2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Три оферти са били подадени във вторник за за участие в тръжната процедура за избор на изпълнител за проектиране и изпълнение на железопътния участък “Свиленград – турска граница”, съобщиха от Министерството на транспорта. От Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ)уточниха, че кандидатите е сдружение между компаниите С.М.С. (Италия), добре известната у нас Трейс (България) и СК 13 (България). Останалите претенденти са чешката ОХЛ ЖС и гръцката Терна, която вече строи макар и със закъснение участъка от Пловдив до Свиленград
Предстои техническа оценка на предложенията, което трябва да стане до 22 май, след което ще бъдат отворени ценовите оферти на кандидатите.
Фирмата, която бъде избрана, ще трябва да проектира и изгради ново трасе на железопътната линия Свиленград – турска граница, което ще позволява развиване на скорости за движение на влаковете до 160-200 км/ч. Освен това поръчката за процедурата включва електрификация и обвръзка със системите на турската жп мрежа.
Отсечката Свиленград–турска граница е част от проекта за реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив – Свиленград., който се финансира от Оперативна програма “Транспорт”. Индикативният бюджет за този участък е 35 млн. евро. Освен това Европейският фонд за регионално развитие предвижда да отпусне 28 млн. евро безвъзмездната финансова помощ.
Общата стойност на целия проект е 340 млн. евро. От тях 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от ИСПА, 150 млн. евро са кредит от Европейската инвестиционна банка и 37 млн. евро от държавния бюджет на България.
Линията е ключова не само за България, но и за целия Европейски съюз, защото ще осъществява основната железопътна връзка между Европа и Азия, посочиха от НКЖИ.
Тунелът под Босфора и възможността да хв...
Снимки и коментар - жп линията Пловдив -...