст има и при консумацията на ръжен хляб - от 3% през 2004 г. до 4% през 2007 г. Консумацията на бял блях е намаляла през годините – през 2004 г. делът на продажбите на бял хляб е 92%, докато през 2007 г. – 89%.
В градове като София, Варна, Пловдив и Бургас потребителската кошница на хляб е разнообразна, докато в останалите населени места в България се яде предимно бял хляб. Като цяло продуктовата група на хляба и хлебните изделия продължава да бъде фрагментирана с преобладаване на продукти, произвеждани в малки индивидуални пекарни или пакетирани по време на покупката. На пазара на хляб в България все още няма ясно изразен конкурент, тъй като непакетираният хляб заема 73,7% пазарен дял.
От проучването става ясно, че потребителите купуват предимно бял хляб без марка – заводски с грамаж 700 гр. от кварталния магазин. Най-често купуваният хляб е пакетираният нарязан бял хляб. Интересно е, че потребителите не купуват хляб е неделя. Пълнозърнест хляб ядат преди всичко жените в семейството, а останалите членове на семейството предпочитат бял хляб.
Експертът по маркетинг и реклама Мая Златева- Вълчева посъветва хлебопроизводители и търговци да прилагат повече активност в промотирането на хлебните изделия. Значение има къде ще бъде нареден хлябът в магазина – по-евтиният трябва да е отделен от по-специалните видове хляб. Прясно изпеченият хляб е по-успешно продаваем, смята тя.
Промотирането на хляб е много важно за всеки търговски обект. Важна е връзката между търговец и производител. Петър Димитров от Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите в България подчерта пък, че има разлика между пресен и прясно изпечен хляб.
Има градове в България, където вече не се продава топъл хляб и има нежелание от страна на гражданите да режат хляба. Производители на опаковки са затрупани с поръчки за опаковки на хляб, посочи Борис Инчев, председател на браншовата камара на индустриалните хлебопроизводители и сладкари в България. Според него пазарът на хляб се е променил за една година драстично. /Фокус


Тагове:   България,   хляб,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13030975
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930