Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2008 11:40 - Mercedes заложи на NGT-технологията в новата B-Class
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 638 Коментари: 0 Гласове:
0



След три успешни години, Mercedes-Benz усъвършенства дизайна и технологиите в B-Class. Новото моделно поколение се фокусира на природосъобразността, икономичността и комфорта, като в тези области са направни съществени подобрения. Благодарение на множеството усъвършенствания, четирицилиндровите двигатели, днес, разходват до седем процента по-малко гориво и се отличават със забележително занижено отделяне на вредни емисии, под границите определени от ЕС. Mercedes-Benz разбработи и новата EKO старт/стоп функция за моделите B 150 и B 170. Системата позволява излючването на двигателя, когато автомобилът спре на светофар например и така спестява гориво с до девет процента. Подобренията в новия B-Class включват задвижването с два вида гориво - бензин и метан, в B 170 NGT BlueEFFICIENCY. За първи път Mercedes използва и активния паркинг асистент, който помага на водача да намери подходящо място за паркиране и извършва маневрата вместо него.

С пазарната си премиера през лятото на 2005, B-Class се отличи като автомобил, който хармонично съчетава най-доброто от различните автомобилни сегменти. Четиривратият B-Class може да се похвали с динамичния дизайн на спортен автомобил, размерите на кола от компактния клас, пространство на комби модел и многофункционалността на MPV. В същото време B-Class притежава безкомпромисна сигурност, характерна за продуктите на Mercedes-Benz. Настоящият B-Class е един от най-еко ориентираните автомобили на пазара. Предимство за неговия притежател е драстично намаления разход на гориво и вредни емисии и възможността да избере модел, задвижван с естествено гориво.

В продажбените центрове на Балкан Стар новият Mercedes B-Class се предлага на цени от 20 381 евро без ДДС. Клиентите на марката вече имат възможността да изпробват и версията B 170 NGT BlueEFFICIENCY, задвижвана на метан, която може да бъде закупена на цена от 22 351 евро без ДДС.

NGT (Natural Gas Technology) е абревиатура, използвана от Mercedes-Benz, за да обозначи моделите, задвижвани едновременно с бензин и метан. Модификацията B 170 NGT e оборувана с двулитров двигател с мощност от 85 kW/116 к.с. като използва метан или бензин. Когато шофьорът иска да промени използваното от автомобила гориво трябва единствено да натисне бутон на волана. Превключването от бензин на метан и обратно става мигновено, без да се усети промяна в работата на четирицилиндровия двигател.

Резервоарите за метан са пет и са разположени в задната част на купето и под краката на пътника до шофьора. Резервоарите имат капацитет от 16 кг – достатъчно, за да се измине разстояните от над 300 километра. Ако тогава водачът превключи на бензин, той ще разполага с гориво, за да измине още 700 км. Метановите резервоари намаляват обема на багажника с 128 литра. Остават 422 литра, напълно достатъчно пространство, за да се побере багажа на цяло семейство.

Новият B 170 NGT има среден разход на гориво от 7.3 литра на 100 километра бензин и само 4.9 литра на 100 километра метан. При горенето на метан се отделят 135 грама вредни газове на километър, което е приблизително 17 процента по-малко в сравнение с емисиите на бензиновата B 170. Освен по-ниския разход, предимството при използване на метан е и в по-ниската цена на природното гориво. Така за клиента на B-Class излиза наполовина по-евтино да използва метан вместо бензин .*

Новият активен парикинг асистент търси подходящо место за паркиране отсрани на пътя, докато B-Class се движи, след което автомобилът сам извършва всички маневри по паркирането. Как работи? При скорост под 35 км/ч. странични ултразвукови сензори сканират зоните вляво и вдясно на колата и измерват дължината и ширината на потенциалните парко места. Когато открие подходящо такова, системата подава съобщение на дисплея в таблото, за да информира водача. Шофьорът трябва да включи на задна скорост и да подаде газ, тогава автоматичният асистент поема управлението и сам намества автомобила на паркомястото. За да може да се осъществи функцията автоматично паркиране, свободното място трябва да бъде само 1.30 метра по-дълго от B-Class – което е показателно за изключителната прецизност на системата.

В зависимост от модела и мощността на двигателя, четирицилиндровите бензинови модификации на B Class показват среден разход на гориво между 6.6 и 8.1 литра на 100 километра. От есента на 2008, ползването на автомобил може да стане още по-икономично с появата на моделите B 150 BlueEFFICIENCY и B 170 BlueEFFICIENCY, в които има функцията ЕКО старт/стоп. Новата система автоматично изключва двигателя щом водачът изключи от скорост и се движи бавно, докато натиска педала на спирачката. В момента, в който автомобилът отново е на скорост или спирачката е освободена, двигателят се рестартира за части от секундата и то почти безшумно. Това бързо и плавно рестартиране на двигателя е основното превъзходство на системата пред сходните на нея. На практика системата ЕКО старт/стоп може да постигне икономия на гориво до девет процента, основно при шофиране в натоварен градски трафик, където се спира често на светофари и в задръствания.



Тагове:   Mercedes,   новата,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13031882
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930