Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
29.03.2009 20:38 -
България иска евровинетката да се въведе постепенно
Европейският съюз да въведе постепенно евровинетката от 2012 г., за да не се увеличават разходите за българските превозвачи. Това ще поиска на съвета на министрите на транспорта в Брюксел транспортният министър Петър Мутафчиев, съобщи той пред БНР. Преди две седмици Европейският парламент подкрепи ревизията на директива 1999/62 за заплащането на такси от тежките камиони (известна като директива за евровинетка) и реши да включи в нея и такса за замърсяване, за задръстванията и шума за камионите над 12 тона.
Документът предвижда камионите, които не отговорят на екологичните изисквания, да плащат повече в сравнение с тези от стандартите Евро 5 и 6. Таксите ще се пресмятат според методика за оценка на причинените от камиона щети на околната среда и вида на пътя. Намеренията са да бъдат въведени електронни системи за изчисляването им. В момента във винетката, която заплащат българските превозвачи, се отчита времето за ползване на инфраструктурата, но не и влиянието върху околната среда.
"Предлагаме поетапно въвеждане на евровинетката и най-напред за основните магистрали в ЕС, и да се отчете влиянието й върху периферните страни. Нашите изследвания сочат, че превозвачите от страните, които са в края на съюза, са ощетени, каза Мутафчиев. Той обясни, че трябва да има някакви компенсации. По думите му българските транспортни компании се опасяват от допълнителните разходи, които ще трябва да понесат.
Новата винетка ще доведе до оскъпяване на превозите и ще направи българските превозвачи неконкурентоспособни, коментира членът на УС на Българската асоциация на сдруженията за автомобилен транспорт (БАСАТ) Димитър Николов. Транспортните компании ще плащат много повече за пътуването си в Европа в сравнение с таксите, които България ще събира от преминаващите през територията й, обясни той.
Против сме да се въведе евровинетката, защото може да се окаже, че с приходите от нея ще се субсидира жп транспортът. Ако все пак се стигне до решение тя да се прилага, нека да бъде определен горна граница за цената й, каза зам.-председателят на Съюза на обединенията в автомобилния транспорт Красимир Лалов. Евродепутатите решиха приходите от винетката да отиват в алтернативни видове транспорт, като жп например, и изграждане на стени срещу шума.
В декларация Международният съюз за автомобилни превози (ИРУ) вече призова страните да настояват за отлагане ревизията на директивата, защото въвеждането й застрашава европейската икономиката. Според съюза, чийто член е и България, цените на стоките ще се увеличат с 25% заради винетката. Организацията настоява да се въведат стимули за транспортните компании, за да продължат да инвестират в по-екологични автомобили. Европейската комисия обаче твърди, че разходите за дадена държава членка ще се повишат с 3%.
Документът предвижда камионите, които не отговорят на екологичните изисквания, да плащат повече в сравнение с тези от стандартите Евро 5 и 6. Таксите ще се пресмятат според методика за оценка на причинените от камиона щети на околната среда и вида на пътя. Намеренията са да бъдат въведени електронни системи за изчисляването им. В момента във винетката, която заплащат българските превозвачи, се отчита времето за ползване на инфраструктурата, но не и влиянието върху околната среда.
"Предлагаме поетапно въвеждане на евровинетката и най-напред за основните магистрали в ЕС, и да се отчете влиянието й върху периферните страни. Нашите изследвания сочат, че превозвачите от страните, които са в края на съюза, са ощетени, каза Мутафчиев. Той обясни, че трябва да има някакви компенсации. По думите му българските транспортни компании се опасяват от допълнителните разходи, които ще трябва да понесат.
Новата винетка ще доведе до оскъпяване на превозите и ще направи българските превозвачи неконкурентоспособни, коментира членът на УС на Българската асоциация на сдруженията за автомобилен транспорт (БАСАТ) Димитър Николов. Транспортните компании ще плащат много повече за пътуването си в Европа в сравнение с таксите, които България ще събира от преминаващите през територията й, обясни той.
Против сме да се въведе евровинетката, защото може да се окаже, че с приходите от нея ще се субсидира жп транспортът. Ако все пак се стигне до решение тя да се прилага, нека да бъде определен горна граница за цената й, каза зам.-председателят на Съюза на обединенията в автомобилния транспорт Красимир Лалов. Евродепутатите решиха приходите от винетката да отиват в алтернативни видове транспорт, като жп например, и изграждане на стени срещу шума.
В декларация Международният съюз за автомобилни превози (ИРУ) вече призова страните да настояват за отлагане ревизията на директивата, защото въвеждането й застрашава европейската икономиката. Според съюза, чийто член е и България, цените на стоките ще се увеличат с 25% заради винетката. Организацията настоява да се въведат стимули за транспортните компании, за да продължат да инвестират в по-екологични автомобили. Европейската комисия обаче твърди, че разходите за дадена държава членка ще се повишат с 3%.
Българските превозвачи настояват да се обяви криза Транспортното министерство да спре лицензирането на нови транспортни компании и да обяви криза на пазара на товарни превози, настояват БАСАТ и СОАТ. Те предупредиха, че може да започнат протести, ако транспортното министерство и правителството не отговорят на исканията им. През миналата година браншовиците имаха същото искане, но ведомството на Петър Мутафчиев след анализ на пазара установи, че не може да се говори за криза. Транспортните компании протестираха. Сега СОАТ иска оставката на шефа на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Володя Киров. |
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари