Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.01.2009 10:26 - 800 млн. лв. изхарчихме за празниците
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 910 Коментари: 2 Гласове:
0



image
Фото:
ГЕРГАНА ВУТОВА

32-инчовите телевизори бяха най-продаваната стока по Коледа.

image
Фото:
ГЕРГАНА ВУТОВА

По-евтините електроуреди като прахосмукачки и тостери имат 10 пъти ръст в продажбите.

image
Фото:
КРИСТИНА ЦВЕТКОВА

Опашки за детски играчки се извиха и в магазин "Джъмбо" в София.

Поне 800 млн. лв. сме похарчили за 10 дни около Коледа и Нова година, показват предварителните изчисления по информация от големите търговски вериги. Това е
     с 60 млн.повече разходи от 2007 г., когато според изследване на "Галъп" по празниците са били изхарчени 740 млн. лв.
     Кризата не уплаши българина, показа проверка на "24 часа". Хиляди нови LCD телевизори бяха продадени, дори някои модели предлагани в пакет със системи за домашно кино, се изчерпаха, съобщи шефът на "Техномаркет" Николай Китов. Веригата хипермаркети за техника завършва 2008 г. с 23% ръст.
     Изключително силни са били всички дни по празниците и най-вече денят преди Коледа. За първа година подаръци можели да се купуват и по интернет, така по - предвидливите си спестили опашките.
     Общо около 200 млн. лв. са похарчени за техника в края на 2008 г., съобщи съсобственикът на "Технополис" Божидар Колев.
     И според него безспорният номер 1 са модерните LCD
     телевизори Най-търсени били марковите уреди с големина на екрана от 32 инча. 3 пъти по-високи били продажбите им в сравнение с ноември.
     Все пак кризата се отрази, защото оборотите са колкото и в края на 2007 г., няма го вече големия ръст от предходните години, твърди обаче Колев. Заради много добрите продажби до септември като цяло веригата ще приключи 2008 г. с 15-20% увеличение.
     Още от 12-и декември започна коледната еуфория, казаха още от големите вериги за техника. Големи продажби е имало и на лаптопите. Техните цени вече са по-ниски дори от стационарните компютри, а качествата им са дори по-добри.
     10 пъти са скочили и продажбите на малките
     електроуреди за подаръци като тостери, кафемашини, сокоизстисквачки и пр. Увеличило се е и търсенето на видеокамерите и цифровите фотоапарати въпреки спадовете до ноември.
     В телекомуникациите и продажбите на мобилни телефони също има ръст по празниците, твърди и търговският директор на магазините "2bе" Чавдар Пешев. Според него за криза в търсенето на дребно още е рано да се говори.
     Поне 200 млн. лв. са отишли по празниците и за подаръци извън покупките на техника. Сред тях най-голям дял имат детските играчки и дрехите. Според изследване на социологическата агенция "Галъп" средната сума, която е отделило едно семейство за подаръци на близките си, е 102,35 лв. Това е с 18 лв. повече от предходната година.
     Близо 300 млн. лв. сме отделили по празниците за ядене и пиене. Над 10% е увеличението в продажбите на храна и алкохол, заяви членът на управителния съвет на "Пикадили" Стефан Косев. Ръстът идвал най-вече от инфлацията, защото количеството на купуваните храни било почти константно през последните години. За Коледа и Нова година обаче скочил двойно средният размер на една покупка.
     Голямо увеличение има на продажбите на вино, то постепенно измества дори твърдия алкохол, каза Косев. По празниците хората купували и повече уиски и маркови питиета. Точните данни за продажбите обаче щели да бъдат ясни през следващата седмица. Вчера почти всички вериги за хранителни стоки почиваха.
     Луканки, пастърми,
     свинско и
     полуфабрикати са
     най-продаваните
     храни по Коледа и Нова година, казаха още от магазините. По празниците българинът развързвал кесията и за нови продукти, които не е опитвал. Затова и големи обеми имало в търговията на екзотични плодове като манго, авокадо, кокосови орехи.
     85% от българите са изкарали Коледа вкъщи, а 73% са посрещнали и Нова година на домашна трапеза, показва още изследването на "Галъп". По косвени данни от туроператори обаче
     поне 100 млн. лв.
     са похарчени за
     почивка
     в курортите. Тя е излязла около 1000 лв. за тричленно семейство по Нова година. Почти всички места в Банско, Боровец и Пампорово са били заети. Въпреки безредиците в Гърция доста българи не се отказали от пътуването до южните съседи и там са посрешнали 2009 г.
     ТИХОМИР ТОНЧЕВ
     TTONCHEV@24CHASA.BG
     Спад при автомобилите
     За първи път от доста време няма да бъде отчетен поредният бум в продажбите на нови автомобили по празниците. Щедрите оферти на вносителите, които са отговор на стагнацията в сектора заради световната финансова криза, не са привлекли голям брой клиенти. Официалните резултати за реализираните продажби през декември ще станат ясни скоро, но от представителствата разкриха, че не очакват скокове.
     Някои от вносителите дори признаха, че по празниците в шоурумовете си е било мъртвило. Други пък обясниха, че повечето продажби са реализирани още в началото на месеца. През декември 2007 г. бяха регистрирани около 1000 джипа, което ще се окаже рекорд спрямо сегашните данни, прогнозират хора от бранша. Намаленията при новите коли стигат до 15 дори 20 на сто според нивото на оборудване. Toyota Avensis например се предлага с отстъпка до 7700 лева. Колата на годината у нас - Skoda Superb, е с бонус 4-годишна гаранция, от FIAT предлагат намаление до 4000 лв. плюс безплатно каско. Очаква се промоциите да продължат с пълна сила и през този месец. (24 часа)


Тагове:   млн,


Гласувай:
0



1. krotalka - Така е навсякъде по света.
03.01.2009 11:02
Празниците развързват кесията. Всеки иска поне за малко, да зарадва близките с подаръци.
Въпреки всичко много голяма ми се вижда сумата?!

цитирай
2. reporter - Празниците са дните, когато се п...
03.01.2009 16:01
Празниците са дните, когато се правим на добри с близките си.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13031413
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930