2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Ако се стигне до финансова корекция за намаляване на парите по ИСПА, това ще се отрази негативно на Оперативна програма "Транспорт", заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев в понеделник. Проблемният проект, изпълняван със средства по ИСПА, е автомагистрала "Люлин", по която има закъснение от повече от половин година.
Миналата седмица вицепремиерът Меглена Плугчиева заяви, че е възможно България да поиска мярката финансова корекция на парите по ИСПА, за да избегне санкция от ЕС заради несправянето с пътните проекти и огромното закъснение по тях. Всички европари за пътища бяха блокирани от Брюксел в началото на годината заради скандали с корупция и конфликт на интереси във ведомството, което оперира с милиардите за пътно строителство – бившият фонд "Републиканска пътна инфраструктура", сега Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ).
Закъснението по автомагистрала "Люлин" спъва политиката на България в областта на пътната инфраструктура, според която магистралите по основните трансевропейски коридори са от първостепенно значение. Оперативната програма и проектите по нея е одобрена от ЕС точно, защото са част от една цялостна политика, която започва още с реализацията на пътища по предприсъединителните програми ФАР и ИСПА.
"Люлин", проект по ИСПА, ще свързва Софийския околовръстен път с бъдещата автомагистрала "Струма" (от София до Кулата), която пък е най-скъпият проект по Оперативна програма "Транспорт" – 600 млн. евро. Проблемите с "Люлин" ще се отразят негативно на реализацията на "Струма", а и ще повлияят на оценките по оперативната програма, които тепърва предстоят.
"Всяка седмица се срещам с изпълнителния директор на НАПИ Иван Атанасов и имам неговото уверение, че агенцията работи активно, за да вкара в ред системите за контрол при усвояването на средства от ЕС", заяви Мутафчиев. В края на месеца транспортният министър ще внесе в Министерски съвет доклад за напредъка на страната по програма ИСПА, който е най-слабият в цяла Европа.
Стокхолм Музеят на градския транспорт
Добре дошли блога на хамалите студенти