2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Фондация "Медийна демокрация" започва наблюдение на поведението на медиите преди изборите, съобщи в петък ръководителят на проекта Георги Лозанов.
Според него медийното изследване, което ще тече под мотото “Внимание, наблюдаваме ви!”, ще бъде най-голямото от началото на прехода.
Една от целите на проекта е да се проследят медийните послания, които формират нагласите за предстоящите избори за Народно събрание и за Европейски парламент у нас, отбеляза Лозанов. Той изрази тревогата, че част от посланията ще имат източници и форми, които са далеч от стандартите на модерната демокрация.
В тази променяща се ситуация - на олигарси, на купуване на гласове и на обръчи от фирми, за първи път възниква подозрението, че от началото на прехода след първите избори от 1990 г., отново има риск вотът да бъде фалшифициран и подменен, каза Лозанов.
Наблюдението ще обхване също медийното поведение, но не вкупом, а в разликите между отделните издания, доколко и как спазват европейските стандарти за коректно поведение в предизборната ситуация.
В наблюдението ще влязат и две нови зони - интернет и жълтата преса. Интерес представлява начинът, по който ще се самозащитят и дали ще успеят да направят това традиционните медии, посочи медийният експерт.
Всеки месец ще бъдат правен публичен доклад, който ще бъде публикуван в сайта на инициативата.
В проекта като наблюдатели ще участват студенти, докторанти, експерти и преподаватели.
Докторантите ще наблюдава новините в интернет, ще обобщават данни от сайта на европейския медиен мониторинг, следящ новините на 43 езика, сред тях и на български. Те ще правят анализ как се представят водещи политически лидери и партии.
Студентите ще анализират жълтата преса, тъй като някои издания от този жанр, които вече достигнаха “заглушително високи тиражи”, се опитват да намерят терен на политическата сцена. Те ще имат за предмет на изследването двата безплатни вестника на територията на София и двете седмични издания “Капитал” и “Тема”.
да им е сладко!