Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2008 17:22 - НК "Железопътна инфраструктура" отчете дейността си през 2008 г.
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 634 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 10.12.2008 21:28


Във Велико Търново се проведe семинар „Отчет на инвестиционната дейност на НКЖИ през 2008 година, реализирани проекти и постигнат ефект”. Наред с постигнатото бяха отчетени и проблеми в Национална компания „Железопътна инфраструктура”, но и бяха посочени стъпките за решаването им. Има ръст на инвестициите в Национална компания „Железопътна инфраструктура” през последните три години, отчете Антон Гинев, генерален директор на компанията при откриването на форумът. През настоящата година инвестициите са в общ размер на 150 милиона лева до момента при инвестиции в размер на 140 милиона за м.г. и 80 млн. за 2006 година. Като базисна година Гинев прие 2003 година, когато е заел поста в НКЖИ – тогава инвестициите са били в размер на 20 милиона лева. 150 милиона лева за инвестиции са заложени за инвестиции в бюджет 2009 за Национална компания „Железопътна инфраструктура”, коментира още Гинев. Сумата е залегнала в проекта за бюджета на първо четене, но Антон Гинев, коментира че на Съвета на тройната коалиция е постигнато споразумение да се отпуснат допълнително 94,5 милиона лева. 

Национална компания „Железопътна инфраструктура” е възстановила трайно 4456 метра телекомуникационни кабели през 2008 година, съобщи Иван Бакалски, директор на поделение „Сигнализация и телекомуникации”. В същото време аварийно са възстановени 4825 метра кабели. Бакалски коментира, че през следващата година ще трябва да се заложат средства за трайното им възстановяване. През 2008 година НКЖИ е получила и временен лиценз за ползването на честотния диапазон за GSM-R системата. Бакалски коментира, че това не е четвърти мобилен оператор, а мрежа обслужваща националната компания. През настоящата година НКЖИ е изградила и трети фар с бяла бавно мигаща светлина. 404 394 лева са щетите от унищожени и откраднати кабели и апаратура на осигурителната техника и телекомуникацията на Национална компания „Железопътна инфраструктура” през 2008 година, заяви още Иван Бакалски. Друг основен проблем са случаите на кражби и вандализъм на обекти на компанията. Голям проблем е и напускането на кадри от системата на „Железопътна инфраструктура”. Бакалски коментира, че напускат основно инженери, привлечени от по-високото заплащане в конкурентни фирми и мобилни оператори.

Няма да има масови съкращения на персонал в Национална компания „Железопътна инфраструктура”, заяви пред репортери във Велико Търново Антон Гинев, ръководител на компанията. Гинев коментира, че намаление на персонала ще има, но то ще бъде за сметка на бъдещи пенсионери и на работещи пенсионери. 389 души предстои да се пенсионират до края на годината. 170 са работещите пенсионери, които също влизат в мерките в антикризисната програма за компанията.
Гинев заяви, че друга мярка ще бъде свиване на разходите, но бе категоричен, че няма да е за сметка на сигурността. По думите на Антон Гинев през ноември приходите са намалели с30 на сто сравнение със същия период на 2007 година, което се дължи на световната икономическа криза.
До Коледа ще бъдат изплатени заплатите на служителите на Национална компания „Железопътна инфраструктура”, съобщи още пред репортерите Антон Гинев, ръководител на компанията. Той припомни, че има забавяне в изплащане на октомврийските заплати, но те вече са изплатени. До 12 – 15 декември ще бъдат платени авансите за ноември, а до 25 декември ще се платят и ноемврийските заплати. 

443,1 километра железопътен път е укрепен с ТПМ през 2008 година, отчете Иван Гогев, директор на поделение „Железопътен път и съоръжения”. 56,2 километра железопътен път е механизирано подновен през годината, а 81,8 км е средният ремонт, отчете още Гогев. „Само подновяването и средният ремонт, като основни ремонти на пътя, позволяват постигането на осезаеми и трайни резултати по отношение на скоростните условия”, коментира още той. По общо девет железопътни линии са извършени ремонтните дейности от Национална компания „Железопътна инфраструктура”.
Иван Гогев представи и инвестиционната програма на поделението за 2009 година. 33 милиона лева е предвидения капиталов трансфер от държавния бюджет. Най-много средства – 8,8 милиона лева са предвидени за ЖП механизация. Толкова средства отиват и за среден ремонт, а 5,7 милиона лева отиват за механизирано подновяване. 20 243 191 лева е целевата субсидия за годината. Гогев подчерта, че акцентът е на ЖП материалите – 16 520 000 лева.

Кражбата на 6 метра ЖП кабел е причината за 3600 минути закъснение на влаковете за ноември тази година, съобщи Стоян Стоянов, директор на поделение „Енергетика” в Национална компания „Железопътна инфраструктура”. Кражбата на шестте метра е по линията Захарна фабрика – Горна баня. Той коментира, че стойността на кражбата е около 2000 лева, но е причина за закъсненията. Общо 4982 минути е закъснението на всички видове влакове през ноември. 300 минути е закъснението на международните влакове, което по думите на Стоян Стоянов е добър показател. В същото време поделение „Енергетика” отчита се значително намаление в закъснението на влаковете. Стоянов коментира, че от юни месец е въведена нова система за отчитане на закъсненията. Според тази система през юни 2007 година закъснението на влакове е било 4008 минути, а за същият период тази година е 2004 минути.

Чувствително увеличение в броя на реално отработеното време в поделение „Енергетика” в Национална компания „Железопътна инфраструктура” отчете неговият директор Стоян Стоянов. При постъпването на работа точно преди една година реално отработеното време в поделението е било 11 минути, коментира той. В момента реално отработеното време е 150 минути. Според Стоянов това е станало благодарение на осигурените материали за работа необходими в поделението. Освен това от юни месец тази година е въведен и по строг контрол в трите подрайона на поделението. 

Антон Гинев, генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” представи на семинар във Велико Търново основните проекти на компанията. Предвижда се изграждането на интермодален терминал в град София. Стойността на проекта е 25,9 милиона евро и се предвижда за периода 2009 – 2010 година, като 85% се планират от кохезионния фонд и 15 на сто от държавният бюджет. Прогнозата за финансиране за 2009 година е в размер на 23 милиона лева. Другият проект за 2009 година е електрефицирането на жп-линията Свиленград – Турската граница. Стойността на проекта е 40 милиона евро. Антон Гинев представи и останалите проекти на компанията – реконструкцията на линията Видин – София, Пловдив – Бургас и т.н.


Тагове:   отчете,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13675682
Постинги: 10474
Коментари: 5012
Гласове: 37090
Календар
«  Януари, 2025  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031