Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
08.11.2008 10:34 -
Ослепял пилот успя да приземи самолета с инструкции по радиостанция
Пилот, който ослепя неочаквано при полет на височина над 4 500 метра, успя да приземи самолета с помощта на британските военно-въздушни сили.
65-годишният Джим О`Нийл преживял инфаркт и изгубил частично зрението си по пътя между шотландското летище “Пресуик” и английския град Колчестър с двуместен самолет “Чесна”. Въпреки това той успял да кацне благодарение на инструкции, подавани му от пилот на британските военно-въздушни сили. В центъра за контрол на полетите на кралската авиация бил получен сигнал за помощ. “Отначало бях убеден, че го е заслепило слънцето. Той престана да вижда командното табло и подаде сигнал за помощ”, разказа военният диспечер Анди Хайнд. Според него в този момент почти нищо невиждащият пилот продължавал да настоява, че може да продължи полета самостоятелно. “Диспечерите обаче забелязали, че самолетът започва да се спуска надолу и да кръжи във въздуха. И чак тогава Джим си призна, че не може да лети повече сам”, добави Хайнд. Опитите да му бъдат подавани команди от Земята не довели до нищо: 65-годишният О`Нийл в този момент се чувствал толкова зле, че дори следвайки инструкциите на диспечера не успявал да види полосата за кацане на летището край Йорк и бил пренасочен към друго.
В този момент било взето решение да излети учебен самолет “Tucano T1”, за да “води” невиждащия О`Нийл за кацане. Самолетът летял до “Чесна”-та, а пилотът-инструктор Пол Джерард давал команди на слепия си колега. “Той го насочвал, като му казвал по радиостанцията какво да прави по-нататък: дясно, ляво, нагоре или надолу”, казва Хайнд. “До последния момент О`Нийл не виждал полосата за кацане. В крайна сметка шасито докоснало земята в средата на полосата, а самолетът успял да спре едва в края й”, отбеляза той. След преглед от военни лекари Джим О`Нийл бил закаран в Кралската болница в Ромфорд. Състоянието му се оценява като тежко. /Би Би Си
65-годишният Джим О`Нийл преживял инфаркт и изгубил частично зрението си по пътя между шотландското летище “Пресуик” и английския град Колчестър с двуместен самолет “Чесна”. Въпреки това той успял да кацне благодарение на инструкции, подавани му от пилот на британските военно-въздушни сили. В центъра за контрол на полетите на кралската авиация бил получен сигнал за помощ. “Отначало бях убеден, че го е заслепило слънцето. Той престана да вижда командното табло и подаде сигнал за помощ”, разказа военният диспечер Анди Хайнд. Според него в този момент почти нищо невиждащият пилот продължавал да настоява, че може да продължи полета самостоятелно. “Диспечерите обаче забелязали, че самолетът започва да се спуска надолу и да кръжи във въздуха. И чак тогава Джим си призна, че не може да лети повече сам”, добави Хайнд. Опитите да му бъдат подавани команди от Земята не довели до нищо: 65-годишният О`Нийл в този момент се чувствал толкова зле, че дори следвайки инструкциите на диспечера не успявал да види полосата за кацане на летището край Йорк и бил пренасочен към друго.
В този момент било взето решение да излети учебен самолет “Tucano T1”, за да “води” невиждащия О`Нийл за кацане. Самолетът летял до “Чесна”-та, а пилотът-инструктор Пол Джерард давал команди на слепия си колега. “Той го насочвал, като му казвал по радиостанцията какво да прави по-нататък: дясно, ляво, нагоре или надолу”, казва Хайнд. “До последния момент О`Нийл не виждал полосата за кацане. В крайна сметка шасито докоснало земята в средата на полосата, а самолетът успял да спре едва в края й”, отбеляза той. След преглед от военни лекари Джим О`Нийл бил закаран в Кралската болница в Ромфорд. Състоянието му се оценява като тежко. /Би Би Си
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари