Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2009 22:19 - Оборотът на маркови спортни стоки е 120 млн. лв. годишно
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 600 Коментари: 0 Гласове:
0



Годишният оборот на маркови спортни стоки у нас е около 120 млн. лв. Това показват наблюденията на Красимир Цонов, управител на веригата магазини "Спорт депо". Той уточни, че в тази сума не влиза спортната екипировка от Китай и Тайван. Близо 40% от пазара у нас се държи от "Адидас" с около 50 млн. лв. Другите големи марки са американската "Найки" и германската "Пума", всяка от които прави по около 10 млн. лв. годишно. За уреди за домашен фитнес българите дават около 5 - 6 млн. лв. на година.

При нас все още не се усеща кризата, защото хората, като нямат пари за апартаменти, си купуват маратонки, коментира Цонов. По думите му продажбите им зависят от времето. Ако завали сняг ски търсенето на такова оборудване и екипировка веднага се увеличава.

Пазарът на спортна екипировка у нас е все още развиващ се, коментира Цонов. Купуват се основно маркови маратонки и дрехи. Продажбите на специализирана спортна екипировка, както и на такава за екстремни спортове са слаби. Малките обеми, които се реализират, са основната причина големите вериги за спортни стоки все още да не са стъпили на българския пазар, смята Цонов. Единствената представена голяма чужда верига е "Интерспорт". Франчайзинговите права за нея се държат от гръцката "Фурлис". Тя откри първия магазин на "Интерспорт" в столичния мол на бул. "Ал.Стамболийски" преди две години. Тогава представителите на компанията планираха да отворят общо шест магазина на веригата в големите градове на страната, но това така и не се случи.

Най-голямата верига магазини у нас има "Спорт депо" със 17 обекта. Неотдавна и компанията "Спортракс" обяви планове да открие три магазина в големите градове, като в тях ще се продава и екипировка за екстремни спортове. Първият отвори врати в края на миналата година в столичния квартал "Младост 1". "За момента сме единственият на пазара магазин, насочен главно към техническа спортна екипировка и по-малко ориентиран към продажба на дрехи. Освен това клиентите ни могат да ползват допълнителни услуги - от консултации при избора на екипировка до сервиз и отдаване под наем", каза Росица Каратотева, управител на магазина. В момента продажбата на специализирани спортни стоки се държи от търговци на дребно, които разполагат с по един магазин. В София например има около двайсетина такива обекта. В страната специализираните магазини за спортни стоки са около седемдесет.


Италианските модни специалисти съветват в тази година на икономическа криза да инвестираме в качествени дрехи и аксесоари. Основната препоръка е не да следваме модата, а да вървим на крачка пред нея, съобщи ProntoSofia.

С други думи, спрете да купувате дрехи с шотландски мотиви дори да са на изгодна цена, но ако видите обувки от качествена кожа, с деколте отпред и с високи токове - инвестирайте. За да сте преди всички, купувайте: широки колани с висока талия - от кожа, еластични или от плат, които са в стила на 80-те, както и дълги сака. "Най-горещият" аксесоар е плоската чанта, която ще върви през цялата година.

Хвърлете класическите костюми - на мода са саката с къси панталони в електрическо синьо. Не посягайте към вълната и кашмира, заместете ги с модната материя жарсе. Любителите на етно стила също ще са доволни през 2009 г.

Независимо че работническият гащеризон не стои добре на всички жени, за тези, които искат да са актуални през цялата година, той е задължителен. Облечете дългите жилетки и ги комбинирайте с леки роклички и обувки с високи токове поне над 9 см, прибавете изкуствени бижута, направени от пластмаса, стъкло и дърво, и ще решите проблемите за модната 2009 г. Дневник онлайн


Тагове:   стоки,   Маркови,   млн,   Оборотът,


Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 10717596
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 36483
Календар
«  Декември, 2020  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031