Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2009 22:48 - в. Тагесшпигел: Обама, първият е-президент
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 469 Коментари: 0 Гласове:
0



Ще стане ли Барак Обама първият „е-президент” – държавен глава, който по нетрадиционен начин използва новите медии за комуникация с народа си? След като победата на изборите през ноември, той изцяло модернизира доброто старо радио-обръщение към нацията.

След Великата депресия в американската политика се оформи традицията всяка събота президентът да се обръща с кратка реч към американците. Първи беше президентът Франклин Рузвелт, а президентът Джордж Буш се изхитри да изпраща текста на обръщението чрез имейл до медийте още в петък.
От 15 ноември Обама записва радиообръщението си на видео и след това го разпространява в Интернет. Това е кулцинацията на неговата е-стратегия, която той демонстирра спълна сила в предизборната си кампания. Всъщност Обама бе първият истински е-кандидат за президент. Нито един друг конкурент за Белия дом не е изполвал така масирало елекронната поща, SMS и видеообмена в You Tube като Барак Обама. Така например той вербува за своя щаб основателя на сайта за социални контакти „Фейсбук” Крис Хюз. През цялата 2008 години като потребители на Фейсбук се регистрираха стотици хиляди „приятели на Обама”. В края на лятото, малко преди избоите техният брой надхвърли 1 млн. души. Към 15 януари на страницата му са се регистрирали 3 732 412 привърженици и този брой расте. Чрез Фейсбук Обама пращам към тях своите политически послания и апелите си за финансова помощ за церемонията по инаугуарацията му в Белия дом.
Шефът на предизробният му щаб Дейвид Плъф още от началото на кампанията заложи твърдо върху въжностотите на интернет и You Tube. Сътрудниците на Обама грижливо събираха колкото се може повече електронни адреси на потенциални привърженици и след това ги „зареждаха” с кратки човешки истории от ежедневието на Барак и съпругата му Мишел. Едва след петия или шестия имейл щабът на Обама се решаваше да се обърне с молба за финансова подкрепа за кампанията му. До датата на изборите 3.5 млн. души бяха изпратили символични малки суми между $5 и $200 долара чрез регистрация в сайта на кампанията в Интернет. Средната сума на тези дарения вече може да бъде изчислена и тя е по $100 на човек. Досега нито един кандидат за президент не е имал толкова много финансови поддръжници. Общо Олама успя да събере $750 млн. , ато голяма част от тази сума дойде също чрез Интернет – още един уникален рекорд.
Що се отнася до You Tube, там Обама беше беспорния цар на положението. През пролетта на 2007 видеопесента с двусмисленото заглавия Crush on Obama (Хлътнала по Обама) провали опитите на Хилъри Клинтън да използва Интернет в подкрепа на своята кампания. Речта на Обама пред първичните избори в Пенсилвания, в която той категорично се разграничава от расистките изказвания на своя цветнокож пастор Джеремая Райт, само за броен дни е гледана от милион You Tube потребители. Още един електронен рекорд на Обама! След това Уйлям Джеймс Адамс, оснотавел и фронтмен на групата Блек Айд Пийс (Black Eyed Peas) известен повече с псевдонима си will.i.am превърна текста на тази реч в рап-песен и видеото към нея също събра N-милионна аудитория.
Сайтът barackobama.com също се превърна в съвсем нова форма за политическа комуникация. Всеки който се регистирра в него редовно получава най-нова информация за програмата на Барак Обама и за политически събития в негова подкрепа в близост до района, където живее регистрирания потребител.
Нещо съвсем ново в политиката бе използването на SMS. Любопитното е, че електронните съобщения не са толкова популярно средство за размяна на информация като в Европа. Според в. Ню Йорк Таймс 82% от американците никога не са ползвали SMS. Обама отчита този факт и всъщност иползва SMS с цел да събира номерата на мобилните телефони. Обявяването името на вицепрезидента през август също бе използвано в „интерес на кампанията” на Обама. Неговият щаб обяви, че всеки, който си остави доброволно номера на мобилния телефон или адреса на електронната поща ще научи името на втория човек след президента преди останалите американци. На конгреса на демократите в Денвър Обама също призова привържениците си да изпратят поздравителен SMS и по този начин неговият екип попълни базата данни с още 76 000 мобилни телефонни номера. За разлика от повечето страни в ЕС, в САЩ създаването на банка с бази данни с информация за контакти не е незаконно и Обама се възползва от това обстоятелстов, за да агитира в своя полза.
След като влезе в Овалния кабинет обаче Обама ще трябва да се раздели с един от най-любимите си електронни спътници – своето „блекбери”. Една от причините са съображенията за сигурност, тъй като мобилната комуникация би могла да бъде прихваната и използвана с користни цели. Другата е свързана с изискванията на „Закона за президентския архив” (Presidential Records Act)”Цялата кореспонденция трябва да се архивира – включително и електронните документи”.
Преди осем години Джорпдж Буш също трябваше да се раздели със своето „блекбери”. Преди това той изпрати последното си електронно съобщения от своя личен адрес G94B@aol.com. Когато Обама седне на новото си бюро в Овалния кабинет, отгоре ще намери чисто нов лоптоп – символ на пърия е-президент на САЩ. /БГНЕС



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13038728
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930