Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.01.2009 21:45 - Пламен Юруков: И Бареков търгува с ефира на бТВ
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 1210 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 25.01.2009 21:59


imageНиколай Бареков подобно на уволнения от Нова телевизия Георги Коритаров е търгувал с телевизионното време на бТВ. Това съобщава в. "Уикенд" и цитира бившия председател на СДС Пламен Юруков. Бареков е предложил на Юруков  да издигне за кандидат за кмет на  Пловдив известен олигарх, в замяна на което СДС ще получи  телевизионно време в предаването "Тази сутрин" на бТВ и удобна трибуна за политическа пропаганда. Пред репортер на "Уикенд", Пламен Юруков е заявил: "Николай ми намекна в прав текст, че ако издигна кандидатурата на споменатия бизнесмен, няма да има проблем за политиците на СДС в сутрешния блок на бТВ".
Пламен Юруков е отклонил предложението на Бареков с мотива, че местните структури на СДС сами издигат кандидатите си. Самият Бареков коментирал пред "Уикенд", че ще мисли до понеделник какво да направи. Казал ви го е Юруков и вие сте го публикували. Ще видя дали да търся правата си в съда, цитира водещия на сутрешния блок "Уикенд".
http://www.plovdiv-online.com/ot-pechata/plamen-yurukow-i-barekow-targuwa-s-efira-na-btw-2.html#comments

По същата тема в. "Дневник" пише: Скандал застигна и Бареков

През август 2007 г. водещият на сутрешния блок на Би Ти Ви  Николай Бареков е предложил на тогавашния лидер на СДС Пламен Юруков неговата партия да издигне за кмет на Пловдив известен местен бизнесмен. Срещу това журналистът обещал медиен комфорт за СДС. Това разказа пред "Дневник" Юруков. Той отказа да каже за кого е лобирал Бареков.

Случаят беше описан във в. "Уикенд", но пред "Дневник" бившият лидер на СДС каза, че не си го спомня в детайли. Той обаче потвърди, че два месеца преди местните избори имал среща с човек, с когото трябвало да говорят по "общи политически теми", на която "случайно или не" присъствал и Бареков. Юруков уточни, че двамата му събеседници били близки. Юруков твърди, че журналистът отправил директно предложението си. На въпрос защо чак сега прави тези разкрития Юруков отговори: "Уикенд" са разбрали отнякъде и ме питаха, а аз не мога да лъжа."

"Тези обвинения са пълна измислица", заяви Бареков. Според него тъкмо това е причината твърденията на Юруков да са неясни, без конкретни факти и имена. "Аз вече обсъдих тези обвинения с лидера на СДС Мартин Димитров, а също и с Димитър Аврамов. Те ме увериха, че е възможно СДС да излезе с декларация, с която да се разграничи от твърденията на бившия си председател", обясни журналистът. На въпроса дали може да се търси сравнение между този случай и уволнението на Георги Коритаров от "Нова телевизия" той заяви, че никога не е имал мотив да разваля отношенията си с Юруков и затова не може да си обясни изявленията му. От Би Ти Ви заявиха, че никога не коментират публикации на в. "Уикенд".

Лидерът на СДС Мартин Димитров не беше открит за коментар. Политологът Димитър Аврамов заяви, че е разговарял с Бареков. "Познавам го като журналист, който спазва правилата. Казах му, че обикновено политиците забъркват журналисти в скандали, а не обратното. Това е нечистоплътно от страна на Юруков, чудя се, след като не е лидер на СДС, защо се занимава с това", допълни Аврамов.


Казуси

- На 21 ноември 2008 г. водещият на сутрешния блок на "Нова телевизия" Георги Коритаров беше уволнен. Според официалното съобщение на медията причината е "неспазване на принципите на журналистическия плурализъм и използването на телевизионния екран за лични цели". Няколко дни преди това отново в. "Уикенд" съобщи, че Коритаров ще бъде уволнен, след като се обърнал към директора на "Лукойл" Валентин Златев с предложение за съмнителна сделка за земя.

- На 10 октомври 2006 г. Би Ти Ви се раздели с водещия на обзорното предаване "В десетката" Иво Инджев. Това стана, след като в предаването журналистът каза, че е получил имейли, в които се твърди, че президентът Георги Първанов си е купил мезонет за 100 хил. евро в центъра на София. Лично директорът на Би Ти Ви Албърт Парсънс направи изявление, според което "въпреки големия си и безспорен професионален опит и заслужена популярност водещият си позволи грубо нарушаване на журналистическата етика. Журналистът погази правилото за непубликуване на непроверена информация, при това от анонимен източник".
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2009/01/25/621071_skandal_zastigna_i_barekov/



Тагове:   бТВ,   Юруков,


Гласувай:
0
0



1. stefanasenov - Време беше
26.01.2009 11:38
Време беше някой да повдигне този въпрос и да се видят личните интереси на хората моделиращи общественото мнение в сутрешните блокове на т.н. национални телевизии!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 11183129
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 36758
Календар
«  Юли, 2021  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031