Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2008 21:54 - Започва мониторинг как се държат медиите преди изборите
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1242 Коментари: 4 Гласове:
0



Фондация "Медийна демокрация" започва наблюдение на поведението на медиите преди изборите, съобщи в петък ръководителят на проекта Георги Лозанов.

Според него медийното изследване, което ще тече под мотото “Внимание, наблюдаваме ви!”, ще бъде най-голямото от началото на прехода.

Една от целите на проекта е да се проследят медийните послания, които формират нагласите за предстоящите избори за Народно събрание и за Европейски парламент у нас, отбеляза Лозанов. Той изрази тревогата, че част от посланията ще имат източници и форми, които са далеч от стандартите на модерната демокрация.

В тази променяща се ситуация - на олигарси, на купуване на гласове и на обръчи от фирми, за първи път възниква подозрението, че от началото на прехода след първите избори от 1990 г., отново има риск вотът да бъде фалшифициран и подменен, каза Лозанов.

Наблюдението ще обхване също медийното поведение, но не вкупом, а в разликите между отделните издания, доколко и как спазват европейските стандарти за коректно поведение в предизборната ситуация.

В наблюдението ще влязат и две нови зони - интернет и жълтата преса. Интерес представлява начинът, по който ще се самозащитят и дали ще успеят да направят това традиционните медии, посочи медийният експерт.

Всеки месец ще бъдат правен публичен доклад, който ще бъде публикуван в сайта на инициативата.

В проекта като наблюдатели ще участват студенти, докторанти, експерти и преподаватели.

Докторантите ще наблюдава новините в интернет, ще обобщават данни от сайта на европейския медиен мониторинг, следящ новините на 43 езика, сред тях и на български. Те ще правят анализ как се представят водещи политически лидери и партии.

Студентите ще анализират жълтата преса, тъй като някои издания от този жанр, които вече достигнаха “заглушително високи тиражи”, се опитват да намерят терен на политическата сцена. Те ще имат за предмет на изследването двата безплатни вестника на територията на София и двете седмични издания “Капитал” и “Тема”.



Тагове:   как,   медиите,   мониторинг,


Гласувай:
0



1. rummi - медиите и преди, и по време,
12.12.2008 22:07
и помежду избори прави едно - лижат г.....ове.
да им е сладко!
цитирай
2. reporter - Въпрос на редакционна политика :)
12.12.2008 22:11
Въпрос на редакционна политика :)
цитирай
3. rummi - забавно,
12.12.2008 22:15
нали? това дава една интересна гледна точка върху мониторинга. :-)))))))
цитирай
4. reporter - Той, мониторинга, може да си е на...
12.12.2008 22:24
Той, мониторинга, може да си е направен както трябва, по всички правила на изкуството. Това обаче съвсем не означава че на медиите може да се повлияе. Представете си, че на фирмата, в която работите, е възложена поръчка от човек, който на вас лично ви е неприятен. Ще си свършите ли работата, или ще откажете? Ето това е работата на медиите в предизборна ситуация - някой плаща за определена работа. Друг е въпроса дали на въпросните текстове има изричен надпис: "Платен материал", както е по другите правила на изкуството :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13044729
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930