Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
24.11.2008 23:40 -
Един на десет българи е склонен да продаде гласа си
Една десета от българите са склонни да продадат гласа си по време на избори, а още толкова сънародници признават, че на последния местен вот на тях или на техни познати са предлагани пари – това сочат данните на анализ на „Трансперънси интернешънъл”. Коалиция от девет неправителствени организации представи проект на Обществен договор, целящ произвеждането на прозрачни избори.
Въпреки промените в Наказателния кодекс от миналата година, които криминализираха купуването на гласове по време избори, местният вот в Сандански доказа, че това не е достатъчно. Ето защо неправителствени организации предлагат още по-строги закони и широка кампания, каза пред Дарик политологът Огнян Минчев от българския клон на „Трансперънси интернешънъл”: „Да се криминализира с по-строги наказания купуването на гласове. Трябва да има комплексен подход към ограниченията, включително в избирателния закон, които да гарантират правото на всеки български гражданин да пусне вота си без да му се оказва въздействие както в „положителен” чрез купуване на гласове, така и чрез заплахи в отрицателен смисъл натиск”.
Според Минчев, за да бъдат ефективни законите, те трябва да са съчетани с добра информираност на гласоподавателите. Така например те трябва да знаят, че дори и да са взели пари да гласуват по определен начин, пак могат да пуснат каквато бюлетина поискат, защото платилите им няма как да проследят процеса на вота.
Според Минчев, за да бъдат ефективни законите, те трябва да са съчетани с добра информираност на гласоподавателите. Така например те трябва да знаят, че дори и да са взели пари да гласуват по определен начин, пак могат да пуснат каквато бюлетина поискат, защото платилите им няма как да проследят процеса на вота.
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари