Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
11.12.2008 23:47 -
Веригите за техника усетиха спад на продажбите
Бизнесът на веригите за техника, който през последните две-три години се развиваше с мълниеносни темпове и отбелязваше между 20 и 50% годишен ръст на продажбите в различните категории, усети ефекта от финансовата криза. От октомври продажбите им намаляват с между 15 и 20 на сто спрямо същия период на миналата година, съобщиха представителите на основните играчи на пазара - "Техномаркет" и "Технополис". Прогнозата за общото потребление е, че годината все пак ще завърши на плюс, но с по-малък процент.
От октомври имаме спад в продажбите около 20 на сто спрямо миналата година, заяви търговският директор на "Техномаркет" Маргарита Богатинова. Мениджърът на "Технополис" Божидар Колев посочи, че до момента продажбите им са на лек плюс, но заедно с новите магазини, отворени през тази година. Те са четири, а с тях общият брой на обектите "Технополис" - 21. Мениджърът на "Техномаркет" Николай Китов обяви, че годината ще завърши на по-малък от миналогодишния плюс - между 5 и 10%.
Веригите за техника разчитат най-вече на продажбите през декември, когато се прави между 25 и 30 на сто от оборота. Според финансовите отчети на основните вериги през миналата година пазарът се е изчислявал на около 1.5 млрд. лв. Това означава, че само през декември оборотите на магазините за техника са поне 375 млн. лв.
За да си запазят продажбите за Коледа, веригите прибягнаха до агресивни промоции, с които да привличат клиентите. Отстъпките са в размер на 10-15 на сто, при голяма част от покупките клиентите ще получават подаръци, има оферти и от типа купи едно, получаваш две. "Правим по-големи отстъпки и промоции от минали години, но това е начинът да се задържат продажбите", обясни Колев.
Въпреки очакванията за спад в потреблението както в световен мащаб, така и в България, веригите за техника засега не променят плановете си за инвестиции. "Технополис" догодина има намерение да отвори три-четири нови магазина предимно в големите градове, включително и в София. "Техномаркет" ще продължи с експанзията си в съседните страни. Инвестициите са насочени към Македония, Словения, Косово, Албания, Черна гора и др. Там веригата влиза в обекти под наем. По думите на Китов българската компания е конкурентна с това, че може да внася по-голям обем стоки и да ги разпределя на по-малките пазари.
Според Колев през следващата година пазарът ще е в застой, но след това ще продължи да расте с още по-бързи темпове. "Това са отложени, а не отменени продажби", каза той. Китов също очаква пазарът да расте. "В България средното потребление е 59 евро на човек, в Централна Европа - 350-360 евро, а в Западна Европа - 500 евро", посочи той. /Дневник
От октомври имаме спад в продажбите около 20 на сто спрямо миналата година, заяви търговският директор на "Техномаркет" Маргарита Богатинова. Мениджърът на "Технополис" Божидар Колев посочи, че до момента продажбите им са на лек плюс, но заедно с новите магазини, отворени през тази година. Те са четири, а с тях общият брой на обектите "Технополис" - 21. Мениджърът на "Техномаркет" Николай Китов обяви, че годината ще завърши на по-малък от миналогодишния плюс - между 5 и 10%.
Веригите за техника разчитат най-вече на продажбите през декември, когато се прави между 25 и 30 на сто от оборота. Според финансовите отчети на основните вериги през миналата година пазарът се е изчислявал на около 1.5 млрд. лв. Това означава, че само през декември оборотите на магазините за техника са поне 375 млн. лв.
За да си запазят продажбите за Коледа, веригите прибягнаха до агресивни промоции, с които да привличат клиентите. Отстъпките са в размер на 10-15 на сто, при голяма част от покупките клиентите ще получават подаръци, има оферти и от типа купи едно, получаваш две. "Правим по-големи отстъпки и промоции от минали години, но това е начинът да се задържат продажбите", обясни Колев.
Въпреки очакванията за спад в потреблението както в световен мащаб, така и в България, веригите за техника засега не променят плановете си за инвестиции. "Технополис" догодина има намерение да отвори три-четири нови магазина предимно в големите градове, включително и в София. "Техномаркет" ще продължи с експанзията си в съседните страни. Инвестициите са насочени към Македония, Словения, Косово, Албания, Черна гора и др. Там веригата влиза в обекти под наем. По думите на Китов българската компания е конкурентна с това, че може да внася по-голям обем стоки и да ги разпределя на по-малките пазари.
Според Колев през следващата година пазарът ще е в застой, но след това ще продължи да расте с още по-бързи темпове. "Това са отложени, а не отменени продажби", каза той. Китов също очаква пазарът да расте. "В България средното потребление е 59 евро на човек, в Централна Европа - 350-360 евро, а в Западна Европа - 500 евро", посочи той. /Дневник
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари