Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.12.2008 21:52 - “Т-маркет“ ще управляват магазините "Европа", собственост на Ковачки
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1940 Коментари: 0 Гласове:
0



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на веригата "Т-маркет" да управлява магазини на бизнесмена Христо Ковачки от веригата "Европа".  Антимонополният орган даде зелена светлина на сделката за продажбата на бизнеса в обектите на Ковачки на литовската "Максима България", собственик на "Т-маркет".

Фактически активите ще останат притежание на Христо Ковачки,  но ще се управляват от "Максима".

Сделката е за 28 магазина "Европа". Веригата "Т-маркет" пък се състои от 27 магазина и след финализирането на сделката тя ще стане една от веригите с най-голяма мрежа - над 50 обекта. Купувачът още не е решил дали да запази марката "Европа", или да преименува магазините на "Т-маркет".

Според анализа на КЗК, след приключване на сделката пазарният дял на "Максима България" ще бъде под 20%. От направеното изследване на всички регионални пазари, засегнати от продажбата, е видно, че на тях доминират главно местни независими търговци с малки по размер търговски обекти и са налице предпоставки за растеж и пазарна консолидация.

Комисията смята, че концентрацията няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение, което да попречи на ефективната конкуренция на пазара.

По продажби за миналата година "Европа" е на шесто място сред веригите в България. С оборот от около 120 млн. лв. тя е след "Пикадили" (166 млн. лв) и "Фантастико" (200 млн. лв.). Най-големите вериги по оборот са "Метро", "Билла" и "Кауфланд".

"Т-маркет" стъпи на българския пазар през 2005 г. За три години изгради мрежа с национално покритие. През тази година компанията купи осем от магазините на "Фамилия" и ги обедини под своята марка - "Т-маркет". Литовците имат амбициозни планове да разширяват още присъствието си, да отварят нови магазини и разработват различни формати.

В момента "Т-маркет" е позиционирана в сегмента на т. нар. "дискаунт магазини". Те залагат най-вече на ниската цена на асортимента. Друга дискаунт верига и пряк конкурент на литовците на българския пазар засега е германската "Кауфланд". Много скоро обаче конкуренцията сред дискаунтърите ще се засили, след като Lidl и Plus отворят първите си магазини. Това се очаква да стане следващата година. Пак догодина в София ще отвори и първият магазин на френската "Карфур", което съвсем ще активизира борбата на веригите за привличане на клиенти.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13192733
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37064
Календар
«  Юни, 2024  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930