Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
08.02.2009 19:08 -
НКЖИ смята да прави ажурни огради на две жп линии и една спирка
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 1228 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 08.02.2009 19:15

Прочетен: 1228 Коментари: 1 Гласове:
0
Последна промяна: 08.02.2009 19:15
Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) има идея за изграждане на ажурни огради на линията София – Перник, Пловдив – Свиленград и на спирка „Вардар”, съобщиха от компанията. Идеята е подобни съоръжения да бъдат изградени по участъци, където железопътните линии влизат в жилищни квартали, а финансирането по тези проекти е от страна на европейските фондове.
Това е идея в почти всички европейски страни – железопътните линии, където влизат в населени места, да бъдат с ажурни прозрачни огради, което представлява последна дума на модата. Те имат две основни функции, обясниха от Националната компания „Железопътна инфраструктура”. Първо, шумозаглушителна, т.е. те правят по-комфортно преминаването на влака за живущите в близост до линията. Втората е защитна функция. От една страна се премахва опасността хора или животни да пресичат, където им падне, и да създават риск. От друга страна - защитна функция за пътниците във влака, защото много често влаковете са замервани с камъни.
Идеята за подобни съоръжения не е само за линията София - Перник, а за всички проекти, които се реализират от Национална компания „Железопътна инфраструктура” с европейско финансиране. И по линията Пловдив – Свиленград ще има такива огради, в участъците, където пресичат населени места. Има идея такава ограда да се изгради и в квартал „Гевгелийски” на спирка „Вардар”. От компанията са категорични, че казвайки ограда, не трябва да си представяме едва ли не Берлинската стена.
Изграждането на подобни съоръжения е скъп проект. От компанията припомниха, че когато са тръгнали да популяризират идеята, срещу тях се обявявиха много ромски организации, които решиха, че това е дискриминация спрямо, живеещото население около линията София - Перник. В резултат - започват дела, че се дискриминира населението, за посегателство върху правата им, припомниха от НКЖИ. Тези мотиви са отпаднали и на последна съдебна инстанция.
От Национална компания „Железопътна инфраструктура” съобщиха, че тези огради са законни и не нарушават правата на граждани и не са дискриминационни. От НКЖИ не се наеха да обявят конкретни срокове кога ще се изгради първото подобно съоръжение. /Фокус
Това е идея в почти всички европейски страни – железопътните линии, където влизат в населени места, да бъдат с ажурни прозрачни огради, което представлява последна дума на модата. Те имат две основни функции, обясниха от Националната компания „Железопътна инфраструктура”. Първо, шумозаглушителна, т.е. те правят по-комфортно преминаването на влака за живущите в близост до линията. Втората е защитна функция. От една страна се премахва опасността хора или животни да пресичат, където им падне, и да създават риск. От друга страна - защитна функция за пътниците във влака, защото много често влаковете са замервани с камъни.
Идеята за подобни съоръжения не е само за линията София - Перник, а за всички проекти, които се реализират от Национална компания „Железопътна инфраструктура” с европейско финансиране. И по линията Пловдив – Свиленград ще има такива огради, в участъците, където пресичат населени места. Има идея такава ограда да се изгради и в квартал „Гевгелийски” на спирка „Вардар”. От компанията са категорични, че казвайки ограда, не трябва да си представяме едва ли не Берлинската стена.
Изграждането на подобни съоръжения е скъп проект. От компанията припомниха, че когато са тръгнали да популяризират идеята, срещу тях се обявявиха много ромски организации, които решиха, че това е дискриминация спрямо, живеещото население около линията София - Перник. В резултат - започват дела, че се дискриминира населението, за посегателство върху правата им, припомниха от НКЖИ. Тези мотиви са отпаднали и на последна съдебна инстанция.
От Национална компания „Железопътна инфраструктура” съобщиха, че тези огради са законни и не нарушават правата на граждани и не са дискриминационни. От НКЖИ не се наеха да обявят конкретни срокове кога ще се изгради първото подобно съоръжение. /Фокус
Билетите на БДЖ - мечти и реалност
Липса на влак 492 (Истанбул – София) в ...
За новите права на жп пътниците в ЕС ......
Липса на влак 492 (Истанбул – София) в ...
За новите права на жп пътниците в ЕС ......
Следващ постинг
Предишен постинг