Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2009 08:04 - Банките предлагат облекчени условия за предоговаряне на кредит
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 2103 Коментари: 0 Гласове:
0



Предоговарянето на кредит е препоръчително да се прави в случаи, в които клиентът наистина има притеснения за финансовото си състояние. Освен това препоръката е клиентите да търсят сътрудничеството на банката предварително, а не след като вече заемът е в просрочие и кредитната история се е влошила. Това са съвети на банките към кредитополучателите в условията на затруднена икономическа ситуация като сегашната.

Ако са в затруднено положение, клиентите могат да предоговорят заем, което се прави от всички банки. Бизнесът на банката не е да вземе обезпечението, затова, ако клиентът наистина има нужда, може да се възползва от различните варианти за временно облекчаване в обслужването на заема, коментират от банките. Такива са разсрочване на кредита, като се удължава срокът му и така се намалява размерът на погасителната вноска, договаряне на гратисен период, през който се плаща само лихвата или само главницата, като лихвата се капитализира.

Важното е, клиентът да е наясно, че това е временна мярка и дължимото по заема в първоначално договорения размер не се променя. Затова съветът на банките е, кредитополучателите да се възползват от тези възможности само ако наистина имат необходимост.

От 27 март Първа инвестиционна банка започна програма, чиято цел е да помогне на клиентите й да оптимизират личните си финанси в период на обтегната финансова ситуация, съобщиха оттам. Всичките й клиенти могат да предоговорят безплатно кредитите си, като избират по-малки погасителни вноски или ползване на нов гратисен период до 12 месеца. През този период заплащат само лихва без погашения по главницата. Предложението е за потребителски и ипотечни кредити.

Други банки също обясниха пред "Дневник", че дават тази възможност на клиентите си. От Уникредит Булбанк посочиха, че още от началото на кризата са заявили готовността си да направят необходимите усилия за преструктуриране на кредит там, където това е възможно, за да помогнат на лоялните си клиенти. Съветът ни към всички кредитоискатели обаче винаги е бил да потърсят сътрудничеството на банката предварително, а не след като вече са в просрочие и се е стигнало до влошаване на кредитната им история, допълниха от Уникредит Булбанк.

От Банка ДСК казаха, че реагират според конкретния случай, като посочиха, че банките нямат интерес да имат лоши платци. И от Пощенска банка обясниха, че подхождат индивидуално към всеки случай и предоставят тази възможност само за клиенти, които имат притеснения, че в краткосрочен план ще имат проблем с погасяването на кредита си. Вариантът е намаляване най-много до 50% от вноската по заема за определен период от време. От Банка Пиреос България коментираха, че се стремят във всеки един случай да предложат на клиента схема, по която да може да погасява задълженията си, като всеки случай се разглежда индивидуално. /Дневник



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13138447
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37064
Календар
«  Май, 2024  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031