Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11.2008 13:10 - Задържаха Ковачки, обвиняват го в данъчни измами
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 427 Коментари: 0 Гласове:
0



Бизнесменът Христо Ковачки бе задържан за кратко днес, научи БЛИЦ. Той бе разпитан в ГДБОП.
Във фирмите му днес са правени обиски, съобщиха за БЛИЦ запознати. Най-вероятно срещу него ще бъде повдигнато обвинение за данъчни измами. Все още няма официална информация по случая.

Христо Ковачки е един от най-богатите българи. Според полското списание "Впрост" Ковачки е 98-и и от 100-те най-богати в Източна Европа със състояние от 700 млн. долара. Роден е през 1962 г. в Самоков. Завършил е физика в Санкт Петербург. Собственик е на енергийни фирми, ТЕЦ-ове, мини, пет топлофикации, фабрика “Брикел” и “Атоменергоремонт”. Ковачки е и вдъхновител и неформален шеф на партия ЛИДЕР, която ще се яви на вот 2009 г. в съюз с ВМРО и ЗНС. Коалицията им се казва НАПРЕД, а Ковачки обяви преди време, че гонят 10% на изборите. 
В Сърбия, където Ковачки също има големи инвестиции, медиите свързат името му с подземния бос Сретен Йоцич /Йоца Амстердам/.

Преди няколко дни самият Ковачки поиска чрез столичен вестник да бъдат направени проверки от данъчните органи и прокуратурата на фирмите му, за да се установи, че бизнесът му е чист.

"Излиза, че бизнесът ми не е чист. Създават се митологични образи, легенди за политици, които ме подкрепят", каза пред "24 часа" 46-годишният мъж. Той посочи адреса, на който от 10 години е офисът му и заяви, че очаква всички компетентни органи да проверят произхода на парите му.

На въпрос това не е ли контраатака на готвена от държавата проверка, Ковачки бе категоричен, че "няма притеснение, прави бизнес ясно и публично". Той обаче иска някой в България да обясни от какво е правилно да си богат - защо от кафе може, а от въглища - не. Наясно е обаче, че ако държавата се обърне срещу даден бизнес, никой не може да й се противопостави.

"Не се възприемам като олигарх. Аз съм човек, който се занимава с реален бизнес. Управлявам предприятия, които произвеждат, създават добавена стойност - това не е олигархия. Нямам яхти, самолети, имоти в чужбина", заяви в интервюто си Ковачки. Той добави, че познава много политици, но тези познанства са покрай неговата битка за енергетиката. Когато всички искаха да затворят мините ги купувах. Вярвам, че българската енергетика трябва да се развива приоритетно чрез собствени ресурси. Видно е, че битката продължава и е видно, че познанствата ми с политици не ми е изградило силно лоби. Ако имах такова, топлофикациите нямаше да бъдат в толкова тежко състояние - да работят през половината време с планирана загуба, да не могат да си съберат вземанията, казва Ковачки. На въпрос твърди се, че сте близък до ДПС. Част ли сте от обръч от фирми, Ковачки отговаря: "Категорично не. Ако отношенията ми с ДПС бяха толкова близки, щяхме да се договорим за законодателни промени в полза на топлофикациите, вместо да говорим какво трябва да се направи". Започнаха да говорят на кого съм човек, кой ми е дал да купя едно или друго. И не изключвам възможността да ми бъде оказан натиск, заяви Ковачки. Причината да влезе в политиката той обяснява с това, че е разбрал, че може да бъде успял. /БЛИЦ


Тагове:   обвиняват,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 12998451
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031